С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
32 26 фев 2018, 10:25, 13176 прочитания

Белгийската "Малмар" се отказа от завод в България

Причината е липсата на качествени работници, но машиностроителната компания запазва инженерите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Белгийската "Малмар", която през 2016 г. обяви намеренията си да изгради завод за части край Пловдив, се е отказала от инвестицията. Компанията е решила и да прекрати производството, което се извършваше в помещения под наем. Причината за оттеглянето й е липсата на качествена работна ръка за производството, научи "Капитал" от компанията.

Намерения


Malmar стъпи в България преди две години, като нае 1000 кв.м за производството на части за тежкотоварна техника. Тогава от компанията обявиха, че планират да построят собствено предприятие в икономическата зона край Пловдив. Ясни станаха дори и някои от параметрите на проекта, като се очакваше заводът да е с площ от около 4 хил. кв.м и в него да работят 150 души. От 2006 г. компанията има завод в Латвия, а в Белгия се намират централата и логистиката. България беше избрана като нискоразходна локация и фокусът се предвиждаше да бъде изключително върху производството.

Промяна в плановете

Първоначално заводът се очакваше да бъде открит в края на 2016 г., но след това беше отложен за следващата година. Сега става ясно, че проектът окончателно е отпаднал от плановете на белгийската компания. "Плановете ни се промениха драстично. Заради много ниската производителност на българските работници решихме да спрем производството в Пловдив", каза собственикът и управител на дружеството Дорсан де Буише за "Капитал". На щат в компанията остават шестима инженери и един административен служител. "Те ще работят дистанционно за завода в Латвия и за Белгия", уточни Де Буише.



Компанията

Белгийската Malmar е създадена като металообработваща компания преди 70 години. Днес произвежда различни части за автобуси, камиони, кранове, строителна техника и т.н., а сред клиентите й са марки като Volvo, Renault, Caterpillar и Atlas Copco. Пряк собственик на българската "Малмар" е белгийското дружество Sabidor Invest.

Все още няма резултати за миналата година, които да дадат представа за бизнеса на компанията в страната. Липсва информация и за броя на наетите работници, но отчетът за 2016 г. показва 60 хил. лв. разходи за заплати за непълна година (компанията е регистрирана през май). "Малмар" е имала 272 хил. лв. приходи от продажби и още 274 хил. лв. непродадена продукция, а резултатът за годината е загуба от 71 хил. лв.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 януари 2019г.
София Хотел Балкан

capital.bg/governmentevent

13-ТА ГОДИШНА СРЕЩА НА БИЗНЕСА С ПРАВИТЕЛСТВОТО


Пътят на България към еврозоната: какви ще са ефектите върху икономиката и как да се подготви бизнесът

Запазете своето място сега


Акценти в програмата:


  • Важните стъпки към Еврозоната
  • Какво предстои пред България през 2019: приоритетите на правителството
  • Колко голям е рискът за разделение между държавите от Еврозоната и останалите и къде е мястото на България
  • Политики и реформи, които ще доближат България до Еврозоната
  • Ефектът на еврото върху бизнеса
  • Как членството в Еврозоната ще се отрази върху икономиката и как бизнесът да се подготви

Към регистрацията

Прочетете и това

Mango планира четири нови магазина в България 1 Mango планира четири нови магазина в България

Испанската марка вече има два обекта в столицата, скоро ще отвори и един във Варна

21 яну 2019, 915 прочитания

КЗК отново ще разглежда придобиването на "Дунарит" от "Емко" 3 КЗК отново ще разглежда придобиването на "Дунарит" от "Емко"

С окончателно решение на Върховния административен съд одобрената през 2016 г. сделка е върната на регулатора

21 яну 2019, 1571 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Предприемаческа програма изпраща 70 европейци в САЩ

Двама българи бяха стипендианти на Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative през 2018 г.

Стажове, стипендии, конкурси (19 – 25 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Royal Bank of Scotland отчита печалба за пръв път от 10 години

Финансовата институция има да решава правни спорове в САЩ

Може ли Лондон да излезе от ЕС с "гръм и трясък"

Вероятността Великобритания да напусне ЕС с едностранно решение засега е малка, но в Брюксел вече кипи подготовка

Какво ще стане с кюрдите след изтеглянето на САЩ от Сирия

Кюрдските съюзници на Америка не са единствените, които ще пострадат от зигзагообразните ходове на Тръмп

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Льо Корбюзие, който живее на покрива

Домът-ателие на френско-швейцарския архитект Льо Корбюзие в Париж отваря за посетители след двегодишна реставрация

Кино: "Приказка за Астрид"

С проникновение и стил за ранните години на Астрид Линдгрен

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 3

Капитал

Брой 3 // 19.01.2019 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: "Газпром" занижи очакваните тук такси от "Турски поток"; Китай забавя растежа си

Емисия

DAILY @7PM // 21.01.2019 Прочетете