Италианско-американският автомобилен гигант Fiat Chrysler (FCA) планира да прекрати производството на дизелови коли до 2022 г. заради все по-слабия потребителски интерес и високите производствени разходи, пише Financial Times.
Компанията, която контролира Fiat, Jeep, Chrysler, Dodge, Maserati, Alfa Romeo и Ram, вероятно ще представи 4-годишната си стратегия на 1 юни, твърдят близки до нея. От групата отказаха коментар.
Тенденцията в индустрията
FCA е поредната автомобилна компания, която обявява намеренията си за прекратяване на производствената линия на коли на дизел. Преди дни германската компания Porsche, която е контролирана от Volkswagen, представи подобна стратегия. През 2017 г. вицепрезидентът на японския автомобилен производител Toyota Дидие Лирой коментира, че обмислят предлаганите им модели вече да са само хибридни или на бензин.
През 2015 г. Volkswagen беше уличена в използването на софтуер за фалшифициране на информация относно нивата на отделянето на въглероден диоксид в 11 млн. автомобила. Това отключи вълна от обществено недоволство, като някои страни решиха да забранят продажбата или ползването на коли с дизелова технология след години.
През изминалата година продажбата на дизелови коли в Европа е намаляла с 8%, като пазарният им дял на Стария континент е 43.8%, показват данни на анализаторската група Jato Dynamics. Специалистите в индустрията прогнозират, че разходите за производство на дизелови двигатели ще се увеличат с 20% заради затягащия се контрол на Европейския съюз относно отделянето на вредни емисии във въздуха. Поради тези причини все повече автомобилни компании се ориентират към производството на електрически модели.
Продажбите в Европа
FCA е единственият голям играч в бранша, чийто дял на продадени дизелови модели се е увеличил през 2017 г. Експанзията на групата на италианския пазар оказва донякъде влияние за ефекта, тъй като потребителския интерес в страната към дизела остава висок. 40.6% от продадените коли на FCA в Европа за били с дизелов двигател, което е ръст от 0.2% спрямо предходната година, сочат данните на Jato Dynamics.
Фелипе Муноз, автомобилен анализатор в Jato Dynamics, коментира, че тенденцията в Италия се дължи на липсата на силна антидизелова политика на правителството, както и защото страната е третата в Европа с най-висока цена на горивата.
От FCA планират да запазят дизеловата технология единствено за комерсиалните си версии, включително и на моделите на камиони от дивизията в САЩ като популярния RAM 1500.
Италианско-американският автомобилен гигант Fiat Chrysler (FCA) планира да прекрати производството на дизелови коли до 2022 г. заради все по-слабия потребителски интерес и високите производствени разходи, пише Financial Times.
0 коментара