Fiat Chrysler се отказва от дизеловите автомобили
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Fiat Chrysler се отказва от дизеловите автомобили

Някои от популярните версии на Fiat ще останат с дизелов двигател.

Fiat Chrysler се отказва от дизеловите автомобили

Високите производствени разходи около дизеловата технология оказват влияние за решението на FCA

5509 прочитания

Някои от популярните версии на Fiat ще останат с дизелов двигател.

© Reuters


Големите автомобилни компании се ориентират към производството на електрически коли.

Италианско-американският автомобилен гигант Fiat Chrysler (FCA) планира да прекрати производството на дизелови коли до 2022 г. заради все по-слабия потребителски интерес и високите производствени разходи, пише Financial Times.

Компанията, която контролира Fiat, Jeep, Chrysler, Dodge, Maserati, Alfa Romeo и Ram, вероятно ще представи 4-годишната си стратегия на 1 юни, твърдят близки до нея. От групата отказаха коментар.

Тенденцията в индустрията

FCA е поредната автомобилна компания, която обявява намеренията си за прекратяване на производствената линия на коли на дизел. Преди дни германската компания Porsche, която е контролирана от Volkswagen, представи подобна стратегия. През 2017 г. вицепрезидентът на японския автомобилен производител Toyota Дидие Лирой коментира, че обмислят предлаганите им модели вече да са само хибридни или на бензин.

През 2015 г. Volkswagen беше уличена в използването на софтуер за фалшифициране на информация относно нивата на отделянето на въглероден диоксид в 11 млн. автомобила. Това отключи вълна от обществено недоволство, като някои страни решиха да забранят продажбата или ползването на коли с дизелова технология след години.

През изминалата година продажбата на дизелови коли в Европа е намаляла с 8%, като пазарният им дял на Стария континент е 43.8%, показват данни на анализаторската група Jato Dynamics. Специалистите в индустрията прогнозират, че разходите за производство на дизелови двигатели ще се увеличат с 20% заради затягащия се контрол на Европейския съюз относно отделянето на вредни емисии във въздуха. Поради тези причини все повече автомобилни компании се ориентират към производството на електрически модели.

Продажбите в Европа

FCA е единственият голям играч в бранша, чийто дял на продадени дизелови модели се е увеличил през 2017 г. Експанзията на групата на италианския пазар оказва донякъде влияние за ефекта, тъй като потребителския интерес в страната към дизела остава висок. 40.6% от продадените коли на FCA в Европа за били с дизелов двигател, което е ръст от 0.2% спрямо предходната година, сочат данните на Jato Dynamics.

Фелипе Муноз, автомобилен анализатор в Jato Dynamics, коментира, че тенденцията в Италия се дължи на липсата на силна антидизелова политика на правителството, както и защото страната е третата в Европа с най-висока цена на горивата.

От FCA планират да запазят дизеловата технология единствено за комерсиалните си версии, включително и на моделите на камиони от дивизията в САЩ като популярния RAM 1500.

Големите автомобилни компании се ориентират към производството на електрически коли.

Италианско-американският автомобилен гигант Fiat Chrysler (FCA) планира да прекрати производството на дизелови коли до 2022 г. заради все по-слабия потребителски интерес и високите производствени разходи, пише Financial Times.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Новият пазар на труда

Новият пазар на труда

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK