С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
26 фев 2018, 13:27, 5150 прочитания

Fiat Chrysler се отказва от дизеловите автомобили

Високите производствени разходи около дизеловата технология оказват влияние за решението на FCA

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Големите автомобилни компании се ориентират към производството на електрически коли.
Италианско-американският автомобилен гигант Fiat Chrysler (FCA) планира да прекрати производството на дизелови коли до 2022 г. заради все по-слабия потребителски интерес и високите производствени разходи, пише Financial Times.

Компанията, която контролира Fiat, Jeep, Chrysler, Dodge, Maserati, Alfa Romeo и Ram, вероятно ще представи 4-годишната си стратегия на 1 юни, твърдят близки до нея. От групата отказаха коментар.


Тенденцията в индустрията

FCA е поредната автомобилна компания, която обявява намеренията си за прекратяване на производствената линия на коли на дизел. Преди дни германската компания Porsche, която е контролирана от Volkswagen, представи подобна стратегия. През 2017 г. вицепрезидентът на японския автомобилен производител Toyota Дидие Лирой коментира, че обмислят предлаганите им модели вече да са само хибридни или на бензин.

През 2015 г. Volkswagen беше уличена в използването на софтуер за фалшифициране на информация относно нивата на отделянето на въглероден диоксид в 11 млн. автомобила. Това отключи вълна от обществено недоволство, като някои страни решиха да забранят продажбата или ползването на коли с дизелова технология след години.



През изминалата година продажбата на дизелови коли в Европа е намаляла с 8%, като пазарният им дял на Стария континент е 43.8%, показват данни на анализаторската група Jato Dynamics. Специалистите в индустрията прогнозират, че разходите за производство на дизелови двигатели ще се увеличат с 20% заради затягащия се контрол на Европейския съюз относно отделянето на вредни емисии във въздуха. Поради тези причини все повече автомобилни компании се ориентират към производството на електрически модели.

Продажбите в Европа

FCA е единственият голям играч в бранша, чийто дял на продадени дизелови модели се е увеличил през 2017 г. Експанзията на групата на италианския пазар оказва донякъде влияние за ефекта, тъй като потребителския интерес в страната към дизела остава висок. 40.6% от продадените коли на FCA в Европа за били с дизелов двигател, което е ръст от 0.2% спрямо предходната година, сочат данните на Jato Dynamics.

Фелипе Муноз, автомобилен анализатор в Jato Dynamics, коментира, че тенденцията в Италия се дължи на липсата на силна антидизелова политика на правителството, както и защото страната е третата в Европа с най-висока цена на горивата.

От FCA планират да запазят дизеловата технология единствено за комерсиалните си версии, включително и на моделите на камиони от дивизията в САЩ като популярния RAM 1500.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Стартиращи компании могат да кандидатстват в програмата на OTP Bank Стартиращи компании могат да кандидатстват в програмата на OTP Bank

Крайният срок е 22 ноември, а обучението започва в началото на март

21 окт 2019, 265 прочитания

Екип на Евгени Ангелов и Елвин Гури ще управлява мецанин фонд за 55 млн. евро Екип на Евгени Ангелов и Елвин Гури ще управлява мецанин фонд за 55 млн. евро

Новата структура ще предоставя алтернатива на банковия кредит за малки и средни предприятия

21 окт 2019, 400 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Община Стара Загора ще изгражда индустриална зона "Загоре" в партньорство с държавата

Обектът ще бъде готов до есента на следващата година

Още от Капитал
Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10