Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
26 фев 2018, 13:27, 5338 прочитания

Fiat Chrysler се отказва от дизеловите автомобили

Високите производствени разходи около дизеловата технология оказват влияние за решението на FCA

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Големите автомобилни компании се ориентират към производството на електрически коли.
Италианско-американският автомобилен гигант Fiat Chrysler (FCA) планира да прекрати производството на дизелови коли до 2022 г. заради все по-слабия потребителски интерес и високите производствени разходи, пише Financial Times.

Компанията, която контролира Fiat, Jeep, Chrysler, Dodge, Maserati, Alfa Romeo и Ram, вероятно ще представи 4-годишната си стратегия на 1 юни, твърдят близки до нея. От групата отказаха коментар.


Тенденцията в индустрията

FCA е поредната автомобилна компания, която обявява намеренията си за прекратяване на производствената линия на коли на дизел. Преди дни германската компания Porsche, която е контролирана от Volkswagen, представи подобна стратегия. През 2017 г. вицепрезидентът на японския автомобилен производител Toyota Дидие Лирой коментира, че обмислят предлаганите им модели вече да са само хибридни или на бензин.

През 2015 г. Volkswagen беше уличена в използването на софтуер за фалшифициране на информация относно нивата на отделянето на въглероден диоксид в 11 млн. автомобила. Това отключи вълна от обществено недоволство, като някои страни решиха да забранят продажбата или ползването на коли с дизелова технология след години.



През изминалата година продажбата на дизелови коли в Европа е намаляла с 8%, като пазарният им дял на Стария континент е 43.8%, показват данни на анализаторската група Jato Dynamics. Специалистите в индустрията прогнозират, че разходите за производство на дизелови двигатели ще се увеличат с 20% заради затягащия се контрол на Европейския съюз относно отделянето на вредни емисии във въздуха. Поради тези причини все повече автомобилни компании се ориентират към производството на електрически модели.

Продажбите в Европа

FCA е единственият голям играч в бранша, чийто дял на продадени дизелови модели се е увеличил през 2017 г. Експанзията на групата на италианския пазар оказва донякъде влияние за ефекта, тъй като потребителския интерес в страната към дизела остава висок. 40.6% от продадените коли на FCA в Европа за били с дизелов двигател, което е ръст от 0.2% спрямо предходната година, сочат данните на Jato Dynamics.

Фелипе Муноз, автомобилен анализатор в Jato Dynamics, коментира, че тенденцията в Италия се дължи на липсата на силна антидизелова политика на правителството, както и защото страната е третата в Европа с най-висока цена на горивата.

От FCA планират да запазят дизеловата технология единствено за комерсиалните си версии, включително и на моделите на камиони от дивизията в САЩ като популярния RAM 1500.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Брандовете и вируса Брандовете и вируса

Тези, които не успеят ясно да (пре)дефинират мястото си в живота на хората, имат мрачно бъдеще

4 апр 2020, 1321 прочитания

"Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса "Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса

Компанията подкрепя дейността на лечебните заведения в условията на извънредната ситуация

4 апр 2020, 1444 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Община Стара Загора ще изгражда индустриална зона "Загоре" в партньорство с държавата

Обектът ще бъде готов до есента на следващата година

Още от Капитал
Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10