С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
26 фев 2018, 16:21, 8317 прочитания

Samsung залага на Galaxy S9 и S9+ в битката с Apple

Южнокорейският гигант представи новите си модели в Барселона

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
На голямо събитие пред хиляди медии и партньори в Барселона Samsung представи следващия си ход в оспорваното смартфон съперничество с Apple. След успеха на миналогодишните модели Galaxy S8 и S8+, както и на излезлия през есента Note 8 южнокорейският гигант не прави особени промени в дизайна на новите си флагмани S9 и S9+. Новостите са основно "под капака" и засягат камерата, споделянето на снимки и преживявания, както и звука.

"Най-важната функция на днешния смартфон е визуалната комуникация - изображенията заменят думите", обяви по време на представянето Ди Джей Кох, президент на Samsung за IT и мобилни комуникации. Новите модели са насочени именно към потребителите със силно присъствие в социалните медии и чатове, които споделят всичко в ежедневието си.


Въпреки фокуса върху този тип клиенти, S9 и S9+ са далеч повече от средство за "визуална комуникация" за младите. Както повечето флагмани, новите модели на Samsung имат последните хитови характеристики - в случая новия процесор на южнокорейците Exynos 9810 (на други пазари извън Европа ще се предлага и с Qualcomm Snapdragon 845), от 64 до 256 GB вътрешна памет плюс слот за Micro SD карти, както и 4 и 6 GB оперативна памет. S9 и S9+ запазват и размерите на предшествениците си - съответно 5.8 и 6.2 инча. Батерията е същата - 3000 mAh за S9 и 3500mAh за S9+. При дизайна единствената съществена промяна е по-ниската позиция на сензора за отпечатъци спрямо задната камера.

Новата камера

Но определено най-важното за Samsung беше да наблегне върху развитите възможности на камерата. И миналогодишните модели се представяха много добре в тази сфера (както и повечето от флагманите на конкурентите в сектора), но S9 и S9+ надграждат върху тези основи. Също така S9+ има двойна камера.



Основният сензор остава 12 мегапиксела, но обективът е изцяло променен. Механичната двойна бленда е новост при смартфоните и според Samsung ще позволява много качествени снимки при слаба светлина. Според южнокорейската компания тя имитира как човешкото око реагира на светлина. Новият сензор има собствена памет, което му позволява да не използва оперативната памет на телефона и да обработва изображенията далеч по-бързо отпреди.


Друго нововъведение е опцията за видео при суперзабавен каданс. Galaxy S9 и S9+ имат автоматичен детектор за движенията, който улавя 960 кадъра в секунда. Тази функция определено е насочена към горепосочените любители на "визуалната комуникация". Също така S9+ има двойна камера.

Илюстрация


Новост за тях са и тъй наречените AR емотикони (такива с добавена реалност). Така всеки потребител може да създава емоджи, наподобяващо външния му вид и изражение. Така Samsung отговаря на анимираните емотикони на iPhone X. Макар и забавни, тези функции си имат точно определена публика и не засягат много други потребители. За тях Samsung залага на развитие на гласовия си асистент Bixby, който беше пуснат през миналата година с променлив успех. Сега с негова помощ смартфонът ще може да прави превод в реално време, да разпознава обекти, да изчислява калории и др. Естествено, тези функции тепърва ще се тестват и развиват. Новост за Samsung са и стерео високоговорителите, които използват бранда на AKG и поддържат Dolby Atmos. Все още няма официална информация за цените, но според известния блогър Ивън Блас S9 ще се продава в Европа на цена от 850 евро, а S9+ - за около 1000 евро. И двата модела излизат в България в средата на март.

Илюстрация


Постоянни подобрения

Суперконкурентният пазар на смартфони се забавя, а разликите между хитовите продукти на водещите производители са минимални. Иновациите вече не са така често срещани и по тази причина всяка компания се опитва да прави постоянни подобрения на продуктите си, за да изпъкне пред останалите и да убеди капризните купувачи да го изберат. Като пазарен лидер Samsung се опитва да постигне именно това и с S9 и S9+, които по-скоро са "втора серия" на S8 и S8+.

Миналогодишните модели на южнорейската компания отбелязаха големия скок спрямо предшествениците си, а тогава за Samsung беше важно и да покаже новата си визия след изтеглянето на Note 7. На провеждащия се Световен мобилен конгрес в Барселона нови кмартфони представят и много други компании като Sony, LG и др., но не и големите конкуренти
на Samsung в глобалния топ 3: Apple никога не участва в този форум, а Huawei ще покаже новия си флагман P20 в края на март.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Барселона" стана първият футболен клуб с годишни приходи от над 800 млн. евро "Барселона" стана първият футболен клуб с годишни приходи от над 800 млн. евро

В топ 20 са най-много отборите от Висшата лига на Англия

18 яну 2020, 923 прочитания

Мораториум върху вноса на боклуци ще спре заводи за метали, стъкло, пластмаси 6 Мораториум върху вноса на боклуци ще спре заводи за метали, стъкло, пластмаси

Забраната противоречи на европейското законодателство

18 яну 2020, 2229 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Булгартабак" затваря и босненската си фабрика

Сто служители ще бъдат уволнени, причината е, че предприятието остава без поръчки

Още от Капитал
Сделките на 2019: Малко, малки, местни

Само три са големите продажби - на БТК, bTV и "Нова тв". Типичната сделка е за хотел, а купувачите са все местни

Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Ново място: Sweet and Lemon

От сурови торти до сaндвичи с омлети и specialty кафе

Кино: "Бомба със закъснител"

Сексизъм, мълчание и опълчване във Fox News

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10