С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
27 фев 2018, 10:58, 3927 прочитания

UPS съди Европейския съюз за 1.3 млрд. евро заради ветото върху придобиването на TNT

Американската куриерска компания смята, че е претърпяла големи щети заради блокираната сделка

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Американската куриерска компания за доставки United Parcel Service (UPS) предявява иск срещу Европейския съюз на стойност 1.3 млрд. евро (2.1 млрд. долара) като компенсация за щетите, които твърди, че е претърпяла, когато регулаторите наложиха вето върху опита й да придобие конкурентната TNT Express, съобщава Bloomberg.
Спорът е част от серията случаи, по които дирекцията по конкуренцията в ЕК се оказва под натиск.


Исканията


Куриерската компания поиска от Общия съд на ЕС Брюксел да й плати компенсация плюс лихви и данъци заради непредвидените разходи. Същият съд отхвърли ветото от 2013 г., защото логистичният гигант, основан в Атланта, не е бил информиран за промяната в икономическия модел, използван за оценка на доказателствата.

Компанията иска да бъде "поставена в позицията, в която би била, ако не беше прието незаконосъобразното решение". Блокирането на сделката е възпрепятствало UPS "да материализира ползите, свързани със сделката".

"Търсеното обезщетение съответства на това, което вярваме, според обективните оценки на експерти от трети страни, че заслужаваме като стойност на неправомерно забранената от Европейската комисия възможност", се казва в изявление на UPS.



ЕС на прицел

ЕС се превърна в едно от най-строгите регулаторни препятствия за големи поглъщания, с исканията си за тежки отстъпки от световните компании, за да разсее притесненията за това как една сделка може да навреди на конкуренцията в Европа. Компаниите все по-често се обръщат към съда да провери правомощията на Европейската комисия, борейки се срещу решенията й.

ЕК заяви, че ще се защитава в съда, като също така обжалва решението на съда, който отхвърли решението й да блокира сделката.

Спорът около UPS е част от серията случаи, при които дирекцията по конкуренция в ЕК се оказва под натиск.

Heidelberg Cement загуби съдебното дело срещу ЕС, в рамките на което твърдеше, че Брюксел не е точният регулатор за разследването на придобиването на подразделението Cemex. Компанията поиска от съда миналата година да отмени ветото върху сделката.

Холандският телеком Royal KPN успешно се пребори за разрешението за придобиването на друг холандски кабелен оператор, като служители на компанията критикуваха липсата на аргументи за ограничаване на конкуренцията.

Освен съдебният иск за обезщетение се води и друга юридическа битка по разследването на сделката за придобиване на TNT. Регулаторните органи на ЕС обжалват решението на съда в най-големия трибунал на ЕС. Те протестираха, че решението на Общия съд не им дава свобода на действие в решаващите последни седмици преди крайния срок, за да решат дали да одобрят сделката или не.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Руска фирма все пак може да строи "Български поток" 4 Руска фирма все пак може да строи "Български поток"

Още от самото начало има подозрения, че продължението на "Турски поток" тук ще се прави от руски компании, макар договорът да е с арабско дружество

25 фев 2020, 2525 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Uber увеличава инвестициите си в Югоизточна Азия

Американската компания за транспортни услуги вижда голям потенциал в региона въпреки присъствието на сериозни конкуренти

Още от Капитал
10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Автогол с еврозоната, мачът продължава

Изборът сега е между по-добро икономическо бъдеще и статуквото

"Мишу", анимационният филм за отговорността ни към природата

Това е вторият филм на Вера Траянова и Милен Витанов, селектиран за участие на "Берлинале"

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10