Западните банки се конкурират да финансират търговските коридори на Китай
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Западните банки се конкурират да финансират търговските коридори на Китай

Бен Хунг, ръководител на китайските и северноазиатските операции на StanChart, казва, че инвеститорите ще трябва да бъдат търпеливи

Западните банки се конкурират да финансират търговските коридори на Китай

Проектът на Пекин "Един пояс, един път" привлича американски и британски банки като Citigroup, HSBC и Standard Chartered

3437 прочитания

Бен Хунг, ръководител на китайските и северноазиатските операции на StanChart, казва, че инвеститорите ще трябва да бъдат търпеливи

© Reuters


Политическите лидери на САЩ и Великобритания може да отказват да подкрепят китайската инфраструктурна инициатива "Един пояс, един път", но големите банки в тези страни все още бързат да се възползват от големите инвестиции на Пекин в търговските коридори, обхващащи 65 страни, съобщава Financial Times.

"Нашите мултинационални клиенти виждат инициативата "Един пояс, един път" като възможност за разширяване на мащаба и обхвата на бизнеса си".

Джералд Кийф, ръководител на корпоративно банкиране в Азиатско-тихоокеанския регион на Citigroup

Инвестициите

Многомилиардните инвестиции на Китай в търговски и инфраструктурни проекти в по-голямата част от Централна и Югоизточна Азия, Близкия изток, Европа и Африка провокираха апетита на големите западни банки с операции в тези области като Citigroup, HSBC и Standard Chartered.

"Това е огромно - капиталът на частния сектор, който ще дойде след това, ще бъде наистина въздействащ, ако сметнем, че всичко това се реализира", казва Бил Уинтърс, главен изпълнителен директор на Standard Chartered. "Нашата задача е да се опитаме да съберем различните парчета, защото ще бъде необходимо и местно финансиране", добави той.

Големите банки назначиха старши банкери, за да подкрепят ролята си в инициативата, и създадоха комисии за координиране на подходите си в различните бизнес дейности.

Ръководителят на корпоративно банкиране в Азиатско-тихоокеанския регион на Citigroup Джералд Кийф каза: "Нашите мултинационални клиенти - както от САЩ, така и от Азия - виждат инициативата "Един пояс, един път" като възможност за разширяване на мащаба и обхвата на бизнеса си".

Съпротивата

Тяхната позиция е подкопана от противоречивата позиция на собствените им правителства към китайската инициатива. Британският премиер Тереза Мей отказа да даде писмена подкрепа на проекта по време на посещението си в Китай миналия месец, докато САЩ го гледаха с подозрение, особено след определянето на страната от президента Доналд Тръмп като "стратегически конкурент".

Ръководни представители на западните банки също така заявиха, че ще оставят големите държавно финансирани инфраструктурни проекти на местни банки. Вместо това те ще се съсредоточават върху спомагателни дейности като осигуряване на валута, търговско финансиране и управление на парични средства.

StanChart подчертае силната си позиция за британския бизнес, когато съобщи годишните резултати във вторник, тъй като това е ключова част от плана й за генериране на ръст на приходите. Банката изброява 20 сделки, които е финансирала през последните четири години. Те включват финансиране на проект за 515 млн. долара за електроцентрала в Замбия, заем от 200 млн. долара за електроцентрала в Бангладеш, построена от китайски консорциум, и кредит от 42 млн. долара за газов терминал в Шри Ланка, който е гарантиран от Китай.

Бен Хунг, ръководител на китайските и северноазиатските операции на StanChart, казва, че инвеститорите ще трябва да бъдат търпеливи. "Трябва да гледате в перспектива от 10 до 20 години - нещата няма да се случат за една или две години", казва той.

Политическите лидери на САЩ и Великобритания може да отказват да подкрепят китайската инфраструктурна инициатива "Един пояс, един път", но големите банки в тези страни все още бързат да се възползват от големите инвестиции на Пекин в търговските коридори, обхващащи 65 страни, съобщава Financial Times.

"Нашите мултинационални клиенти виждат инициативата "Един пояс, един път" като възможност за разширяване на мащаба и обхвата на бизнеса си".

Джералд Кийф, ръководител на корпоративно банкиране в Азиатско-тихоокеанския регион на Citigroup

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK