ПИМК пуска първия си интермодален влак от Пловдив за Турция
Компанията планира и влак за Австрия през Сърбия
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Автомобилната ПИМК пуска от днес интермодален влак за Турция. Той ще тръгва всеки петък от интермодалния терминал край Пловдив и в събота ще разтоварва в Черкезкьой, Турция. Оттам той ще потегля обратно за България и в неделя ще бъде обратно в терминала в Пловдив. Това съобщи пред "Капитал" Илиян Филипов, един от двамата собственици на ПИМК.
Компанията спечели концесията на терминала, намиращ се в района на гара Тодор Каблешков, през миналата година. Превозвачът ще го стопанисва за срок от 27 години през дружеството си "Терминали", като компанията беше и единствен кандидат.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
4 коментара
След като повозиха с шейна Московски на Боровец и взеха локомотиви от БДЖ , защо да не пуснат интермодален влак, но в България иначе няма корупция.
Повече интермодален транспорт =
* по-малък трафик по и без друго тясната ни пътна мрежа;
* по-малко катастрофи с човешки жертви;
* по-малко натоварване на КПП-тата, изнесени митници;
* по-малко въглеродни емисии;
* по-малък внос на горива от Русия;
* бизнес за нашите електропроизводители, евентуално ВЕИ;
* по-евтин транспорт;
* повече такси за НКЖИ.
------
Приветствам. Дано се случи и на други места, с още компании и трасета.
Е разгеле - за това се говори от едно 10 години.
До коментар [#2] от "misho73":
Като пионерен пример е супер, но все още доста слабичко. 34 камиона по 2 пъти седмично vs. 1200 тира ежедневно на вход на Кап. Андреево. Също и курсът е много къс - от Дарданелите до Пловдив. На теория блок-влаковете са ефективни при големите дистанции. Май дотук най-голямото предимство е финтирането на опашките на КПП-то. Лятото особено се вижда, как когато колоните на Русе и Калотина стигнат и запушат близките пътни възли, АПИ нарежда на митниците да хлопнат кепенци, докато се източи опашката. Лятото има периоди по 1-2-3 дена, в които България живее в условията на търговско ембарго по тази причина. Причината това да не се разчува е единствено тази, че като стигне опашката от турска страна до Одрин, там ги известяват, че "българите пак не пускат" и изобщо да не потеглят.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.