Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 2 мар 2018, 11:09, 21585 прочитания

ПИМК пуска първия си интермодален влак от Пловдив за Турция

Компанията планира и влак за Австрия през Сърбия

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Автомобилната ПИМК пуска от днес интермодален влак за Турция. Той ще тръгва всеки петък от интермодалния терминал край Пловдив и в събота ще разтоварва в Черкезкьой, Турция. Оттам той ще потегля обратно за България и в неделя ще бъде обратно в терминала в Пловдив. Това съобщи пред "Капитал" Илиян Филипов, един от двамата собственици на ПИМК.

Компанията спечели концесията на терминала, намиращ се в района на гара Тодор Каблешков, през миналата година. Превозвачът ще го стопанисва за срок от 27 години през дружеството си "Терминали", като компанията беше и единствен кандидат.


Влакове и ремаркета

"Има интерес от много турски фирми към влака", заяви Филипов, като допълни, че за първия влак ще има товари на 5 компании и 20 турски ремаркета.

Влакът за Турция ще бъде товарен с по 34 ремаркета. "Това означава, че 34 ремаркета няма да се движат по пътищата", каза Филипов, като концепцията на блок-влаковете, които са много популярни в Европа, е да облекчат трафика по пътищата и да се намалят вредните емисии. До седмица - две влаковете за Турция ще тръгват два пъти седмично от Пловдив.



Бъдещите планове на компанията предвиждат да се пусне и още един влак от Пловдив за Австрия, като той ще бъде с по 30 ремаркета, тъй като ще минава през Сърбия, където има ограничения за дължината на влака.

ПИМК ще развива блок-влака сама. През 2016 г. ПИМК инвестира и в жп транспорт, като създаде своя товарна железопътна компания - "ПИМК рейл", като закупи локомотиви и специални джоб-вагони за ремаркета. Преди създаването на собствената си жп компания ПИМК работеха с жп превозвачи, като от 2015 г. направиха съвместен проект с DB Schenker и поделението на Deutsche Bahn в България "Ди Би Шенкер рейл България" за влак, свързващ Русе с Нюрнберг, минавайки през Румъния, Унгария и Австрия.

Концесия за изпълнение

Според решението на правителството от миналата година концесионерът на интермодалния терминал, построен по оперативна програма "Транспорт", ще трябва да инвестира 15.1 млн. лв. От тях 2.23 млн. лв трябва да бъдат вложени през първите две години. Определено беше и фиксирано годишно плащане в размер на 60 хил. лв., както и променливо, което ще е за 10% от нетните приходи за всички дейности, свързани с ползването на терминала. Концепцията на терминала беше той да бъде изграден с европари и впоследствие да се намери стопанин, който да го оперира и да инвестира в нужната техника.

Договорът за строителство беше за 14 млн. лв., а изпълнител на проекта "Трейс груп". Върху площ от 71 хил. кв.м са изградени площадки за товарене и разтоварване, за складиране на контейнерите, места за хладилници, административна сграда, митнически склад, паркинги за товарни и леки автомобили и КПП.

От ПИМК обясниха, че вече са закупили машина за товарене на влаковете, като е поръчана и нова, която трябва да заработи в края на април - началото на май. Отделно трябва да се построят и още 3 коловоза.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Мартин Михайлов: Възстановяването на нощните заведения от коронавируса ще отнеме поне година Мартин Михайлов: Възстановяването на нощните заведения от коронавируса ще отнеме поне година

Управителят на "Терминал 1" и "Строежа" в интервю за "Капитал" за проблемите, предизвикателствата и бъдещето на нощните клубове и барове

28 май 2020, 4160 прочитания

EasyJet ще съкрати с до 30% персонала и полетите EasyJet ще съкрати с до 30% персонала и полетите

Авиокомпанията предвижда да използва по-малко самолети, за да се адаптира към свития пазар

28 май 2020, 1134 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Асистентите на Google Assistant

В Барселона интернет гигантът заложи не на нов смартфон, а на... живи хора

Още от Капитал
Мигът на електронните подписи

Георги Димитров, член на съвета на директорите на "Евротръст" пред "Капитал"

Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

Чиновници в излишък

Държавната служба е желана заради сигурността по време на криза и гарантираната заплата

Дефектните мерки

След края на извънредното положение бизнесът оцелява много повече на мускули и в по-малка степен заради подкрепа от държавата

Средиземноморска арт диета

Парижкият дигателен център за изкуство Atelier Des Lumieres показва изложба с работи на Моне, Реноар, Шагал

Опит за летене

Русана Бърдарска, авторката на романа "Опитът", съчетава работата си в Европейската комисия с творческа дейност

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10