С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 2 мар 2018, 12:56, 9608 прочитания

Асистентите на Google Assistant

В Барселона интернет гигантът заложи не на нов смартфон, а на... живи хора

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Може да ви прозвучи малко странно, но на Световния мобилен конгрес в Барселона технологичният гигант Google не представи нов телефон, джаджа или друг хардуерен продукт. Но въпреки това компанията имаше едно от най-масивните присъствия на събитието, и то на почти всеки щанд, независимо дали на производител на смартфони, оператор, създател на инфраструктура за умни градове или други компании.

В Барселона Google заложи не на продукти, а на живите хора от плът и кръв. Десетки облечени в смешни бели костюми младежи обикаляха събитието, за да популяризират виртуалния асистент на компанията, наречен Google Assistant. Те обясняваха какво може да прави гласовият помощник - от команди през смартфони, умни високоговорители и телевизори до контрол на автомобили и интелигентен дом.


Причината за офанзивата на Google е ясна - в момента се води поредният рунд на съперничеството с основния конкурент в този сегмент - асистента Alexa на Amazon, който има преднина заради по-ранното си излизане на пазара преди няколко години. Поради тази причина всички усилия на компанията бяха насочени към демонстрация на възможностите на Assistant в колкото се може сфери и индустрии.

Google продължава залага и развива Assistant, като в Барселона от компанията обявиха редица новини и бъдещи партньорства, базирани на гласовия асистент. До края на тази година той ще е наличен на над 30 нови езика (все още няма да има български за съжаление). Седем от тях вече са налични - холандски, шведски, датски, норвежки, тайландски, хинди и индонезийски. Така броят поддържаните в момента езици нараства на 15. Платформата скоро ще може да разбира различни езици паралелно - например ако потребителят говори на френски, но в средата на изречението премине на немски.

Освен това Google залага на все по-тясната интеграция между Assistant и приложения и продукти на други компании като LG, Sony и Xiaomi, както и телекоми като Telefonica, Telus, Vodafone и Sprint. Партньорските фирми ще могат да използват асистента в специфични свои услуги и програми. За целта от интернет гиганта ще им предоставят подобрена платформа за софтуерна разработка и ще си сътрудничат по-тясно с тях. Това има както добри, така и лоши страни за потребителите - партньорите на Google вече ще имат достъп и до информацията какво търсят клиентите през Assistant. В същото време се предвижда гласовият асистент да стане още по-важна част от навиците на потребителите.



В Барселона човешките "асистенти" на Google демонстрираха повечето от наличните услуги на Assistant - къде успешно, къде не чак толкова. Но заради тяхното присъствие много посетители на конгреса просто нямаха опция да избягат от Google, дори да изключат своя смартфон.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

"Рекорд" - екокари от ново поколение "Рекорд" - екокари от ново поколение

Електрокарите с литиево-йонни батерии са подходящи за чистите производства в редица индустрии

21 сеп 2019, 1209 прочитания

Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи

Директорът на общинския институт "Старинен Пловдив" за новите инициативи в полза на туристите и града

20 сеп 2019, 1128 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Най-голямата рекламна група WPP приключи най-слабата си година от 2009 г.

Компанията очаква по-слаби приходи, акциите й поевтиняха до най-ниското ниво от 1999 г.

Споделеното падение на WeWork

За по-малко от 9 месеца основаното в Ню Йорк дружество се превърна от един от най-високооценените стартъпи в САЩ в компания със съмнително бъдеще в инвестиционните кръгове.

Нови схеми, нови измамници

КФН публикува нов списък със сайтове, които предлагат сделки с ценни книжа и валути, без да имат лиценз

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата

Летящите линейки, които властта не дава на хората

Частните хеликоптери работиха на загуба пет години. Сега е ред на държавата

Форма, идея и протест

Андрей Врабчев предизвиква отношението ни към настоящето и миналото с проектите си в публичното пространство

Кино: "Далеч от брега"

Обикновеният човек срещу статуквото в новия филм на Костадин Бонев