Най-голямата рекламна агенция WPP е изпратила най-слабата си година от 2009 г. и очаква по-слаби приходи през тази. Това доведе до най-големия спад на акциите й от края на миналия век, съобщава Bloomberg. Приходите й през миналата година са се понижили с 0.9% до 15.2 млрд. паунда, което е най-лошото представяне от 2009 г., когато спадът е бил 8.1% заради глобалната криза, пише Guardian.
По-слаби очаквания
Изпълнителният директор Мартин Сорел обяви, че компанията очаква по-ниски приходи, и предвиди, че тази година WPP компанията няма да отчете ръст. По този начин той пак припомни на инвеститорите, че рекламната индустрия се сблъсква с най-големите си проблеми от десетилетия, отбелязва Bloomberg.
След обявяването на резултатите и очакванията акциите на британската група отчетоха най-голямото си понижение от 1999 г., като книжата поевтиняха с 14% в четвъртък, но в петък частично компенсираха спада.
Според новите прогнози дългосрочните приходи ще нараснат с между 5 и 10%, докато предишните бяха за до 15%. От WPP признават, че годината е започналa "бавно", като е продължила тенденцията от 2017 г., когато маржовете и продажбите останаха без промяна.
"Това е силно напомняне за големите предизвикателства, пред които е изправена WPP", заявява Алекс Дегрот, медиен анализатор в Cenkos Securities.
Мартин Сорел отбелязва, че 2017 г. "не беше хубава година" за компанията, но отрече, че рекламните й агенции да са били изключвани от сделки между рекламодатели и Google и Facebook, макар че двете американски компании прилагат подобни практики.
Сорел, който е един от най-добре платените мениджъри във Великобритания с годишни приходи от 48 млн. паунда през 2016 г., обясни, че WPP е изхарчила около 4.4 млрд. паунда на своите клиенти за реклама и маркетинг в Google през миналата година. Това е най-големият разход на компанията за 2017 г. и повишението е с 10%. Facebook е получила от британската компания 1.5 млрд. паунда, като средствата са нараснали с 30%, пише Guardian.
Компанията готви преструктуриране
Драстичният спад на акциите задълбочава лошото представяне на групата, която през миналата година понижи пазарната си капитализация с една трета. От WPP заявиха, че ще се справят с предизвикателствата с преструктуриране, така също ще се опитат да привлекат нови таланти и да подобрят обслужването на клиентите.
Най-голямата рекламна агенция WPP е изпратила най-слабата си година от 2009 г. и очаква по-слаби приходи през тази. Това доведе до най-големия спад на акциите й от края на миналия век, съобщава Bloomberg. Приходите й през миналата година са се понижили с 0.9% до 15.2 млрд. паунда, което е най-лошото представяне от 2009 г., когато спадът е бил 8.1% заради глобалната криза, пише Guardian.
0 коментара