С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 мар 2018, 13:28, 3801 прочитания

Най-голямата рекламна група WPP приключи най-слабата си година от 2009 г.

Компанията очаква по-слаби приходи, акциите й поевтиняха до най-ниското ниво от 1999 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Най-голямата рекламна агенция WPP е изпратила най-слабата си година от 2009 г. и очаква по-слаби приходи през тази. Това доведе до най-големия спад на акциите й от края на миналия век, съобщава Bloomberg. Приходите й през миналата година са се понижили с 0.9% до 15.2 млрд. паунда, което е най-лошото представяне от 2009 г., когато спадът е бил 8.1% заради глобалната криза, пише Guardian.

По-слаби очаквания


Изпълнителният директор Мартин Сорел обяви, че компанията очаква по-ниски приходи, и предвиди, че тази година WPP компанията няма да отчете ръст. По този начин той пак припомни на инвеститорите, че рекламната индустрия се сблъсква с най-големите си проблеми от десетилетия, отбелязва Bloomberg.

След обявяването на резултатите и очакванията акциите на британската група отчетоха най-голямото си понижение от 1999 г., като книжата поевтиняха с 14% в четвъртък, но в петък частично компенсираха спада.

Според новите прогнози дългосрочните приходи ще нараснат с между 5 и 10%, докато предишните бяха за до 15%. От WPP признават, че годината е започналa "бавно", като е продължила тенденцията от 2017 г., когато маржовете и продажбите останаха без промяна.



"Това е силно напомняне за големите предизвикателства, пред които е изправена WPP", заявява Алекс Дегрот, медиен анализатор в Cenkos Securities.

Мартин Сорел отбелязва, че 2017 г. "не беше хубава година" за компанията, но отрече, че рекламните й агенции да са били изключвани от сделки между рекламодатели и Google и Facebook, макар че двете американски компании прилагат подобни практики.

Сорел, който е един от най-добре платените мениджъри във Великобритания с годишни приходи от 48 млн. паунда през 2016 г., обясни, че WPP е изхарчила около 4.4 млрд. паунда на своите клиенти за реклама и маркетинг в Google през миналата година. Това е най-големият разход на компанията за 2017 г. и повишението е с 10%. Facebook е получила от британската компания 1.5 млрд. паунда, като средствата са нараснали с 30%, пише Guardian.

Компанията готви преструктуриране

Драстичният спад на акциите задълбочава лошото представяне на групата, която през миналата година понижи пазарната си капитализация с една трета. От WPP заявиха, че ще се справят с предизвикателствата с преструктуриране, така също ще се опитат да привлекат нови таланти и да подобрят обслужването на клиентите.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

14 ноември 2019
София хотел Балкан

Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът"


Какви са плановете за въвеждане на иновации и растеж на водещите банки в България?
Разберете на конференцията на Капитал "Банките и бизнесът". Събитието предоставя възможности на представители на банките и на бизнеса да обсъдят помежду си важни въпроси, да търсят решения и да помагат на пазара да расте.

Водещи теми в програмата:

  • Банковият сектор през 2020
  • Изводите от стрес тестовете
  • Ефектът от запазването на ниските лихви
  • PSD 2 - възможности и рискове
  • Иновации и технологични решения
Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът" Запазете билет

Прочетете и това

Екоинспекцията поиска ОВОС от фирми на Ковачки, за да горят RDF в Сливен Екоинспекцията поиска ОВОС от фирми на Ковачки, за да горят RDF в Сливен

Предлаганите инсталации са допълнителни към "Топлофикация", която има разрешение да използва алтернативното гориво

11 ное 2019, 798 прочитания

Приходите от хотелски нощувки през лятото все пак растат 1 Приходите от хотелски нощувки през лятото все пак растат

Увеличението е 4.5% на годишна база и идва основно от българските туристи, показва националната статистика

11 ное 2019, 1151 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Коли караме всякакви

Картината на автопарка в България остава шарена и доминирана от стари возила

Още от Капитал
Хранителна добавка към лекарствения бизнес

Германският генеричен гигант Stada купи чешкия производител на хранителни добавки Walmark в показателна за дефектите на свръхрегулирания лекарствен пазар сделка

30 години след 10-и: Каква я мислехме, каква стана

Българите са по-богати от всякога, но и все по-тревожни, че демокрацията, в която живеят, е имитация

Мавродиев, който назначи Мавродиев, който вдигна заплатата на Мавродиев

В явен конфликт на интереси директорът на ББР се е избрал да управлява дъщерни дружества и е увеличил възнаграждението си

"Шах!" със зенитни ракети

Разполагането на руски противовъздушни комплекси С-400 в Сърбия би било тежък удар по сигурността на България и НАТО

Книга: "Истории от 90-те"

Сборникът "Истории от 90-те" дава поглед към размирното десетилетие без излишна сантименталност

Пчелен опит

Пчеларството става все по-разпространено хоби сред градските хора

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10