Starbucks планира да открие четири нови заведения в България през тази година
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Starbucks планира да открие четири нови заведения в България през тази година

Starbucks планира да открие четири нови заведения в България през тази година

Компанията предвижда да направи инвестиция от 7 млн. лв., има 10% пазарен дял сред кафе-веригите по данни на Euromonitor

Мара Георгиева
26048 прочитания

© Цветелина Белутова


Starbucks планира да открие най-малко четири нови заведения в страната през 2018 г. Кафе-веригата ще бъде представена с обекти във Варна, в столичния мол "България", в Бургас и в още един нов град, за който обаче не дава повече информация.

Иван Георгиев

"Предвидената за 2018 г. инвестиция е над 7 млн. лв. Ще осигурим приблизително 130 нови работни места", съобщи за "Капитал" Иван Георгиев – регионален мениджър за България на Starbucks.

По думите му през тази година усилията на екипа ще бъдат фокусирани към популяризиране на бранда Starbucks в страната и разширяване на пазарните му позиции. "Стремим се да бъдем по-достъпни, за да може повече хора да опитат нашите продукти. Планираме също да реновираме изцяло по-старите заведения и да въведем нови продукти, които следват най-модерните потребителски тенденции", обобщи Иван Георгиев.

30% ръст на продажбите

В България през миналата година бяха отворени две нови заведения Starbucks – на ул. "Съборна" и в Ring Mall в София. Компанията, която управлява оперативно веригата - AmRest Coffee ("АмРест Кофи"), отчита 30% ръст в продажбите за 2017 г. спрямо предходната година. "Печалбата е на същото ниво като през 2016 г. Това се дължи основно на инвестирането в нови обекти и инициативи, свързани с разширяване на асортимента и повишаване квалификацията на мениджърите и баристите. За нас екипът е приоритет – ние приемаме служителите като наши партньори и инвестираме много в обучението и израстването им", коментира Иван Георгиев.

За сравнение, според данните в Търговския регистър през 2016 г. компанията отчита 4.173 млн. продажби от приходи, 472 хил. лв. брутна печалба и 202 хил. лв. - оперативна печалба.

Около 10% пазарен дял

Към момента делът на Starbucks в пазара на кафе-веригите е около 10% според данни на Euromonitor, цитирани от дружеството. "Ние сме на трето място след "Неделя" и Costa Café. Главната ни цел е да станем лидери на този пазар, който за 2016 се оценява на близо 1.7 млрд. лв. За 2017 г. прогнозите са за отчетен ръст от около 5-6%", коментира за "Капитал" Иван Георгиев.

В топ 3 на най-купуваните напитки в Starbucks са традиционните кафе латте и капучино, посочват от веригата. "Третото място в потребителските предпочитания често се заема от промоционалната сезонна напитка в заведенията, което показва, че клиентите са готови да експериментират", обобщава Георгиев. И дава примери за една от последните промоции - варианти на кафе напитки с бадемово, кокосово и соево мляко. От веригата отчитат също, че все повече млади хора харесват и студените вариации на кафе предложенията като Frappuccino.

"Нашата роля на кафе експерти е и да насърчаваме кафе културата в България, като не само отговаряме на различните интереси на потребителите, но и възпитаваме техните вкусове. Затова периодично организираме дегустации, достъпни за всички наши клиенти, на които показваме спецификите на различните видове кафе, които предлагаме – от различни региони и с различни характеристики като степен на изпичане и аромати", обобщи Иван Георгиев.

Освен познатите кафе напитки веригата популяризира и тези, приготвени чрез различни, все още не толкова добре известни в страната методи - например френска преса или хемекс (кафеверка под форма на пясъчен часовник).

Друга възможност за клиентите е пакетирано кафе на зърна за вкъщи, което може да бъде смляно в заведенията на веригата според индивидуалните предпочитания и метода на приготвяне, посочват от веригата. От началото на годината се предлага и кафе в капсули. "В сегмента "кафе у дома" капсулите са най-голямата и най-бързо растящата категория. В глобален план всеки втори клиент на Starbucks, който ни посещава на седмична база, вече притежава машина за капсули", обобщава Иван Георгиев.

Над 1600 ресторанта в 16 държави

Първият обект Starbucks в България беше отворен на 27 ноември 2008 г. на ул. "Гурко" 62 в София. През лятото на 2015 г. полската AmRest Holdings SE придоби петте заведения Starbucks в България.

Днес кафе-веригата разполага със седем обекта - шест в София и един в Бургас. AmRest и дъщерната AmRest Coffee имат общо 270 служители в страната, от които 110 са заети в Starbucks.

AmRest Holdings SE оперира в Западна Европа, Русия и Китай, като от 1993 г. развива марките KFC, Pizza Hut, Burger King и Starbucks на принципа на франчайз и джойнт-венчър (съвместно) партньорство. Компанията е собственик на бранда La Tagliatella, а през 2012 г. придоби и две марки, работещи в Китай – Blue Frog и Kabb.

Днес AmRest Holdings SE управлява повече от 1600 водещи ресторанта в категориите бързо и всекидневно хранене в 16 държави.

Starbucks планира да открие най-малко четири нови заведения в страната през 2018 г. Кафе-веригата ще бъде представена с обекти във Варна, в столичния мол "България", в Бургас и в още един нов град, за който обаче не дава повече информация.

Иван Георгиев

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK