"Булгартабак" печели повече от сирене и телевизори, отколкото от цигари

Приходите на холдинга са се увеличили основно заради вливането на магазините "Техномаркет" в групата

Само 61% от приходите на цигарения холдинг "Булгартабак" вече са от цигари към края на миналата година
Само 61% от приходите на цигарения холдинг "Булгартабак" вече са от цигари към края на миналата година    ©  Анелия Николова
Само 61% от приходите на цигарения холдинг "Булгартабак" вече са от цигари към края на миналата година
Само 61% от приходите на цигарения холдинг "Булгартабак" вече са от цигари към края на миналата година    ©  Анелия Николова

"Булгартабак холдинг" започва да измества фокуса си от производство и продажба на цигари към хранителната индустрия и продажбата на електротехника, показва консолидираният отчет на дружеството за последното тримесечие на миналата година.

Продажбите на млечни продукти с бранда "Лакрима" и на електроуреди в магазините "Техномаркет" вече формират близо 40% от приходите на холдинга. Приходите от продажба на тютюневи изделия намаляват от 321.4 млн. лв. на 241.7 млн. лв. и вече не заемат над 95% от продажбите на холдинга. За сметка на това положителните резултати се дължат на включването на нови компании в групата, като основният дял се пада на "Техномаркет България". Мажоритарният дял във веригата беше придобит през второто тримесечие от дъщерното дружество на холдинга – цигарената фабрика "Благоевград БТ".


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се