Amazon се насочва и към банковия сектор
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Amazon се насочва и към банковия сектор

Reuters

Amazon се насочва и към банковия сектор

Компанията е в разговори с JPMorgan Chase за съвместно предлагане на потребителски банкови сметки

4599 прочитания

Reuters

© Reuters


"Amazon е добър пример за голяма технологична компания, която разглежда финансите не просто като средство за по-добри продажби в своята платформа, но може би и като основен бизнес."

Дейвид Клейн, изпълнителен директор на CommonBond

Технологичният гигант Amazon може да се насочи и към банковия сектор, пише Financial Times. В компанията вече се обсъжда потенциално партньорство между нея и най-голямата банка в Америка - JPMorgan Chase, насочено към предлагане на потребителски банкови сметки. Според източници на FT Amazon иска да създаде още по-силна връзка с клиентите си, които разчитат на компанията за все повече всекидневни услуги.

За момента разговорите са в начален етап и най-вероятно ще бъдат усложнени заради готвените промени от страна на американския Конгрес по посока премахване на редица регулации в банковия сектор. Сегашното законодателство до голяма степен ограничава възможностите за общ бизнес между JPMorgan Chase и Amazon заради закона "Дод - Франк", въведен през 2010 г. Някои от алинеите в него ограничават възможностите за пазаруване от продавачи на дребно чрез дебитни карти.

Нова територия за Amazon

Това би била поредна нова територия за Amazon. Компанията на Джеф Безос продължава да навлиза в нови сектори, с което спомага за разрушението на много традиционни модели. Amazon вече дава заеми на малки бизнеси чрез своята платформа Marketplace. През юни миналата година от компанията обявиха, че от 2011 г. насам са отпуснали 3 млрд. долара заеми, макар самата платформа Marketplace да е малко известна и Amazon да не работи активно за нейното популяризиране.

Подобно на други странични начинания, евентуална обща работа между Amazon и JPMorgan Chase би била насочена към още по-голям фокус върху бизнеса с електронна търговия на технологичния гигант. Някои анализатори обаче посочват, че плановете на Amazon може да са по-големи.

"Amazon е добър пример за голяма технологична компания, която разглежда финансите не просто като средство за по-добри продажби в своята платформа, но може би и като основен бизнес", коментира Дейвид Клейн, изпълнителен директор на CommonBond. "Същото може да се каже и за Apple, Facebook и Google. Работата с данни и финансовият сектор работят добре заедно и ако имаш нужната технология, комбинацията е печеливша."

Надграждане на партньорството

JPMorgan и Amazon вече са партньори в други сфери. Миналия месец двете компании обединиха сили заедно с Berkshire Hathaway, за да създадат обща компания в сферата на здравеопазването. Chase, ритейл звеното на JPMorgan, работи също така с картите Amazon Prime Rewards. Миналата седмица финансовият директор на JPMorgan Мариан Лейк обяви и че Amazon, British Airways и Starbucks са трите най-големи партньора на клиентите на банката с кредитни карти.

За момента няма изявление от страна на Amazon или JPMorgan Chase. Според Wall Street Journal разговорите между двете фирми не са ексклузивни и Amazon води подобни разговори и с Capital One.

"Amazon е добър пример за голяма технологична компания, която разглежда финансите не просто като средство за по-добри продажби в своята платформа, но може би и като основен бизнес."

Дейвид Клейн, изпълнителен директор на CommonBond

Технологичният гигант Amazon може да се насочи и към банковия сектор, пише Financial Times. В компанията вече се обсъжда потенциално партньорство между нея и най-голямата банка в Америка - JPMorgan Chase, насочено към предлагане на потребителски банкови сметки. Според източници на FT Amazon иска да създаде още по-силна връзка с клиентите си, които разчитат на компанията за все повече всекидневни услуги.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK