Регулациите на ЕС за въглеродните емисии притискат автомобилните компании
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Регулациите на ЕС за въглеродните емисии притискат автомобилните компании

Матиас Мюлер, главният изпълнителен директор на Volkswagen, смята, че дизеловите двигатели ще върнат позициите си на пазара

Регулациите на ЕС за въглеродните емисии притискат автомобилните компании

Производителите се ориентират със закъснение към електрическите модели

3856 прочитания

Матиас Мюлер, главният изпълнителен директор на Volkswagen, смята, че дизеловите двигатели ще върнат позициите си на пазара

© Reuters


Намаляващото използване на дизела от производителите на автомобили показва притесненията на компаниите дали ще покрият целите на Европейския съюз в областта на намаляването на въглеродните емисии, съобщава Reuters.

Проблемите пред индустрията

Автомобилните компании, които се събраха на изложението в Женева, са изправени пред неприятен избор: механично обновяване на съществуващи модели с огромен разход, ограничаване на продажбите на някои печеливши модели или рискът от глоби на стойност стотици милиони евро.

"Аз се притеснявам", каза главният изпълнителен директор на Volkswagen Матиас Мюлер в интервю за Reuters. "Но нашата задача е да разрешим тези проблеми", допълни той. "Аз съм твърдо убеден, че дизелът ще преживее възраждане."

"Аз съм твърдо убеден, че дизелът ще преживее възраждане."

Матиас Мюлер, главен изпълнителен директор на Volkswagen

Но вълната от лоши заглавия и нарастващата перспектива за окончателни забрани на дизеловите превозни средства вече насочват продажбите на компаниите към нови понижения.

Дизеловите двигатели отделят по-токсични азотни оксиди и частици, отколкото бензиновите. Специалистите в индустрията прогнозират, че разходите за производство на дизелови двигатели ще се увеличат с 20% заради затягащия се контрол на Европейския съюз относно отделянето на вредни емисии във въздуха. Поради тези причини все повече автомобилни компании се ориентират към производството на електрически модели.

Ограничения на продажбите

Някои анализатори предполагат, че производителите на автомобили ще бъдат принудени да ограничат продажбите на по-големи модели, като повишат цените, за да избегнат превишаването на целта на ЕС за въглероден диоксид от 95 грама/километър.

Ford вероятно ще "ограничи продажбата на някои автомобили, които ни тласкат над границата", се казва в изявление на компанията. Стивън Армстронг, ръководител на европейските операции на производителя, заяви, че "не е нужно да преосмисляме моделната линия. Разбира се, ще трябва да прецизираме обема на двигателя, но това няма да бъде основна промяна за нас."

Продажбите на дизелови автомобили паднаха с 8% в Европа през миналата година, като намалиха пазарния си дял до 44% от пика от 55% през 2011 г. Отчасти в резултат на това средните емисии на въглероден диоксид се увеличиха в Европа през 2017 г. за първи път от десетилетие.

Продажбите на дизелови автомобили се понижиха с още 19% в Германия миналия месец, а в Англия - с 24%.

Твърде късно

Френските производители на автомобили, които разчитат в голяма степен на дизеловите горива, сега се опитват да намерят алтернативи. Renault ускори развитието на нискотарифния хибриден модел Locobox, но той няма да излезе на пазара преди 2021 г.

Главният изпълнителен директор на PSA Group Карлос Таварес призова правителствата да не налагат санкциите за неспазване на еконормите, докато мрежите за зареждане на електрическите автомобили бъдат по-добре развити.

"Не само в PSA ориентирането към електрическите автомобили става твърде късно - това се случва твърде късно навсякъде", каза Филип Хушоа, автомобилен анализатор в инвестиционната банка Jefferies.

"Цената на спазването на целите за въглероден диоксид е едно от потенциалните задвижвания на следващата авторецесия", каза Хушоа. "Производителите ще трябва да повишат цените на по-големите бензинови автомобили, за да изпълнят своите цели за емисии, и това ще доведе до цялостно намаляване на продажбите."

Японският автомобилен производител Toyota обяви, че спира продажбите на дизелови коли в Европа. Очаква се Fiat Chrysler да обяви постепенно спиране на производството на дизелови модели в средносрочния си план, който ще представи през юни. "Доходността на хибридите е под тази на автомобилите с чисти горивни двигатели", каза говорител на компанията. Това означава по-големи проблеми за големите марки, които нямат доходоносни луксозни модели.

Намаляващото използване на дизела от производителите на автомобили показва притесненията на компаниите дали ще покрият целите на Европейския съюз в областта на намаляването на въглеродните емисии, съобщава Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.