С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
7 мар 2018, 13:33, 3211 прочитания

Регулациите на ЕС за въглеродните емисии притискат автомобилните компании

Производителите се ориентират със закъснение към електрическите модели

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Намаляващото използване на дизела от производителите на автомобили показва притесненията на компаниите дали ще покрият целите на Европейския съюз в областта на намаляването на въглеродните емисии, съобщава Reuters.

Проблемите пред индустрията


Автомобилните компании, които се събраха на изложението в Женева, са изправени пред неприятен избор: механично обновяване на съществуващи модели с огромен разход, ограничаване на продажбите на някои печеливши модели или рискът от глоби на стойност стотици милиони евро.

"Аз се притеснявам", каза главният изпълнителен директор на Volkswagen Матиас Мюлер в интервю
за Reuters. "Но нашата задача е да разрешим тези проблеми", допълни той. "Аз съм твърдо убеден, че дизелът ще преживее възраждане."
"Аз съм твърдо убеден, че дизелът ще преживее възраждане."
Матиас Мюлер, главен изпълнителен директор на Volkswagen


Но вълната от лоши заглавия и нарастващата перспектива за окончателни забрани на дизеловите превозни средства вече насочват продажбите на компаниите към нови понижения.



Дизеловите двигатели отделят по-токсични азотни оксиди и частици, отколкото бензиновите. Специалистите в индустрията прогнозират, че разходите за производство на дизелови двигатели ще се увеличат с 20% заради затягащия се контрол на Европейския съюз относно отделянето на вредни емисии във въздуха. Поради тези причини все повече автомобилни компании се ориентират към производството на електрически модели.

Ограничения на продажбите

Някои анализатори предполагат, че производителите на автомобили ще бъдат принудени да ограничат продажбите на по-големи модели, като повишат цените, за да избегнат превишаването на целта на ЕС за въглероден диоксид от 95 грама/километър.

Ford вероятно ще "ограничи продажбата на някои автомобили, които ни тласкат над границата", се казва в изявление на компанията. Стивън Армстронг, ръководител на европейските операции на производителя, заяви
, че "не е нужно да преосмисляме моделната линия. Разбира се, ще трябва да прецизираме обема на двигателя, но това няма да бъде основна промяна за нас."

Продажбите на дизелови автомобили паднаха с 8% в Европа през миналата година, като намалиха пазарния си дял до 44% от пика от 55% през 2011 г. Отчасти в резултат на това средните емисии на въглероден диоксид се увеличиха в Европа през 2017 г. за първи път от десетилетие.

Продажбите на дизелови автомобили се понижиха с още 19% в Германия миналия месец, а в Англия - с 24%.


Твърде късно

Френските производители на автомобили, които разчитат в голяма степен на дизеловите горива, сега се опитват да намерят алтернативи. Renault ускори развитието на нискотарифния хибриден модел Locobox, но той няма да излезе на пазара преди 2021 г.

Главният изпълнителен директор на PSA Group Карлос Таварес призова правителствата да не налагат санкциите за неспазване на еконормите, докато мрежите за зареждане на електрическите автомобили бъдат по-добре развити.

"Не само в PSA ориентирането към електрическите автомобили става твърде късно - това се случва твърде късно навсякъде", каза Филип Хушоа, автомобилен анализатор в инвестиционната банка Jefferies.

"Цената на спазването на
целите за въглероден диоксид е едно от потенциалните задвижвания на следващата авторецесия", каза Хушоа. "Производителите ще трябва да повишат цените на по-големите бензинови автомобили, за да изпълнят своите цели за емисии, и това ще доведе до цялостно намаляване на продажбите."

Японският автомобилен производител
Toyota обяви, че спира продажбите на дизелови коли в Европа. Очаква се Fiat Chrysler да обяви постепенно спиране на производството на дизелови модели в средносрочния си план, който ще представи през юни. "Доходността на хибридите е под тази на автомобилите с чисти горивни двигатели", каза говорител на компанията. Това означава по-големи проблеми за големите марки, които нямат доходоносни луксозни модели.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Резултатите на Microsoft отново надминаха очакванията на пазара Резултатите на Microsoft отново надминаха очакванията на пазара

Бъдещият растеж на компанията изглежда все по-зависим от успешния й облачен бизнес

20 юли 2019, 1085 прочитания

Кой взима летище София 6 Кой взима летище София

Изненадващо обединението между фонда Meridiam и Strabag беше обявено за концесионер. Победителят предложи най-ниската инвестиционна оферта

19 юли 2019, 6247 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Сенчестото банкиране е достигнало 45.2 трлн. долара

Нови данни за Китай и Люксембург позволяват по-детайлна оценка на сенчестия сегмент на кредитиране

Кризата на Силициевата долина

Основателят и изпълнителен директор на преакселераторската програма Founder Institute Адео Реси пред "Капитал"

Трусовете на продуцентския пазар

Новият телевизионен сезон започва без някои ключови предавания

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

20 въпроса: Ясен Згуровски

"Вярвам, че не случайно съм артист и съм тук с мисия да правя хората щастливи"

Арх. Стефка Георгиева и елегантният брутализъм

Виена се запознава с наследството на една изключителна българска архитектка. Ние също.