Coca-Cola пуска за първи път алкохолна напитка
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Coca-Cola пуска за първи път алкохолна напитка

Компанията е пуснала повече от 500 нови продукта през 2017 г.

Coca-Cola пуска за първи път алкохолна напитка

Компанията ще я продава на японския пазар

9960 прочитания

Компанията е пуснала повече от 500 нови продукта през 2017 г.

© Reuters


Американската група Coca-Cola се разделя със 125-годишната си история като производител единствено на безалкохолни напитки, за да се възползва от бързо развиващия се пазар на слабоалкохолни напитки, доминиран от местния продукт Chu-Hi, съобщава Financial Times. Ходът, описан като "уникален в историята на компанията" от висшия й мениджмънт, ще насочи групата към конкурентния пазар на алкохолни газирани напитки, доминиран от японски марки като Strong Zero, Highball Lemon и Slat.

Плановете на компанията

Плановете на Coca-Cola за Chu-Hi излязоха наяве чрез уебсайта на компанията миналия месец. Ръководителят на японските операции Хорхе Гардуньо коментира, че плановете за навлизане на пазара на Chu-Hi са "логични".

В отговор на въпрос относно новите продукти, които компанията ще представи през 2018 г., Гардуньо каза, че Coke ще експериментира в категория, позната в Япония като Chu-Hi - "напитка в метална кутийка (кен), в която има алкохол", традиционно произвеждана от дестилиран алкохол на име шочу, газирана вода и ароматизатори.

Пазарът на Chu-Hi e разнообразен и предлага стотици вкусови вариации и според данните, използвани на местната група Suntory, растежът варира между 5 и 25% годишно от 2013 г. насам.

Нови възможности

Гардуньо заяви, че планът за навлизане на пазара е пример за това как компанията проучва възможностите за развитие отвъд основния си бизнес. "Coca-Cola винаги е била съсредоточена изцяло върху безалкохолните напитки и това е скромен експеримент, насочен към специфична част от нашия пазар", коментира той в изявление.

Напитките Chu-Hi са с алкохолно съдържание от 3 до 8% - нещо, което ги поставя в пряка конкуренция с бирата и ги прави особено привлекателни за дамите.

Японският пазар на шочу - подобен на водка алкохол, произвеждан от картофи, ориз, ечемик или захар, и основна съставка на Chu-Hi, се е увеличил с почти 40% от 2011 г. насам.

Преходът към продажбата на алкохолни напитки идва подари факта, че Coca-Cola е изправена пред свиване на продажбите в основния си бизнес - газирани напитки. Това се случва заради промяната в поведението на потребителите в последните години. Така например отбягването на захарта провокира компанията да инвестира в продукти като вода и чай.

В края на 70-те години на миналия век Coca-Cola направи малък експеримент с вина, купувайки няколко лозя в Калифорния и лозаро-винарска компания в Ню Йорк. Компанията не пусна собствена марка вино на пазара, но по време на полетите на United Airlines на пътниците е било предлагано вино в кенче.

Фокус върху иновациите

Изпълнителният директор Джеймс Куинси каза, че компанията е пуснала повече от 500 нови продукта през 2017 г. "Фокусираме се върху иновациите, обяви той на конференция през февруари. "Правим иновации със самата кола, иновации с аромати и съставки по целия свят... отивайки в различни категории от преди", добави той.

Американската група Coca-Cola се разделя със 125-годишната си история като производител единствено на безалкохолни напитки, за да се възползва от бързо развиващия се пазар на слабоалкохолни напитки, доминиран от местния продукт Chu-Hi, съобщава Financial Times. Ходът, описан като "уникален в историята на компанията" от висшия й мениджмънт, ще насочи групата към конкурентния пазар на алкохолни газирани напитки, доминиран от японски марки като Strong Zero, Highball Lemon и Slat.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    wrc1457226669490959 avatar :-|
    Pentscho Christow Pentschew

    Това би било голяма грешка!

  • 2
    selofia avatar :-P
    Селофия

    А.. Кокаин-кола, Ром-кола, Вино-кола кога?...
    Филтрирана и обогатена чешмяна?..
    В тоя сайт необозначената продуктова реклама надвишава вече 70%.

  • 3
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Голям праз, кола си взели сайдерче. Изненадан съм, че им отне толкова много време..


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK