Coca-Cola пуска за първи път алкохолна напитка

Компанията ще я продава на японския пазар

Компанията е пуснала повече от 500 нови продукта през 2017 г.
Компанията е пуснала повече от 500 нови продукта през 2017 г.    ©  Reuters
Компанията е пуснала повече от 500 нови продукта през 2017 г.
Компанията е пуснала повече от 500 нови продукта през 2017 г.    ©  Reuters

Американската група Coca-Cola се разделя със 125-годишната си история като производител единствено на безалкохолни напитки, за да се възползва от бързо развиващия се пазар на слабоалкохолни напитки, доминиран от местния продукт Chu-Hi, съобщава Financial Times. Ходът, описан като "уникален в историята на компанията" от висшия й мениджмънт, ще насочи групата към конкурентния пазар на алкохолни газирани напитки, доминиран от японски марки като Strong Zero, Highball Lemon и Slat.

Плановете на компанията

Плановете на Coca-Cola за Chu-Hi излязоха наяве чрез уебсайта на компанията миналия месец. Ръководителят на японските операции Хорхе Гардуньо коментира, че плановете за навлизане на пазара на Chu-Hi са "логични".

В отговор на въпрос относно новите продукти, които компанията ще представи през 2018 г., Гардуньо каза, че Coke ще експериментира в категория, позната в Япония като Chu-Hi - "напитка в метална кутийка (кен), в която има алкохол", традиционно произвеждана от дестилиран алкохол на име шочу, газирана вода и ароматизатори.

Пазарът на Chu-Hi e разнообразен и предлага стотици вкусови вариации и според данните, използвани на местната група Suntory, растежът варира между 5 и 25% годишно от 2013 г. насам.

Нови възможности

Гардуньо заяви, че планът за навлизане на пазара е пример за това как компанията проучва възможностите за развитие отвъд основния си бизнес. "Coca-Cola винаги е била съсредоточена изцяло върху безалкохолните напитки и това е скромен експеримент, насочен към специфична част от нашия пазар", коментира той в изявление.

Напитките Chu-Hi са с алкохолно съдържание от 3 до 8% - нещо, което ги поставя в пряка конкуренция с бирата и ги прави особено привлекателни за дамите.

Японският пазар на шочу - подобен на водка алкохол, произвеждан от картофи, ориз, ечемик или захар, и основна съставка на Chu-Hi, се е увеличил с почти 40% от 2011 г. насам.

Преходът към продажбата на алкохолни напитки идва подари факта, че Coca-Cola е изправена пред свиване на продажбите в основния си бизнес - газирани напитки. Това се случва заради промяната в поведението на потребителите в последните години. Така например отбягването на захарта провокира компанията да инвестира в продукти като вода и чай.

В края на 70-те години на миналия век Coca-Cola направи малък експеримент с вина, купувайки няколко лозя в Калифорния и лозаро-винарска компания в Ню Йорк. Компанията не пусна собствена марка вино на пазара, но по време на полетите на United Airlines на пътниците е било предлагано вино в кенче.

Фокус върху иновациите

Изпълнителният директор Джеймс Куинси каза, че компанията е пуснала повече от 500 нови продукта през 2017 г. "Фокусираме се върху иновациите, обяви той на конференция през февруари. "Правим иновации със самата кола, иновации с аромати и съставки по целия свят... отивайки в различни категории от преди", добави той.

Още от Капитал