Българското мобилно приложение MedicHome се стреми да бъде Uber на здравните услуги. То ще предоставя консултация от лекар на базата на описани от потребителите оплаквания. В рамките на малко повече от месец по време на тестовия период приложението е било инсталирано над 5000 пъти и през него са били извършени около 1000 консултации. Над 50% от инсталациите са от хора, които не живеят в София, а около 20% от пациентите, които веднъж са го използвали, отново са се допитали до него.
Кой е таргетът
"Приложението предизвика много по-голям интерес, отколкото очаквахме, като запитвания имахме от бебета и малки деца - чрез техните родители - до 80-годишни хора. Разбираме, че то ще може да помогне също така на хора в отдалечени региони, които имат затруднен достъп до медицински услуги, или много по-бързо и лесно да насочи хора, които не знаят какъв специалист трябва да посетят", коментира Филип Баерфус, основател и главен инвеститор в начинанието. Другият основен инвеститор в идеята е Калин Костов с опит в животозастраховането. Към момента двамата финансират приложението със собствени средства, като са отворени към нови партньори, обясни Баерфус.
"В България има около 1 млн. души, които са здравно неосигурени, предполагаме, че голяма част от тях също могат да бъдат ползватели на MedicHome. Същото важи и за българи, които живеят в чужбина и не знаят своите осигурителни права и задължения там", коментира Илонка Миткова-Чернас, оперативен директор.
Ще струва ли нещо
Към момента все още не е ясно по какъв начин ще става заплащането от клиентите, а също така и как ще се плаща на лекарите. Планира се схемата да е разработена до 2 месеца. "Моят приоритет ще е първата консултация винаги да е безплатна, а след това ще се целим в сума, не по-висока от 5 лв. на консултация за българския пазар", коментира Баерфус. В момента приложението се обслужва от един доктор и една медицинска сестра, които отговарят на запитвания на потребителите. Чат разговорите в приложението продължават от 3 минути до по няколко часа, разпръснати в няколко дни при по-тежки случаи. Създателите на приложението в момента провеждат инициативи за разширяване на екипа си.
Кой ще го обслужва
"Разговаряхме с около 120 проверени и препоръчани лекари и медицински лица, които проявяват жив интерес да използват приложението. За тях това ще даде възможност не само да разширят броя на постоянните си пациенти, но също така и да си осигурят допълнително заплащане. Планираме до няколко месеца да пуснем като функционалност видеочат за улесняване на консултациите, а след това – и посещения на място", добави Миткова.
Българското мобилно приложение MedicHome се стреми да бъде Uber на здравните услуги. То ще предоставя консултация от лекар на базата на описани от потребителите оплаквания. В рамките на малко повече от месец по време на тестовия период приложението е било инсталирано над 5000 пъти и през него са били извършени около 1000 консултации. Над 50% от инсталациите са от хора, които не живеят в София, а около 20% от пациентите, които веднъж са го използвали, отново са се допитали до него.
2 коментара
Можеш онлайн да си купиш рокличка, чантичка или джанти втора ръка за фаувето, ама да се лекуваш по смартфона?... Както казваше един мой приятел: по телефона не лекувам, защото не виждам как махат с ръцете...
Болка долу вдясно, например, може да е за гастро, гинеко, нефро, психо и т.н. лог. Само че преди това трябва да се назназат, направят и разчетат куп изследвания.
Що по-добре не отидете на врачка?
Откога пропаднало джи пи и ликвидатор щети, бивша мед. сестра, вечно доказваща се директорка и меко казано странен инвеститор като КК, започнаха да лекуват и по телефона? Малко ли им бяха зулумите които сътвориха в здравното осигуряване и застраховане, та сега и врачки по телефона ще стават. Горката медицина! Какво трябва да преживее. А тези се вземат насериозно... Мале, мале...