Мобилно приложение осигурява здравни консултации чрез смартфона
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Мобилно приложение осигурява здравни консултации чрез смартфона

Екипът на приложението - Филип Баерфус, основател, Ивайла Атанасова - медицински консултант, д-р Георги Кънчовски - консултиращ лекар, Илонка Миткова-Чернас оперативен директор

Мобилно приложение осигурява здравни консултации чрез смартфона

Създателите на MedicHome планират да въведат видеочат и посещения на живо

6864 прочитания

Екипът на приложението - Филип Баерфус, основател, Ивайла Атанасова - медицински консултант, д-р Георги Кънчовски - консултиращ лекар, Илонка Миткова-Чернас оперативен директор


Българското мобилно приложение MedicHome се стреми да бъде Uber на здравните услуги. То ще предоставя консултация от лекар на базата на описани от потребителите оплаквания. В рамките на малко повече от месец по време на тестовия период приложението е било инсталирано над 5000 пъти и през него са били извършени около 1000 консултации. Над 50% от инсталациите са от хора, които не живеят в София, а около 20% от пациентите, които веднъж са го използвали, отново са се допитали до него.

Кой е таргетът

"Приложението предизвика много по-голям интерес, отколкото очаквахме, като запитвания имахме от бебета и малки деца - чрез техните родители - до 80-годишни хора. Разбираме, че то ще може да помогне също така на хора в отдалечени региони, които имат затруднен достъп до медицински услуги, или много по-бързо и лесно да насочи хора, които не знаят какъв специалист трябва да посетят", коментира Филип Баерфус, основател и главен инвеститор в начинанието. Другият основен инвеститор в идеята е Калин Костов с опит в животозастраховането. Към момента двамата финансират приложението със собствени средства, като са отворени към нови партньори, обясни Баерфус.

"В България има около 1 млн. души, които са здравно неосигурени, предполагаме, че голяма част от тях също могат да бъдат ползватели на MedicHome. Същото важи и за българи, които живеят в чужбина и не знаят своите осигурителни права и задължения там", коментира Илонка Миткова-Чернас, оперативен директор.

Ще струва ли нещо

Към момента все още не е ясно по какъв начин ще става заплащането от клиентите, а също така и как ще се плаща на лекарите. Планира се схемата да е разработена до 2 месеца. "Моят приоритет ще е първата консултация винаги да е безплатна, а след това ще се целим в сума, не по-висока от 5 лв. на консултация за българския пазар", коментира Баерфус. В момента приложението се обслужва от един доктор и една медицинска сестра, които отговарят на запитвания на потребителите. Чат разговорите в приложението продължават от 3 минути до по няколко часа, разпръснати в няколко дни при по-тежки случаи. Създателите на приложението в момента провеждат инициативи за разширяване на екипа си.

Кой ще го обслужва

"Разговаряхме с около 120 проверени и препоръчани лекари и медицински лица, които проявяват жив интерес да използват приложението. За тях това ще даде възможност не само да разширят броя на постоянните си пациенти, но също така и да си осигурят допълнително заплащане. Планираме до няколко месеца да пуснем като функционалност видеочат за улесняване на консултациите, а след това – и посещения на място", добави Миткова.

Българското мобилно приложение MedicHome се стреми да бъде Uber на здравните услуги. То ще предоставя консултация от лекар на базата на описани от потребителите оплаквания. В рамките на малко повече от месец по време на тестовия период приложението е било инсталирано над 5000 пъти и през него са били извършени около 1000 консултации. Над 50% от инсталациите са от хора, които не живеят в София, а около 20% от пациентите, които веднъж са го използвали, отново са се допитали до него.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    antipa avatar :-|
    D-r D

    Можеш онлайн да си купиш рокличка, чантичка или джанти втора ръка за фаувето, ама да се лекуваш по смартфона?... Както казваше един мой приятел: по телефона не лекувам, защото не виждам как махат с ръцете...
    Болка долу вдясно, например, може да е за гастро, гинеко, нефро, психо и т.н. лог. Само че преди това трябва да се назназат, направят и разчетат куп изследвания.
    Що по-добре не отидете на врачка?

  • 2
    kite avatar :-|
    kite

    Откога пропаднало джи пи и ликвидатор щети, бивша мед. сестра, вечно доказваща се директорка и меко казано странен инвеститор като КК, започнаха да лекуват и по телефона? Малко ли им бяха зулумите които сътвориха в здравното осигуряване и застраховане, та сега и врачки по телефона ще стават. Горката медицина! Какво трябва да преживее. А тези се вземат насериозно... Мале, мале...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK