С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 8 мар 2018, 11:09, 2293 прочитания

Facebook се обръща към музикалния бизнес в търсене на повече видео трафик

Компанията иска да разруши монопола на YouTube над музикалните видеоклипове

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Социалната мрежа Facebook ще се фокусира повече върху музикални клипове на платформата си, пише Financial Times. Изданието посочва, че най-споделяният материал за 2017 г. във Facebook не е била новина или политическа тема, а песента Despacito на Луис Фонзи. Данните на консултантската агенция Buzzsumo сочат, че тя е била споделяна 22 млн. пъти във Facebook. Проблемът обаче е, че при натискането на песента тя пренасочва потребителя към YouTube и в крайна сметка Facebook не е големият печеливш от цялата ситуация.

Facebook, която отдавна е заявила желанието си за по-голяма част от пая на видеоиндустрията, е подписала няколко особено важни сделки с музикални компании, включително и с Unviersal Music, най-големия лейбъл в света, както и Sony/ATV, най-големия издател в сектора. Социалната мрежа също така показа желанието си да намали трафика към YouTube, след като преди над година промени алгоритмите си така, че видеата, пуснати директно в платформата на Facebook, да се виждат по-често, отколкото тези, споделени чрез YouTube.


Новите споразумения

Новите споразумения позволяват на потребителите на Facebook да качват видеа с фонова музика – кавър версии на песни, танци от сватби или онлайн караоке. Facebook иска потребителите да използват платформата все повече за видео, без никоя от страните да е застрашена от това съдържанието да бъде свалено или дори да бъдат потърсени правни последствия. Това е една от най-големите стъпки на Facebook към музикалния бизнес, като така тя ще може да се конкурира по-директно с YouTube. Социалната мрежа вече има достатъчно висока начална база, тъй като е най-голямата социална мрежа в света.

Социалната мрежа и музикалните компании все още не са оповестили финансови детайли около споразуменията. Най-вероятно ще има все още няколко сделки в близките дни, като музикалната индустрия може да спечели милиарди долари от по-голяма роля на Facebook в бизнеса.



Самата социална мрежа в момента става все по-непопулярна сред по-младите поколения и анализаторите посочват, че чрез повече музикално съдържание тази тенденция може да бъде обърната. "Логично е Facebook да използва музикални видеа, за да преструктурира услугите си и да заприлича повече на медия", коментира Марк Мълиган, анализатор в Midia Research. "Очакванията са Facebook да насочи потребителите си към мрежата за все повече съдържание и да се превърне в нещо като телевизия."


В територията на YouTube

Новите сделки със сигурност означават, че Facebook ще търси повече конкуренция с YouTube. Най-популярният сайт за видео в света, който е собственост на Google, е безспорният интернет център за музикални клипове, като почти половината от посетителите на платформата гледат клипове от VEVO, която разпространява чрез мрежата си от канали видеоклиповете на най-популярните изпълнители в света. Самата VEVO е собственост на Unviersal, Sony и Warner Music – трите най-големи лейбъла в света. Вътрешен източник на FT посочва, че е възможно скоро видеоклиповете на канала да дебютират във Facebook, което би било голям удар по трафика на YouTube.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Facebook YouTube музика

Прочетете и това

Трудни времена за SoftBank Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

15 ное 2019, 590 прочитания

Галактиките IaaS и Smart Server Галактиките IaaS и Smart Server

Или защо облачните услуги са неизбежни за бъдещето на всяка компания

15 ное 2019, 591 прочитания

24 часа 7 дни

15 ное 2019, 1916 прочитания

15 ное 2019, 1536 прочитания

15 ное 2019, 1346 прочитания

15 ное 2019, 1075 прочитания

15 ное 2019, 997 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
САЩ виждат риск за националната сигурност от сделката на Qualcomm и Broadcom

Потенциалната сделка между Qualcomm и Broadcom се разследва от специализиран междуведомствен орган в САЩ

Още от Капитал
Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Пресъхналият Перник

Приблизително 60 хил. души ще бъдат засегнати от бъдещия воден режим в област Перник

Новата дългова криза на здравната каса

Институцията плаща със здравни вноски наказателни лихви и адвокатски хонорари

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

Кино: "В кръг"

Социален гняв през директно кино в новия филм на Стефан Командарев

Близкият и далечен Николай Атанасов

Поетът и ЛГБТ активист почина на 41 години и остави литературно наследство, което ще бъде открито от ново поколение читатели

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10