Facebook се обръща към музикалния бизнес в търсене на повече видео трафик
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Facebook се обръща към музикалния бизнес в търсене на повече видео трафик

Reuters

Facebook се обръща към музикалния бизнес в търсене на повече видео трафик

Компанията иска да разруши монопола на YouTube над музикалните видеоклипове

Йоан Запрянов
2425 прочитания

Reuters

© Reuters


Социалната мрежа Facebook ще се фокусира повече върху музикални клипове на платформата си, пише Financial Times. Изданието посочва, че най-споделяният материал за 2017 г. във Facebook не е била новина или политическа тема, а песента Despacito на Луис Фонзи. Данните на консултантската агенция Buzzsumo сочат, че тя е била споделяна 22 млн. пъти във Facebook. Проблемът обаче е, че при натискането на песента тя пренасочва потребителя към YouTube и в крайна сметка Facebook не е големият печеливш от цялата ситуация.

Facebook, която отдавна е заявила желанието си за по-голяма част от пая на видеоиндустрията, е подписала няколко особено важни сделки с музикални компании, включително и с Unviersal Music, най-големия лейбъл в света, както и Sony/ATV, най-големия издател в сектора. Социалната мрежа също така показа желанието си да намали трафика към YouTube, след като преди над година промени алгоритмите си така, че видеата, пуснати директно в платформата на Facebook, да се виждат по-често, отколкото тези, споделени чрез YouTube.

Новите споразумения

Новите споразумения позволяват на потребителите на Facebook да качват видеа с фонова музика – кавър версии на песни, танци от сватби или онлайн караоке. Facebook иска потребителите да използват платформата все повече за видео, без никоя от страните да е застрашена от това съдържанието да бъде свалено или дори да бъдат потърсени правни последствия. Това е една от най-големите стъпки на Facebook към музикалния бизнес, като така тя ще може да се конкурира по-директно с YouTube. Социалната мрежа вече има достатъчно висока начална база, тъй като е най-голямата социална мрежа в света.

Социалната мрежа и музикалните компании все още не са оповестили финансови детайли около споразуменията. Най-вероятно ще има все още няколко сделки в близките дни, като музикалната индустрия може да спечели милиарди долари от по-голяма роля на Facebook в бизнеса.

Самата социална мрежа в момента става все по-непопулярна сред по-младите поколения и анализаторите посочват, че чрез повече музикално съдържание тази тенденция може да бъде обърната. "Логично е Facebook да използва музикални видеа, за да преструктурира услугите си и да заприлича повече на медия", коментира Марк Мълиган, анализатор в Midia Research. "Очакванията са Facebook да насочи потребителите си към мрежата за все повече съдържание и да се превърне в нещо като телевизия."

В територията на YouTube

Новите сделки със сигурност означават, че Facebook ще търси повече конкуренция с YouTube. Най-популярният сайт за видео в света, който е собственост на Google, е безспорният интернет център за музикални клипове, като почти половината от посетителите на платформата гледат клипове от VEVO, която разпространява чрез мрежата си от канали видеоклиповете на най-популярните изпълнители в света. Самата VEVO е собственост на Unviersal, Sony и Warner Music – трите най-големи лейбъла в света. Вътрешен източник на FT посочва, че е възможно скоро видеоклиповете на канала да дебютират във Facebook, което би било голям удар по трафика на YouTube.

Социалната мрежа Facebook ще се фокусира повече върху музикални клипове на платформата си, пише Financial Times. Изданието посочва, че най-споделяният материал за 2017 г. във Facebook не е била новина или политическа тема, а песента Despacito на Луис Фонзи. Данните на консултантската агенция Buzzsumo сочат, че тя е била споделяна 22 млн. пъти във Facebook. Проблемът обаче е, че при натискането на песента тя пренасочва потребителя към YouTube и в крайна сметка Facebook не е големият печеливш от цялата ситуация.

Facebook, която отдавна е заявила желанието си за по-голяма част от пая на видеоиндустрията, е подписала няколко особено важни сделки с музикални компании, включително и с Unviersal Music, най-големия лейбъл в света, както и Sony/ATV, най-големия издател в сектора. Социалната мрежа също така показа желанието си да намали трафика към YouTube, след като преди над година промени алгоритмите си така, че видеата, пуснати директно в платформата на Facebook, да се виждат по-често, отколкото тези, споделени чрез YouTube.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    jujo_si avatar :-|
    jujo_si

    Няма как да стане с тая калпава видео технология която я има в фейсбук. само кръгъл идиот гледа и споделя видео в фейсбук


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK