С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 8 мар 2018, 11:09, 2332 прочитания

Facebook се обръща към музикалния бизнес в търсене на повече видео трафик

Компанията иска да разруши монопола на YouTube над музикалните видеоклипове

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Социалната мрежа Facebook ще се фокусира повече върху музикални клипове на платформата си, пише Financial Times. Изданието посочва, че най-споделяният материал за 2017 г. във Facebook не е била новина или политическа тема, а песента Despacito на Луис Фонзи. Данните на консултантската агенция Buzzsumo сочат, че тя е била споделяна 22 млн. пъти във Facebook. Проблемът обаче е, че при натискането на песента тя пренасочва потребителя към YouTube и в крайна сметка Facebook не е големият печеливш от цялата ситуация.

Facebook, която отдавна е заявила желанието си за по-голяма част от пая на видеоиндустрията, е подписала няколко особено важни сделки с музикални компании, включително и с Unviersal Music, най-големия лейбъл в света, както и Sony/ATV, най-големия издател в сектора. Социалната мрежа също така показа желанието си да намали трафика към YouTube, след като преди над година промени алгоритмите си така, че видеата, пуснати директно в платформата на Facebook, да се виждат по-често, отколкото тези, споделени чрез YouTube.


Новите споразумения

Новите споразумения позволяват на потребителите на Facebook да качват видеа с фонова музика – кавър версии на песни, танци от сватби или онлайн караоке. Facebook иска потребителите да използват платформата все повече за видео, без никоя от страните да е застрашена от това съдържанието да бъде свалено или дори да бъдат потърсени правни последствия. Това е една от най-големите стъпки на Facebook към музикалния бизнес, като така тя ще може да се конкурира по-директно с YouTube. Социалната мрежа вече има достатъчно висока начална база, тъй като е най-голямата социална мрежа в света.

Социалната мрежа и музикалните компании все още не са оповестили финансови детайли около споразуменията. Най-вероятно ще има все още няколко сделки в близките дни, като музикалната индустрия може да спечели милиарди долари от по-голяма роля на Facebook в бизнеса.



Самата социална мрежа в момента става все по-непопулярна сред по-младите поколения и анализаторите посочват, че чрез повече музикално съдържание тази тенденция може да бъде обърната. "Логично е Facebook да използва музикални видеа, за да преструктурира услугите си и да заприлича повече на медия", коментира Марк Мълиган, анализатор в Midia Research. "Очакванията са Facebook да насочи потребителите си към мрежата за все повече съдържание и да се превърне в нещо като телевизия."


В територията на YouTube

Новите сделки със сигурност означават, че Facebook ще търси повече конкуренция с YouTube. Най-популярният сайт за видео в света, който е собственост на Google, е безспорният интернет център за музикални клипове, като почти половината от посетителите на платформата гледат клипове от VEVO, която разпространява чрез мрежата си от канали видеоклиповете на най-популярните изпълнители в света. Самата VEVO е собственост на Unviersal, Sony и Warner Music – трите най-големи лейбъла в света. Вътрешен източник на FT посочва, че е възможно скоро видеоклиповете на канала да дебютират във Facebook, което би било голям удар по трафика на YouTube.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Facebook YouTube музика

Прочетете и това

"Алтерко" планира да набере до 9 млн. лв. от борсата "Алтерко" планира да набере до 9 млн. лв. от борсата

IT компанията увеличава капитала си с 3 млн. акции при емисионна цена от 3 лв.

28 яну 2020, 224 прочитания

Philips обмисля продажба на бизнеса си с домакински уреди Philips обмисля продажба на бизнеса си с домакински уреди

Решението е на дневен ред, след като печалбата на нидерландската компания спадна със 17% през последното тримесечие

28 яну 2020, 275 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
САЩ виждат риск за националната сигурност от сделката на Qualcomm и Broadcom

Потенциалната сделка между Qualcomm и Broadcom се разследва от специализиран междуведомствен орган в САЩ

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

Битката за столичната адвокатура

Изборите на органи на софийската колегия имат значение не само за професионалните интереси на гилдията, но и за институционалната зрялост на държавата

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

Цветан Тодоров - човекът на чужда земя

Две нови издания хвърлят светлина върху личността и идеите на родения в България философ

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10