Facebook се обръща към музикалния бизнес в търсене на повече видео трафик

Компанията иска да разруши монопола на YouTube над музикалните видеоклипове

Социалната мрежа Facebook ще се фокусира повече върху музикални клипове на платформата си, пише Financial Times. Изданието посочва, че най-споделяният материал за 2017 г. във Facebook не е била новина или политическа тема, а песента Despacito на Луис Фонзи. Данните на консултантската агенция Buzzsumo сочат, че тя е била споделяна 22 млн. пъти във Facebook. Проблемът обаче е, че при натискането на песента тя пренасочва потребителя към YouTube и в крайна сметка Facebook не е големият печеливш от цялата ситуация.

Facebook, която отдавна е заявила желанието си за по-голяма част от пая на видеоиндустрията, е подписала няколко особено важни сделки с музикални компании, включително и с Unviersal Music, най-големия лейбъл в света, както и Sony/ATV, най-големия издател в сектора. Социалната мрежа също така показа желанието си да намали трафика към YouTube, след като преди над година промени алгоритмите си така, че видеата, пуснати директно в платформата на Facebook, да се виждат по-често, отколкото тези, споделени чрез YouTube.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се