Автобусният гигант FlixBus влиза в България
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Автобусният гигант FlixBus влиза в България

Ласло Арани, регионален управляващ директор на FlixBus (вляво)

Автобусният гигант FlixBus влиза в България

Иновативната компания започва превози от София от 22 март

Калина Горанова
39920 прочитания

Ласло Арани, регионален управляващ директор на FlixBus (вляво)

© Цветелина Белутова


Автобусната компания, специализирана в международните превози, FlixBus влиза на българския пазар. Първите линии ще бъдат от София до Будапеща, Виена и Букурещ и ще започнат да се изпълняват ежедневно от 22 март. Това ще позволи на българските пътници да достигнат до другите дестинации от международната мрежа на компанията, казва Ласло Арани, регионален управляващ директор на FlixBus.

Билетите вече са в продажба на сайта на компанията и мобилното й приложение. Цената на еднопосочното пътуване между София и Букурещ е 23.90 лв., между София и Будапеща – 37.90 лв., а до Виена билетът е 76.90 лв.

От компанията съобщават, че през първата половина на 2018 г. планират последващо разширяване на мрежата си в региона.

Без собствени автобуси

FlixBus е създадена през 2013 г. в Германия от трима партньори - Йохен Енгерт, Андре Швамлейн и Даниел Краус, като start-up. Компанията залага в голяма степен на технологичните иновации, които предлага на пътниците при организирането на едно пътуване с автобус. Друг основен стълб са модерните и екологични автобуси. Характерно за превозвача е, че не разполага със собствени автобуси, а работи с партньори по места, като общият им брой е 250. Сред тях са Volanbusz, Alis Grup и Eurolines Romania.

Партньорите отговарят за ежедневното управление на маршрутите, като брандираните им автобуси трябва да отговарят на стандартите на компанията – екологичност, повече пространство за краката, безплатен Wi-Fi, ел. контакти до всяка седалка, тоалетна на борда и т.н. FlixBus обаче разполага с лиценз за превозваческа дейност, обясняват от дружеството, т.е. моделът е различен в сравнение с този на платформи като Uber например.

На българския пазар партньор на компанията е Florentia Bus. Компанията е на пазара от 20 години и разполага с автопарк от 45 автобуса, работи по международни линии от София. Тя ще изпълнява превозите на FlixBus към Виена.

Фотограф: Цветелина Белутова

Размерът на компанията

Самата FlixBus има 14 офиса в Европа, като екипът на компанията се занимава с мрежовото планиране, обслужването на клиенти, управление на качеството, маркетинг и продажби и бизнес и технологично развитие. Към момента транспортната компания предлага превози до над 1400 дестинации в 27 държави, като през тази година започна работа и в Калифорния, САЩ.

Под бранда й има над 1400 автобуса и над 1000 служители. За 2017 г. превозените пътници са 40 млн. През 2015, 2016 и 2017 г. растат с по 10 млн. годишно, като от създаването й до момента е превозила общо над 100 млн. души.

Километри за всички

Въпреки все по-силното присъствие на пазара на нискотарифните авиопревозвачи според FlixBus настоящите тенденции показват растеж и на автобусния пазар. Особено при превозите на средни разстояния, при които, като се прибави дългото чакане по летищата, времето за пътуване с автобус не е много по-голямо. Друг плюс на компанията са множеството връзки, които предлага в Европа, и допълващата роля, която автобусните превози може да имат при превоза по въздух.

Отскоро компанията развива и жп превози. Нейни партньори са чешкият жп оператор Leo Express и германската BahnTouristikExpress. Компанията навлезе на този пазар през миналата година, след като независимият жп оператор Locomore обяви банкрут. Той оперираше по линията Берлин – Щутгарт. След фалита FlixBus и Leo Express обединиха сили, за да възстановят услугата, като първата се зае с продажбите, а втората с изпълнението на превозите.

Автобусната компания, специализирана в международните превози, FlixBus влиза на българския пазар. Първите линии ще бъдат от София до Будапеща, Виена и Букурещ и ще започнат да се изпълняват ежедневно от 22 март. Това ще позволи на българските пътници да достигнат до другите дестинации от международната мрежа на компанията, казва Ласло Арани, регионален управляващ директор на FlixBus.

Билетите вече са в продажба на сайта на компанията и мобилното й приложение. Цената на еднопосочното пътуване между София и Букурещ е 23.90 лв., между София и Будапеща – 37.90 лв., а до Виена билетът е 76.90 лв.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

9 коментара
  • 1
    dorn avatar :-|
    dorn

    Браво ! Ето едни смелчаци. Всиччко читаво се изнася през глава от България, а те идват. Пожелавам им , да имат много пътници и успех в начинанието.

  • 2
    tucker_case avatar :-P
    tucker case

    тая автобусна компания е автобусна колкото стар алаянс е самолетна... :)

  • 3
    lgrozeva avatar :-|
    Лили

    До коментар [#2] от "tucker case":

    Аз пък съм убедена че тази компания ще реши повече проблеми в автобусния превоз отколкото ако беше класическа автобусна компания.

  • 4
    devdimi avatar :-|
    devdimi

    С автобус по международни дестинации вече почти никой не пътува - или самолет или споделено пътуване с коли - и двата варианта са по-евтини и по-бързи.
    Flixbus в Германия им процъфтява бизнеса като алтернатива на влаковете, които са безумно по-скъпи и се управляват от държавна компания, която е мудна и действа бавно. До преди няколко години рейсовете по вътрешни линии в Германия бяха забранени - Flixbus се създаде с падане на забраната.
    За международни дестинации си има автобуси и някои от тях предлагат доста добра услуга.
    Във всеки случай няма лошо, от конкуренция печелят клиентите.

  • 5
    tzvethan avatar :-|
    Цветан Дичев


    До коментар [#4] от "
    devdimi
    ":
    Аз мисля, че има поне 5 компании в България, които пътуват с по 1 или 2 автобуса всеки ден от София до Прага и обратно. Самолетния билет е безумно скъп, няма нискотарифни компании, изпълняващи тази дестинация.

    Що се отнася до FlixBus - използвал съм услугите им и съм доволен.

  • 6
    sulio_parvi avatar :-P
    sulio_parvi

    Фликса е хубава компания, но ще бъде прихваната скоро от Бацилус Булгарикус,който побългарява всичко читаво,което дойде в България. Няма да се оттърве от него и Фликсбус. Даже е почнал. Цените им са високи, а автобусите които ползват на Флоренция бус не могат да се сравняват с тези на оригиналния фликсбус, а по скоро са раздрънкани като на ивконитата и нямат нито тоалетни, нито контакти на всяка седалка. Освен това очаквам разни тарикатски автобусни БГ фирми, които чарджват повече от самолетните да почнат да правят спънки, защото оригиналните фликсбуси са по удобни и закупуването на билет и условията за ползването му са далееееееече от всички тарикати. Ако успеят да ударят тарикатите с цени - аз съм ЗА. Предпочитам парите да изтичат от страната към читав немец, отколкот да помпат самочувствието на български тарикати и дрени измамници,някой от които стигнаха и до парламента само и само да си излобират разни закончета (друг е факта, че нещо не им се получи).

  • 7
    herbaltea avatar :-P
    herbaltea

    До коментар [#6] от "sulio_parvi":

    Пич, ти кога успя вече да пътуваш с тях, че и мнение да си съставиш? :)

  • 8
    sulio_parvi avatar :-|
    sulio_parvi

    До коментар [#7] от "herbaltea":

    Ами те са на пазара от почти 5 г.в Европа а от миналия септември обслужват и България, но НЕ гнуснявите шопендери, а Варна,Шумен,Разград и Русе. Сега вече като купиха Флорентия Бус и софияндерите решиха , че сега почва ерата на Фликсбус - типично софияндерско мислене, че България започва и завършва със София.

  • 9
    ivobrasil avatar :-|
    Brasil


    До коментар [#8] от "
    sulio_parvi
    ":

    Ей, муньо, цял живот на село не ти се отразява добре, но явно и вече е късно да ти дойде акълът. Ще си изгниеш в пробитата провинция, която и без това София дълги години изхранва, калтак сплескан.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK