// K2: Бизнесът / Компании
Автобусният гигант FlixBus влиза в България
Иновативната компания започва превози от София от 22 март
Билетите вече са в продажба на сайта на компанията и мобилното й приложение. Цената на еднопосочното пътуване между София и Букурещ е 23.90 лв., между София и Будапеща – 37.90 лв., а до Виена билетът е 76.90 лв.
Без собствени автобуси
FlixBus е създадена през 2013 г. в Германия от трима партньори - Йохен Енгерт, Андре Швамлейн и Даниел Краус, като start-up. Компанията залага в голяма степен на технологичните иновации, които предлага на пътниците при организирането на едно пътуване с автобус. Друг основен стълб са модерните и екологични автобуси. Характерно за превозвача е, че не разполага със собствени автобуси, а работи с партньори по места, като общият им брой е 250. Сред тях са Volanbusz, Alis Grup и Eurolines Romania.
Партньорите отговарят за ежедневното управление на маршрутите, като брандираните им автобуси трябва да отговарят на стандартите на компанията – екологичност, повече пространство за краката, безплатен Wi-Fi, ел. контакти до всяка седалка, тоалетна на борда и т.н. FlixBus обаче разполага с лиценз за превозваческа дейност, обясняват от дружеството, т.е. моделът е различен в сравнение с този на платформи като Uber например.
На българския пазар партньор на компанията е Florentia Bus. Компанията е на пазара от 20 години и разполага с автопарк от 45 автобуса, работи по международни линии от София. Тя ще изпълнява превозите на FlixBus към Виена.
![]() |
Фотограф: Цветелина Белутова
|
Размерът на компанията
Самата FlixBus има 14 офиса в Европа, като екипът на компанията се занимава с мрежовото планиране, обслужването на клиенти, управление на качеството, маркетинг и продажби и бизнес и технологично развитие. Към момента транспортната компания предлага превози до над 1400 дестинации в 27 държави, като през тази година започна работа и в Калифорния, САЩ.
Под бранда й има над 1400 автобуса и над 1000 служители. За 2017 г. превозените пътници са 40 млн. През 2015, 2016 и 2017 г. растат с по 10 млн. годишно, като от създаването й до момента е превозила общо над 100 млн. души.
Километри за всички
Въпреки все по-силното присъствие на пазара на нискотарифните авиопревозвачи според FlixBus настоящите тенденции показват растеж и на автобусния пазар. Особено при превозите на средни разстояния, при които, като се прибави дългото чакане по летищата, времето за пътуване с автобус не е много по-голямо. Друг плюс на компанията са множеството връзки, които предлага в Европа, и допълващата роля, която автобусните превози може да имат при превоза по въздух.
Отскоро компанията развива и жп превози. Нейни партньори са чешкият жп оператор Leo Express и германската BahnTouristikExpress. Компанията навлезе на този пазар през миналата година, след като независимият жп оператор Locomore обяви банкрут. Той оперираше по линията Берлин – Щутгарт. След фалита FlixBus и Leo Express обединиха сили, за да възстановят услугата, като първата се зае с продажбите, а втората с изпълнението на превозите.
Още по темата
Зеленият гигант FlixBus започва превози от София. Компанията преобърна модела на автобусни превози и навлиза и в жп сектора
16 мар 2018Uber разширява услугата си за доставка на храна до още над 100 града
UberEats ще бъде едно от основните направления за експанзия на компанията
14 мар 2018Uber е близо до продажба на бизнеса си в Югоизточна Азия на конкурента Grab
Американската компания се оттегля от района и ще се фокусира върху основните си пазари
12 мар 2018Лекторите на E-mobility and the Future of Urban Transportation Forum: Ален ван Гавер
Ръководител "Услуги по електромобилност" и "Инициатива за въвеждане на екологично чисти автобуси", Европейска комисия
21 фев 2018Рекордни приходи в туризма през 2017 г. - над 8 млрд. лв.
Морските почивки доминират, а нискотарифните полети и ръстът в цените също водят до повече постъпления
20 фев 2018Първите електробуси на София вероятно ще са китайски
Единственият кандидат в търга на "Столичен автотранспорт" е свързано с "Еврохолд" дружество, което ще доставя модел електробус на Zhengzhou Yutong Bus
5 фев 2018Нискотарифните авиокомпании държат почти половината от пазара в България
Националният превозвач "България ер" остава на трето място с 14.6%
11 яну 2018Транспортът на пътници - в безпътица
Автобусните превозвачи компенсират липсата на печалба от вътрешните курсове с международните. Засега
29 юни 2012
Осем компании получиха отличия в конкурса, който се организира за 15-а поредна година
5 дек 2019, 1535 прочитания

Общите приходи на компаниите в сектора за 2018 г. са 3 млрд. лв., а заетите са общо 33 хил. души
5 дек 2019, 1526 прочитания
5 дек 2019, 2047 прочитания
5 дек 2019, 1982 прочитания
5 дек 2019, 1736 прочитания
5 дек 2019, 1604 прочитания
5 дек 2019, 1530 прочитания
Spotify ще бъде листната директно на борсата в Ню Йорк, но компанията все още има немалко проблеми