Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 8 мар 2018, 16:55, 38352 прочитания

Автобусният гигант FlixBus влиза в България

Иновативната компания започва превози от София от 22 март

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Автобусната компания, специализирана в международните превози, FlixBus влиза на българския пазар. Първите линии ще бъдат от София до Будапеща, Виена и Букурещ и ще започнат да се изпълняват ежедневно от 22 март. Това ще позволи на българските пътници да достигнат до другите дестинации от международната мрежа на компанията, казва Ласло Арани, регионален управляващ директор на FlixBus.

Билетите вече са в продажба на сайта на компанията и мобилното й приложение. Цената на еднопосочното пътуване между София и Букурещ е 23.90 лв., между София и Будапеща – 37.90 лв., а до Виена билетът е 76.90 лв.


От компанията съобщават, че през първата половина на 2018 г. планират последващо разширяване на мрежата си в региона.

Без собствени автобуси

FlixBus е създадена през 2013 г. в Германия от трима партньори - Йохен Енгерт, Андре Швамлейн и Даниел Краус, като start-up. Компанията залага в голяма степен на технологичните иновации, които предлага на пътниците при организирането на едно пътуване с автобус. Друг основен стълб са модерните и екологични автобуси. Характерно за превозвача е, че не разполага със собствени автобуси, а работи с партньори по места, като общият им брой е 250. Сред тях са Volanbusz, Alis Grup и Eurolines Romania.



Партньорите отговарят за ежедневното управление на маршрутите, като брандираните им автобуси трябва да отговарят на стандартите на компанията – екологичност, повече пространство за краката, безплатен Wi-Fi, ел. контакти до всяка седалка, тоалетна на борда и т.н. FlixBus обаче разполага с лиценз за превозваческа дейност, обясняват от дружеството, т.е. моделът е различен в сравнение с този на платформи като Uber например.

На българския пазар партньор на компанията е Florentia Bus. Компанията е на пазара от 20 години и разполага с автопарк от 45 автобуса, работи по международни линии от София. Тя ще изпълнява превозите на FlixBus към Виена.

Фотограф: Цветелина Белутова

Размерът на компанията

Самата FlixBus има 14 офиса в Европа, като екипът на компанията се занимава с мрежовото планиране, обслужването на клиенти, управление на качеството, маркетинг и продажби и бизнес и технологично развитие. Към момента транспортната компания предлага превози до над 1400 дестинации в 27 държави, като през тази година започна работа и в Калифорния, САЩ.

Под бранда й има над 1400 автобуса и над 1000 служители. За 2017 г. превозените пътници са 40 млн. През 2015, 2016 и 2017 г. растат с по 10 млн. годишно, като от създаването й до момента е превозила общо над 100 млн. души.

Километри за всички

Въпреки все по-силното присъствие на пазара на нискотарифните авиопревозвачи според FlixBus настоящите тенденции показват растеж и на автобусния пазар. Особено при превозите на средни разстояния, при които, като се прибави дългото чакане по летищата, времето за пътуване с автобус не е много по-голямо. Друг плюс на компанията са множеството връзки, които предлага в Европа, и допълващата роля, която автобусните превози може да имат при превоза по въздух.

Отскоро компанията развива и жп превози. Нейни партньори са чешкият жп оператор Leo Express и германската BahnTouristikExpress. Компанията навлезе на този пазар през миналата година, след като независимият жп оператор Locomore обяви банкрут. Той оперираше по линията Берлин – Щутгарт. След фалита FlixBus и Leo Express обединиха сили, за да възстановят услугата, като първата се зае с продажбите, а втората с изпълнението на превозите.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Зам.-министърът на екологията и братята Атанас и Пламен Бобокови вече са обвиняеми Зам.-министърът на екологията и братята Атанас и Пламен Бобокови вече са обвиняеми

Според прокуратурата в организираната престъпна група влизат 10 души, за 4 от тях е поискан постоянен арест

30 май 2020, 2506 прочитания

Започна кандидатването за финтех програмата на Raiffeisenbank Започна кандидатването за финтех програмата на Raiffeisenbank

Стартиращи компании могат да се включат до 26 юни

30 май 2020, 851 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Симфония на борсата

Spotify ще бъде листната директно на борсата в Ню Йорк, но компанията все още има немалко проблеми

Още от Капитал
Бодлива ситуация при розовото масло

За оптимистите кампания 2020 е критичният хаос, от който ще произлезе новият, по-добър ред в бизнеса с маслодайни рози.

Общини на ръба на фалита

Над 210 млн. лв. по-малко приходи са събрали общините през първите четири месеца на тази година спрямо 2019-а

Новият син папа

Наско Сираков няма финансовия ресурс да издържа "Левски", но разполага с доверието на феновете

Епидемията от COVID-19 в Русия е много по-тежка, отколкото Кремъл признава

Подобно на своя съветски предшественик, системата на Владимир Путин е пълна с лъжи

Опит за летене

Русана Бърдарска, авторката на романа "Опитът", съчетава работата си в Европейската комисия с творческа дейност

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10