С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
9 8 мар 2018, 16:55, 26187 прочитания

Автобусният гигант FlixBus влиза в България

Иновативната компания започва превози от София от 22 март

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Автобус, това звучи куул

Зеленият гигант FlixBus започва превози от София. Компанията преобърна модела на автобусни превози и навлиза и в жп сектора

16 мар 2018

Uber разширява услугата си за доставка на храна до още над 100 града

UberEats ще бъде едно от основните направления за експанзия на компанията

14 мар 2018

Uber е близо до продажба на бизнеса си в Югоизточна Азия на конкурента Grab

Американската компания се оттегля от района и ще се фокусира върху основните си пазари

12 мар 2018

Лекторите на E-mobility and the Future of Urban Transportation Forum: Ален ван Гавер

Ръководител "Услуги по електромобилност" и "Инициатива за въвеждане на екологично чисти автобуси", Европейска комисия

21 фев 2018

Рекордни приходи в туризма през 2017 г. - над 8 млрд. лв.

Морските почивки доминират, а нискотарифните полети и ръстът в цените също водят до повече постъпления

20 фев 2018

Първите електробуси на София вероятно ще са китайски

Единственият кандидат в търга на "Столичен автотранспорт" е свързано с "Еврохолд" дружество, което ще доставя модел електробус на Zhengzhou Yutong Bus

5 фев 2018

Нискотарифните авиокомпании държат почти половината от пазара в България

Националният превозвач "България ер" остава на трето място с 14.6%

11 яну 2018

Транспортът на пътници - в безпътица

Автобусните превозвачи компенсират липсата на печалба от вътрешните курсове с международните. Засега

29 юни 2012
Автобусната компания, специализирана в международните превози, FlixBus влиза на българския пазар. Първите линии ще бъдат от София до Будапеща, Виена и Букурещ и ще започнат да се изпълняват ежедневно от 22 март. Това ще позволи на българските пътници да достигнат до другите дестинации от международната мрежа на компанията, казва Ласло Арани, регионален управляващ директор на FlixBus.

Билетите вече са в продажба на сайта на компанията и мобилното й приложение. Цената на еднопосочното пътуване между София и Букурещ е 23.90 лв., между София и Будапеща – 37.90 лв., а до Виена билетът е 76.90 лв.

От компанията съобщават, че през първата половина на 2018 г. планират последващо разширяване на мрежата си в региона.

Без собствени автобуси

FlixBus е създадена през 2013 г. в Германия от трима партньори - Йохен Енгерт, Андре Швамлейн и Даниел Краус, като start-up. Компанията залага в голяма степен на технологичните иновации, които предлага на пътниците при организирането на едно пътуване с автобус. Друг основен стълб са модерните и екологични автобуси. Характерно за превозвача е, че не разполага със собствени автобуси, а работи с партньори по места, като общият им брой е 250. Сред тях са Volanbusz, Alis Grup и Eurolines Romania.



Партньорите отговарят за ежедневното управление на маршрутите, като брандираните им автобуси трябва да отговарят на стандартите на компанията – екологичност, повече пространство за краката, безплатен Wi-Fi, ел. контакти до всяка седалка, тоалетна на борда и т.н. FlixBus обаче разполага с лиценз за превозваческа дейност, обясняват от дружеството, т.е. моделът е различен в сравнение с този на платформи като Uber например.

На българския пазар партньор на компанията е Florentia Bus. Компанията е на пазара от 20 години и разполага с автопарк от 45 автобуса, работи по международни линии от София. Тя ще изпълнява превозите на FlixBus към Виена.

Фотограф: Цветелина Белутова

Размерът на компанията

Самата FlixBus има 14 офиса в Европа, като екипът на компанията се занимава с мрежовото планиране, обслужването на клиенти, управление на качеството, маркетинг и продажби и бизнес и технологично развитие. Към момента транспортната компания предлага превози до над 1400 дестинации в 27 държави, като през тази година започна работа и в Калифорния, САЩ.

Под бранда й има над 1400 автобуса и над 1000 служители. За 2017 г. превозените пътници са 40 млн. През 2015, 2016 и 2017 г. растат с по 10 млн. годишно, като от създаването й до момента е превозила общо над 100 млн. души.

Километри за всички

Въпреки все по-силното присъствие на пазара на нискотарифните авиопревозвачи според FlixBus настоящите тенденции показват растеж и на автобусния пазар. Особено при превозите на средни разстояния, при които, като се прибави дългото чакане по летищата, времето за пътуване с автобус не е много по-голямо. Друг плюс на компанията са множеството връзки, които предлага в Европа, и допълващата роля, която автобусните превози може да имат при превоза по въздух.

Отскоро компанията развива и жп превози. Нейни партньори са чешкият жп оператор Leo Express и германската BahnTouristikExpress. Компанията навлезе на този пазар през миналата година, след като независимият жп оператор Locomore обяви банкрут. Той оперираше по линията Берлин – Щутгарт. След фалита FlixBus и Leo Express обединиха сили, за да възстановят услугата, като първата се зае с продажбите, а втората с изпълнението на превозите.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Започва набирането на частни и общински проекти за развитие на градовете за 600 млн. лв. Започва набирането на частни и общински проекти за развитие на градовете за 600 млн. лв.

Фондът на фондовете подписа споразумения с финансовите посредници, които ще субсидират идеи на общини, физически и юридически лица

20 сеп 2018, 254 прочитания

BMW ще затвори временно завода на MINI във Великобритания точно след Brexit BMW ще затвори временно завода на MINI във Великобритания точно след Brexit

Компанията се застрахова, в случай че Великобритания ще напусне ЕС без сделка

20 сеп 2018, 316 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Уебинар: Как да изберете MBA програмата си и как да я завършите успешно

На 25 септември от 19 ч. можете да задавате въпросите си на Д-р Лесли Самози, академичен директор на MBA програмата на Шефийлдския университет

Какво да правим с визитките след GDPR

За да използвате по какъвто и да е начин данните на бизнес партньорите си, трябва да имате правно основание - съгласие или легитимен интерес - за обработването на тези данни и трябва да предоставите на лицето определена информация

Пет минути със ... Алесандро Салерно

Алесандро Салерно - мениджър "Производство" в завода за производство на електрическо оборудване ABB и финалист в последното издание на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018 на "Капитал" и "Кариери"

Кариерният форум "Кариера в България" ще се състои на 20 септември

Инициативата е предназначена за студенти, специалисти и предприемачи, които търсят кариерно развитие в България

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Симфония на борсата

Spotify ще бъде листната директно на борсата в Ню Йорк, но компанията все още има немалко проблеми

Нов телевизионен сезон без изненади

Доминацията на развлекателния жанр в сектора продължава

Сладката "мисия Лондон"

Българката Ирен Мердинян вече шеста година предлага на британския пазар сурови десерти под бранда Raw Bonbon

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Кино: "Мястото"

Ироничен трилър за границите на ежедневните желания

Среща на халите

Най-интересното от третото издание на квАРТал (14-16 септември)

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 37

Капитал

Брой 37 // 15.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Парламентът смени тримата министри, Турция ще реже бюджетни разходи

Емисия

DAILY @7PM // 20.09.2018 Прочетете