Бавната електрореволюция

Основните изводи от организираната от "Капитал" конференция в София "Е-мобилност и бъдещето на транспорта в града"

Shutterstock
Shutterstock    ©  Shutterstock
Shutterstock
Shutterstock    ©  Shutterstock
- Глобалните продажби на електрически автомобили и плъгин хибриди за пръв път надхвърлиха 1 млн. коли през 2017 г.

- Растежът през следващите години обаче няма да е бурен, а постепенен и ще зависи от сътрудничеството на много играчи - държавни, местни и корпоративни.

- В крайна сметка очакванията са през 2040 г. продажбите на коли на ток да са над 50% от общите.

В много държави по света думата електромобилност от години се повтаря като мантра за задаващата се следваща голяма революция в придвижването на хора и товари. Но колкото и обикновените хора да мечтаят за изчезване на вредните емисии, а политиците - да се прекъсне зависимостта от петрола, трезвите очаквания, поне в следващите години, са по-скоро за еволюция. Тя зависи от тясното сътрудничество на национални и местни власти с автопроизводители, енергийни гиганти, компании за споделяне на автомобили, консултанти по градско планиране, архитекти и др. Такива бяха и основните изводи в организираната от "Капитал" конференция в София "Е-мобилност и бъдещето на транспорта в града".


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал