BMW измества производството на електрическия модел Mini към Азия
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

BMW измества производството на електрическия модел Mini към Азия

Членът на борда на директорите на германската компания Петер Шварценбауер потвърди новината на автоизложението в Женева

BMW измества производството на електрическия модел Mini към Азия

Германската компания ще концентрира дейността си за изследвания и разработки в Китай, където ще си сътрудничи с местната Great Wall Motor

4456 прочитания

Членът на борда на директорите на германската компания Петер Шварценбауер потвърди новината на автоизложението в Женева

© Reuters


BMW ще започне да произвежда електрическите автомобили от серията Mini в Китай, след като обяви решението си да си кооперира с Great Wall, съобщава Reuters, позовавайки се на изявление на един от членовете на борда на директорите на германската компания Петер Шварценбауер. Пред репортери на автоизложението в Женева той коментира, че "ще развиваме и произвеждаме Mini в Китай, но къде точно, още не знаем".

Това решение облагодетелства и двете компании, като BMW ще създаде първата си фабрика за сглобяване на модела извън Европа, а Great Wall – първия си международен партньор от бранша. До този момент германският производител разчиташе на изследователските си центрове в Германия за разработките на Mini, но вследствие на затягането на административните мерки на територията на страната реши да преориентира ресурсите си.

Промяна в курса

Година по-рано електрическият Mini се очакваше да бъде реализиран като проект в Обединеното кралство с начална дата 2019 г. Фактите сега обаче разкриват нова реалност за бъдещето на автомобила, която германската компания обясни с думите "производството следва пазара", пише CNN Money. За сравнение, Китай е най-големият пазар за продуктите на германския бранд, като за изминалата година компанията е продала 560 хил. коли, включително и 35 хил. Mini – повече, отколкото в САЩ и Германия общо.

Набиращата популярност тенденция за все по-разпространено търсене на електромобили в азиатската страна също оказва голямо влияние, допълват експерти. Според тях навлизането на BMW със завод в Китай ще има положителен ефект както за компанията, така и за марката Mini, която ще затвърди присъствието си и така ще си осигури устойчиво бъдеще.

Един печели, друг губи

Смяната на производствената локация идва като удар за оперативната дейност и работниците на Mini на Острова. За сравнение, миналата година BMW разкри, че смята да използва главното си предприятие за тази серия коли в Обединеното кралство, но промяната може да доведе до застрашаване на съществуването на хиляди работни места.

"Обявяването на подобни решения винаги води до известна параноя, в случая още повече заради политическата обстановка във Великобритания", коментира директорът и експерт по производството на автомобили към LMC Automotive Джъстин Кокс. Последното се отнася за несигурността около последствията на Brexit по отношение на установяването на възможни търговски бариери между ЕС и Великобритания. Към момента точно това е едно от най-големите притеснения на автомобилния сектор в страната, в който инвестициите през миналата година намаляха с 34%.

BMW от своя страна заяви, че ще продължи да произвежда автомобили на Острова, и допълни, че направените от нея вложения са с цел да засилят присъствието й в страната. Компанията увери и служителите си и в Германия, че изместването в Китай по никакъв начин няма да им се отрази в бъдеще. "Разрастването на BMW в други подобни големи пазари не е довело до спад в производството на германските заводи. Напротив, в периода 2007- 2017 г. производството в Германия се е покачило с близо четвърт," се казва в изявление на компанията.

BMW ще започне да произвежда електрическите автомобили от серията Mini в Китай, след като обяви решението си да си кооперира с Great Wall, съобщава Reuters, позовавайки се на изявление на един от членовете на борда на директорите на германската компания Петер Шварценбауер. Пред репортери на автоизложението в Женева той коментира, че "ще развиваме и произвеждаме Mini в Китай, но къде точно, още не знаем".

Това решение облагодетелства и двете компании, като BMW ще създаде първата си фабрика за сглобяване на модела извън Европа, а Great Wall – първия си международен партньор от бранша. До този момент германският производител разчиташе на изследователските си центрове в Германия за разработките на Mini, но вследствие на затягането на административните мерки на територията на страната реши да преориентира ресурсите си.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK