С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
2 11 мар 2018, 11:41, 4127 прочитания

BMW измества производството на електрическия модел Mini към Азия

Германската компания ще концентрира дейността си за изследвания и разработки в Китай, където ще си сътрудничи с местната Great Wall Motor

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
BMW ще започне да произвежда електрическите автомобили от серията Mini в Китай, след като обяви решението си да си кооперира с Great Wall, съобщава Reuters, позовавайки се на изявление на един от членовете на борда на директорите на германската компания Петер Шварценбауер. Пред репортери на автоизложението в Женева той коментира, че "ще развиваме и произвеждаме Mini в Китай, но къде точно, още не знаем".

Това решение облагодетелства и двете компании, като BMW ще създаде първата си фабрика за сглобяване на модела извън Европа, а Great Wall – първия си международен партньор от бранша. До този момент германският производител разчиташе на изследователските си центрове в Германия за разработките на Mini, но вследствие на затягането на административните мерки на територията на страната реши да преориентира ресурсите си.


Промяна в курса

Година по-рано електрическият Mini се очакваше да бъде реализиран като проект в Обединеното кралство с начална дата 2019 г. Фактите сега обаче разкриват нова реалност за бъдещето на автомобила, която германската компания обясни с думите "производството следва пазара", пише CNN Money. За сравнение, Китай е най-големият пазар за продуктите на германския бранд, като за изминалата година компанията е продала 560 хил. коли, включително и 35 хил. Mini – повече, отколкото в САЩ и Германия общо.

Набиращата популярност тенденция за все по-разпространено търсене на електромобили в азиатската страна също оказва голямо влияние, допълват експерти. Според тях навлизането на BMW със завод в Китай ще има положителен ефект както за компанията, така и за марката Mini, която ще затвърди присъствието си и така ще си осигури устойчиво бъдеще.



Един печели, друг губи

Смяната на производствената локация идва като удар за оперативната дейност и работниците на Mini на Острова. За сравнение, миналата година BMW разкри, че смята да използва главното си предприятие за тази серия коли в Обединеното кралство, но промяната може да доведе до застрашаване на съществуването на хиляди работни места.

"Обявяването на подобни решения винаги води до известна параноя, в случая още повече заради политическата обстановка във Великобритания", коментира директорът и експерт по производството на автомобили към LMC Automotive Джъстин Кокс. Последното се отнася за несигурността около последствията на Brexit по отношение на установяването на възможни търговски бариери между ЕС и Великобритания. Към момента точно това е едно от най-големите притеснения на автомобилния сектор в страната, в който инвестициите през миналата година намаляха с 34%.

BMW от своя страна заяви, че ще продължи да произвежда автомобили на Острова, и допълни, че направените от нея вложения са с цел да засилят присъствието й в страната. Компанията увери и служителите си и в Германия, че изместването в Китай по никакъв начин няма да им се отрази в бъдеще. "Разрастването на BMW в други подобни големи пазари не е довело до спад в производството на германските заводи. Напротив, в периода 2007- 2017 г. производството в Германия се е покачило с близо четвърт," се казва в изявление на компанията.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек" Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек"

Сделката става през покупка на досегашния собственик на пакета - германската DocuWare

15 окт 2019, 916 прочитания

Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям

Създателят и собственик на сайта malincho.com за ефекта от решението на САЩ да въведе мита върху някои европейски стоки

15 окт 2019, 767 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Фондовете за частни капиталови инвестиции предприемат все по-рискови инвестиции

В основата е желанието на инвеститорите за по-голяма възвращаемост

Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма