С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 11 мар 2018, 11:41, 4056 прочитания

BMW измества производството на електрическия модел Mini към Азия

Германската компания ще концентрира дейността си за изследвания и разработки в Китай, където ще си сътрудничи с местната Great Wall Motor

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
BMW ще започне да произвежда електрическите автомобили от серията Mini в Китай, след като обяви решението си да си кооперира с Great Wall, съобщава Reuters, позовавайки се на изявление на един от членовете на борда на директорите на германската компания Петер Шварценбауер. Пред репортери на автоизложението в Женева той коментира, че "ще развиваме и произвеждаме Mini в Китай, но къде точно, още не знаем".
Това решение облагодетелства и двете компании, като BMW ще създаде първата си фабрика за сглобяване на модела извън Европа, а Great Wall – първия си международен партньор от бранша. До този момент германският производител разчиташе на изследователските си центрове в Германия за разработките на Mini, но вследствие на затягането на административните мерки на територията на страната реши да преориентира ресурсите си.

Промяна в курса


Година по-рано електрическият Mini се очакваше да бъде реализиран като проект в Обединеното кралство с начална дата 2019 г. Фактите сега обаче разкриват нова реалност за бъдещето на автомобила, която германската компания обясни с думите "производството следва пазара", пише CNN Money. За сравнение, Китай е най-големият пазар за продуктите на германския бранд, като за изминалата година компанията е продала 560 хил. коли, включително и 35 хил. Mini – повече, отколкото в САЩ и Германия общо.

Набиращата популярност тенденция за все по-разпространено търсене на електромобили в азиатската страна също оказва голямо влияние, допълват експерти. Според тях навлизането на BMW със завод в Китай ще има положителен ефект както за компанията, така и за марката Mini, която ще затвърди присъствието си и така ще си осигури устойчиво бъдеще.

Един печели, друг губи



Смяната на производствената локация идва като удар за оперативната дейност и работниците на Mini на Острова. За сравнение, миналата година BMW разкри, че смята да използва главното си предприятие за тази серия коли в Обединеното кралство, но промяната може да доведе до застрашаване на съществуването на хиляди работни места.

"Обявяването на подобни решения винаги води до известна параноя, в случая още повече заради политическата обстановка във Великобритания", коментира директорът и експерт по производството на автомобили към LMC Automotive Джъстин Кокс. Последното се отнася за несигурността около последствията на Brexit по отношение на установяването на възможни търговски бариери между ЕС и Великобритания. Към момента точно това е едно от най-големите притеснения на автомобилния сектор в страната, в който инвестициите през миналата година намаляха с 34%.

BMW от своя страна заяви, че ще продължи да произвежда автомобили на Острова, и допълни, че направените от нея вложения са с цел да засилят присъствието й в страната. Компанията увери и служителите си и в Германия, че изместването в Китай по никакъв начин няма да им се отрази в бъдеще. "Разрастването на BMW в други подобни големи пазари не е довело до спад в производството на германските заводи. Напротив, в периода 2007- 2017 г. производството в Германия се е покачило с близо четвърт," се казва в изявление на компанията.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Строителството на голям туристически комплекс край Самоков започва догодина Строителството на голям туристически комплекс край Самоков започва догодина

Дъщерно дружество на "Маркан холдинг" ще инвестира около 60 млн. евро само в първия етап на проекта

18 юли 2019, 2737 прочитания

След решение на Съда на ЕС: По-малко загуби от лоши дългове След решение на Съда на ЕС: По-малко загуби от лоши дългове

Казусът отваря възможност за възстановяване на ДДС по несъбрани вземания

18 юли 2019, 1033 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Фондовете за частни капиталови инвестиции предприемат все по-рискови инвестиции

В основата е желанието на инвеститорите за по-голяма възвращаемост

Мицотакис - наследникът на династия, който иска да е аутсайдер

Гръцкият премиер поддържа имидж на представител на ново поколение политици, но някои го виждат като част от статуквото, банкрутирало страната

Откриване, закриване и нови въпросителни около "Исторически парк"

Дружеството зад парка официално смени собствеността си, а сред акционерите изплуват познати имена

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

До Луната и напред

Светът отбелязва 50-годишнината от стъпването на човека на Луната с още по-амбициозни космически програми

Чичо Томасовата България

Американският писател Томас Макгонигъл за спомените от НРБ и романа си за Никола Петков