Heineken обмисля продажба на китайския си бизнес
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Heineken обмисля продажба на китайския си бизнес

Reuters

Heineken обмисля продажба на китайския си бизнес

Местната China Resources търси разширение към премиум сегмента

5976 прочитания

Reuters

© Reuters


Холандският пивоварен гигант Heineken може да продаде бизнеса си в Китай, пише Reuters. Местната компания China Resources Beer Holdings вече е в разговори за придобиването на бизнеса на Heineken, като според данните на агенцията сделката може да бъде за над 1 млрд. долара. China Resources, която е най-големият производител на бира в страната, иска да закупи марките на Heineken в региона, за да ускори налагането си на пазара, особено в премиум сегмента.

Новината за разговорите между двете компании идва в момент, в който пивоварните гиганти като Heineken, AB InBev и Carlsberg влизат във все по-агресивна конкуренция с местните компании на бързоразвиващите се пазари. В момента Китай е най-големият пазар на бира в света по обем. Брандът на China Resources – Snow, е най-масово продаваната бира в света, макар да се предлага почти изцяло в Китай.

Според един от източниците на Reuters сделката би обхващала три пивоварни – в Гуандун, Хайнан и Джъдзян. Възможно е сделката да стане и чрез размяна на акции. Отново според източниците на агенцията преговорите са далеч от приключване и могат да завършат с неуспех. За момента и двете фирми отказват коментар.

Проблемите на Heineken

Heineken навлезе на китайския пазар през 1983 г., но има проблеми с това да създаде ефективна мрежа за дистрибуция. Основната едноименна марка на компанията не може да се пребори с другите брандове в премиум сегмента, доминиран от Budweiser на AB InBev. Холандският производител държи 0.5% от пазара в Китай по обем, сочат данните на Euromonitor International, докато China Resources държи над четвърт от него. В Китай Heineken разчита на премиум марките си Heineken, Tiger и Sol наред с някои по-евтини местни марки като Anchor и Hainan Beer.

Холандската компания е инвестирала милиони долари за глобална реклама на марките си основно чрез спортни сделки. През април компанията за втори път ще спонсорира китайското Гран при във Формула 1.

Освен проблеми за Heineken има и проблеми на целия пазар, като продажбите на бира в Китай по обем спадат от 2013 г. и се очаква тенденцията да продължи, сочат данните на Euromonitor. Продажбите на по-скъпите премиум бири обаче нарастват с двуцифрен темп за същия период. "China Resources няма суперпремиум бири, докато Heineken има такива брандове, но не успява да се наложи в Китай", коментира един от източниците. "Heineken е очевидната цел за China Resources."

Холандският пивоварен гигант Heineken може да продаде бизнеса си в Китай, пише Reuters. Местната компания China Resources Beer Holdings вече е в разговори за придобиването на бизнеса на Heineken, като според данните на агенцията сделката може да бъде за над 1 млрд. долара. China Resources, която е най-големият производител на бира в страната, иска да закупи марките на Heineken в региона, за да ускори налагането си на пазара, особено в премиум сегмента.

Новината за разговорите между двете компании идва в момент, в който пивоварните гиганти като Heineken, AB InBev и Carlsberg влизат във все по-агресивна конкуренция с местните компании на бързоразвиващите се пазари. В момента Китай е най-големият пазар на бира в света по обем. Брандът на China Resources – Snow, е най-масово продаваната бира в света, макар да се предлага почти изцяло в Китай.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK