Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 мар 2018, 10:20, 5779 прочитания

Heineken обмисля продажба на китайския си бизнес

Местната China Resources търси разширение към премиум сегмента

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Холандският пивоварен гигант Heineken може да продаде бизнеса си в Китай, пише Reuters. Местната компания China Resources Beer Holdings вече е в разговори за придобиването на бизнеса на Heineken, като според данните на агенцията сделката може да бъде за над 1 млрд. долара. China Resources, която е най-големият производител на бира в страната, иска да закупи марките на Heineken в региона, за да ускори налагането си на пазара, особено в премиум сегмента.

Новината за разговорите между двете компании идва в момент, в който пивоварните гиганти като Heineken, AB InBev и Carlsberg влизат във все по-агресивна конкуренция с местните компании на бързоразвиващите се пазари. В момента Китай е най-големият пазар на бира в света по обем. Брандът на China Resources – Snow, е най-масово продаваната бира в света, макар да се предлага почти изцяло в Китай.


Според един от източниците на Reuters сделката би обхващала три пивоварни – в Гуандун, Хайнан и Джъдзян.
Възможно е сделката да стане и чрез размяна на акции. Отново според източниците на агенцията преговорите са далеч от приключване и могат да завършат с неуспех. За момента и двете фирми отказват коментар.

Проблемите на Heineken

Heineken навлезе на китайския пазар през 1983 г., но има проблеми с това да създаде ефективна мрежа за дистрибуция. Основната едноименна марка на компанията не може да се пребори с другите брандове в премиум сегмента, доминиран от Budweiser на AB InBev. Холандският производител държи 0.5% от пазара в Китай по обем, сочат данните на Euromonitor International, докато China Resources държи над четвърт от него. В Китай Heineken разчита на премиум марките си Heineken, Tiger и Sol наред с някои по-евтини местни марки като Anchor и Hainan Beer.



Холандската компания е инвестирала милиони долари за глобална реклама на марките си основно чрез спортни сделки. През април компанията за втори път ще спонсорира китайското Гран при във Формула 1.

Освен проблеми за Heineken има и проблеми на целия пазар, като продажбите на бира в Китай по обем спадат от 2013 г. и се очаква тенденцията да продължи, сочат данните на Euromonitor. Продажбите на по-скъпите премиум бири обаче нарастват с двуцифрен темп за същия период. "China Resources няма суперпремиум бири, докато Heineken има такива брандове, но не успява да се наложи в Китай", коментира един от източниците. "Heineken е очевидната цел за China Resources."

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Heineken бира Китай

Прочетете и това

Брандовете и вируса Брандовете и вируса

Тези, които не успеят ясно да (пре)дефинират мястото си в живота на хората, имат мрачно бъдеще

4 апр 2020, 831 прочитания

"Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса "Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса

Компанията подкрепя дейността на лечебните заведения в условията на извънредната ситуация

4 апр 2020, 1117 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Лидл България" търси 300 касиери в София с 1260 лв. заплата

Компанията ще открие най-малко седем нови магазина в страната през 2018

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10