Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 13 мар 2018, 16:00, 10132 прочитания

Млечният производител My Day ще бъде собственост само на мениджъра му

Фондът Empower и дружество на мениджъра на Григор Димитров са продали участието си

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Фондът за дялови инвестиции Empower Capital продаде миноритарния си дял в "Кремио", което произвежда сметана и млечни продукти под марката My Day. Близо три години след като влезе в компанията и заедно с "Юнийда индъстрис" осигуриха инвестиция от 6 млн. евро, сега и двата външни инвеститора продават акционерното си участие на мажоритарния собственик - дългогодишния мениджър Георги Гановски. Информация за доходността липсва, но такава е дошла по линия на дълговото рефинансиране осем месеца след първоначалната инвестиция, а също и от продажбата на миноритарите дялове.

За Empower, която се управлява от Елвин Гури, това е втори успешен изход от инвестиция след продажбата на дела в City Clinic през 2016 г. Към края на 2017 г. фондът, който е с над 20 млн. евро евросредства по програмата JEREMIE, има дялови участия в още три компании и работи по още четири сделки.


Сrème de la crème

Инвестицията в "Кремио" е от май 2015 година и е направена съвместно между Empower Capital и българската инвестиционна компания "Юнийда индъстрис" (в нея съдружник е Георги Стоименов, мениджър на най-добрия български тенисист Григор Димитров, а в момента стои зад производителя на велосипедите RAM). Фондовете забелязват компанията, когато италианският й собственик Codap започва да изпитва финансови затруднения. По покана на финансовия консултант по сделката – СОРТИС Инвест те подкрепят дългогодишния мениджър Георги Гановски да изкупи българското предприятие и да запази дейността му и работните места на над 150 служители.

Финансовата инжекция е за 6 млн. евро, като първо е под формата на мецанин, след осем месеца е изцяло рефинансирана, а сега с нов заем е платено за миноритарните дялове от съответно по малко над 20% на фонда и "Юнийда". Преди сделката компанията на Гановски "Глобал Крийм инвестмънтс" притежава мажоритарния пакет от 56.36% от капитала.



Към този момент предприятието има разработен бизнес и пазари, както и 15-годишна история в семейството на големи компании в сектора като немската Meggle, ливанската MJ Pack и италианската Codap. Дружеството има продажби и на вътрешния, и на външния пазар. Сред най-добре продаваните му изделия са сметана за сладкарството и сметана за готвене, сметана за кафе, пастьоризирано прясно мляко.

Според финансовите данни за "Кремио" през 2016 г. приходите са почти 40 млн. лв., като след влизането на фондовете за дялови инвестиции те растат с 12%, а година по-късно оборотът вече е с 25% по-висок, казват от фонда. Печалбата в края на 2016 г. е 700 хил. лв., а предварителните данни за 2017-а са за положителен резултат от дейността от 1 млн. лв. Делът на износа вече е близо 62%, като сред най-големите външни пазари са Румъния, Гърция, Турция, Украйна.

"Инвестицията подпомогна развитието на компанията на съществуващите и на нови пазари", посочват от Empower в прессъобщение след сделката. Оттам допълниха, че перспективите пред "Кремио" са добри, тъй като компанията остава в ръцете на Георги Гановски. Той има опит като мениджър в компании като "Кока-Кола ХБК България", "Агрима" и "Обединена млечна компания". Рискът пред дружеството е, че работи на силно конкурентен пазар, който е и много чувствителен към ръста в цените на суровините. В собствените му отчети се отбелязва, че през последните две години поскъпването на растителните мазнини е било със 70-80%.

Към следващата серия

Макар и само двегодишен, хоризонтът на инвестицията в "Кремио" е бил достатъчен за постигане на заложените цели от серийните предприемачи Empower и "Юнийда". Причината за излизането от дружеството е в преценката, че е настъпил подходящият момент за това, обясниха от Empower.

През 2016 година фондът направи успешен изход и от "Сити клиник", където мажоритарният дял след обединението с "Токуда" беше придобит от турския холдинг Acibadem. Empower Capital управлява средства по програма JEREMIE и по към момента в портфейла му има още три инвестиции - в "Мундус сървисиз", "Фиделис рисърч" и "Мамут.ди би". "В момента работим активно по приключването на още четири инвестиции", каза за "Капитал" Станислав Николаев, партньор в Empower.

* Коригирано с уточнение за участието на консултанта СОРТИС Инвест в сделката.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Hertz поиска защита от фалит заради дълг от близо 25 млрд. долара Hertz поиска защита от фалит заради дълг от близо 25 млрд. долара

Американската компания за коли под наем пострада тежко от кризата заради коронавируса

23 май 2020, 2254 прочитания

Андрей Петров, "dm България": Целта е до края на годината магазините ни да станат поне 90 1 Андрей Петров, "dm България": Целта е до края на годината магазините ни да станат поне 90

Преди дни стартира партньорството ни с foodpanda за онлайн поръчки, казва управителят на компанията пред "Капитал"

23 май 2020, 2530 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Volkswagen инвестира още 20 млрд. евро в 16 предприятия за батерии

Производителят работи за намаляване на количеството кобалт, необходимо за електрическите му модели

Още от Капитал
Млякото и яйцата ще са след 30 минути на вратата ви

Заради коронавируса онлайн търговията с бързооборотни стоки преживява страхотен бум в цял свят

Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Шоуто трябва да продължи, но как

Пандемията промени значението и начина на работа на вечерните шоута, независимо дали говорим за Джон Оливър или Николаос Цитиридис

Чуваме ли се? А разбираме ли се?

Онлайн общуването срещу срещите на живо

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10