Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
13 мар 2018, 10:50, 5317 прочитания

Nestlé "забърква" нови разтворими кафета в опит да преодолее стагнацията на продажбите

Компанията променя Gold Blend линията си

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Световният лидер в производството на хранителни стоки, швейцарската Nestlé, изменя Gold Blend продуктовата си линия от разтворимо кафе в опит да стимулира растежа на продажбите и да запази лидерската си позиция в продажбите на кафе, съобщава Financial Times.

С изместването на потребителските вкусове към произвежданите от по-малките компании хранителни продукти големите производители на потребителски стоки все по-осезаемо отчитат забавяне на ръста на приходите си. Именно поради това изпълнителният директор на Nestlé Марк Шнайдер обеща да възроди печалбите на компанията, като увеличи ръста на приходите и подобри маржовете на печалба. За изминалата година постъпленията на Nestlé са нараснали едва с 2.4%, или с най-ниската си стойност от близо десетилетие. Това позволи на инвеститори активисти като Даниъл Лоб, основател на хедж фонда Third Point, да засилят позициите си в големите потребителски групи. Миналата година фондът на Лоб придоби 1.25% от Nestlé за около 3.25 млрд. долара.


Нова "златна серия"

За изпълнението на целта, която си е поставил, Шнайдер ще заложи на изменянето на една от емблематичните продуктови линии на компанията – серията инстантно кафе Nescafé Gold Blend. Gold Blend е една от ключовите марки на компанията наред с шоколадовите барчета KitKat и водата Perrier. Сегментът с разтворими кафета обаче, където Nestlé заема първото място по продажби, се намира в незавидно положение в момента. Потребителите все по-често предпочитат кафето на зърна или готовите кафе напитки, в резултат на което производителите на инстантно кафе отчитат стагнация на приходите си в Европа и Северна Америка.

За да отговорят именно на тази промяна в потребителските предпочитания, от Nescafé изобретиха кафето на капсули, създавайки брандовете Nespresso и Nescafé Dolce Gusto, които заемат първите места в Европа. В САЩ обаче компанията среща сериозна конкуренция от страна на JAB Holdings, компания, която притежава брандове като Keurig Green Mountain, която също произвежда кафе на капсули.



Разтворимото кафе остава незаменимо

След редица сделки, като например придобиването на калифорнийската Blue Bottle за 700 млн. долара, които Nestlé осъществи през последните месеци, промяната в портфолиото с разтворимо кафе и по-конкретно в линията Gold Blend може да е най-съществената стъпка към преодоляването на застоя, в който се намира компанията. Въпреки че е лидер и в продажбите на кафе на зърна и капсули, инстантното кафе си остава най-значимият сегмент за компанията, като на нея се падат около 40% от световните продажби на инстантно кафе. Най-близкият й конкурент - Jacobs Douwe Egberts, държи 8% от световните продажби.

Nestlé все още не разкрива подробности около модифицирането на серията Gold Blend, но вероятно продуктовата линия ще стане част от процеса на създаване на премиум продукти, известен като премиумизация – разработване на по-скъпи и по-качествени продукти с цел увеличаването на приходите и маржовете на печалба.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Как да "уловим момента" и да спечелим от кризата Как да "уловим момента" и да спечелим от кризата

"Карол Капитал Мениджмънт" със специален инвестиционен план, съобразен с днешните високи нива на несигурност

2 апр 2020, 104 прочитания

ПРОФОН ще подпомогне изпълнители и продуценти с авансови възнаграждения ПРОФОН ще подпомогне изпълнители и продуценти с авансови възнаграждения

Към българските правоносители ще бъдат насочени близо 1 млн. лв.

1 апр 2020, 527 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Тръмп блокира придобиването на Qualcomm от сингапурската Broadcom

Сделката на стойност 117 млрд. долара представлява заплаха за националната сигурност според американската администрация

Още от Капитал
Банките: Истинският стрес тест

За банките предстоят трудни месеци, но секторът влиза в кризата с добри буфери от капитал и ликвидност

Какво правят другите държави за бизнеса

Какви мерки са предприели правителствата на Гърция, Румъния, Северна Македония и Унгария, за да се справят с икономическото въздействие от разпространението на коронавируса

Защо се бавим с бързите тестове

Националният кризисен щаб и премиерът са абсолютно против използването им в България

Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Моне за всеки ден

Изложба преживяване в ново пространство за дигитални арт събития в Барселона ни потапя във вселената на Клод Моне

Голямото гледане 2

Отлични адаптации, талантлива актьорска игра, увлекателни сюжети и великолепно чувство за хумор – някои от сериалите, които си струва да изгледате (ако сте пропуснали)

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10