С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
13 мар 2018, 10:50, 3556 прочитания

Nestlé "забърква" нови разтворими кафета в опит да преодолее стагнацията на продажбите

Компанията променя Gold Blend линията си

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Световният лидер в производството на хранителни стоки, швейцарската Nestlé, изменя Gold Blend продуктовата си линия от разтворимо кафе в опит да стимулира растежа на продажбите и да запази лидерската си позиция в продажбите на кафе, съобщава Financial Times.

С изместването на потребителските вкусове към произвежданите от по-малките компании хранителни продукти големите производители на потребителски стоки все по-осезаемо отчитат забавяне на ръста на приходите си. Именно поради това изпълнителният директор на Nestlé Марк Шнайдер обеща да възроди печалбите на компанията, като увеличи ръста на приходите и подобри маржовете на печалба. За изминалата година постъпленията на Nestlé са нараснали едва с 2.4%, или с най-ниската си стойност от близо десетилетие. Това позволи на инвеститори активисти като Даниъл Лоб, основател на хедж фонда Third Point, да засилят позициите си в големите потребителски групи. Миналата година фондът на Лоб придоби 1.25% от Nestlé за около 3.25 млрд. долара.


Нова "златна серия"

За изпълнението на целта, която си е поставил, Шнайдер ще заложи на изменянето на една от емблематичните продуктови линии на компанията – серията инстантно кафе Nescafé Gold Blend. Gold Blend е една от ключовите марки на компанията наред с шоколадовите барчета KitKat и водата Perrier. Сегментът с разтворими кафета обаче, където Nestlé заема първото място по продажби, се намира в незавидно положение в момента. Потребителите все по-често предпочитат кафето на зърна или готовите кафе напитки, в резултат на което производителите на инстантно кафе отчитат стагнация на приходите си в Европа и Северна Америка.

За да отговорят именно на тази промяна в потребителските предпочитания, от Nescafé изобретиха кафето на капсули, създавайки брандовете Nespresso и Nescafé Dolce Gusto, които заемат първите места в Европа. В САЩ обаче компанията среща сериозна конкуренция от страна на JAB Holdings, компания, която притежава брандове като Keurig Green Mountain, която също произвежда кафе на капсули.



Разтворимото кафе остава незаменимо

След редица сделки, като например придобиването на калифорнийската Blue Bottle за 700 млн. долара, които Nestlé осъществи през последните месеци, промяната в портфолиото с разтворимо кафе и по-конкретно в линията Gold Blend може да е най-съществената стъпка към преодоляването на застоя, в който се намира компанията. Въпреки че е лидер и в продажбите на кафе на зърна и капсули, инстантното кафе си остава най-значимият сегмент за компанията, като на нея се падат около 40% от световните продажби на инстантно кафе. Най-близкият й конкурент - Jacobs Douwe Egberts, държи 8% от световните продажби.

Nestlé все още не разкрива подробности около модифицирането на серията Gold Blend, но вероятно продуктовата линия ще стане част от процеса на създаване на премиум продукти, известен като премиумизация – разработване на по-скъпи и по-качествени продукти с цел увеличаването на приходите и маржовете на печалба.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Какви са вашите отношения с парите
Покажете как харчите и ще ви кажем какъв герой сте

Разберете ТУК

Разбирате ли се добре с парите?



Прост въпрос, чийто отговор обаче често затруднява. За някои хора парите са просто символ за личен или професионален успех. Други ги възприемат като средство за по-висок социален статус и неговата демонстрация без значение дали са щастливи или не.

Направете този бърз и забавен тест, за да разберете какъв герой сте, как харчите, какви са рисковете и как да подобрите отношенията с парите си.


capital.bg/partners/unicredit

Прочетете и това

Месечен бюлетин: Възможности за еврофинансиране за бизнеса

"Капитал" събира информация за програмите, по които компании могат да кандидатстват, както и за средствата, които са разпределени към фирми

10 дек 2018, 600 прочитания

Altria купува 45% от канадския производител на марихуана Cronos Altria купува 45% от канадския производител на марихуана Cronos

Цигареният гигант си поставя за цел да разнообразява бизнеса си

10 дек 2018, 627 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (19 – 25 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Тръмп блокира придобиването на Qualcomm от сингапурската Broadcom

Сделката на стойност 117 млрд. долара представлява заплаха за националната сигурност според американската администрация

Космическите пощальони

Частните полети в околоземна орбита навлизат в ерата на миниатюризацията

Доайените в рекламния бизнес

Съдружниците в определената за най-ефективна агенция Noble Graphics, Чавдар Кенаров, Иво Алтънов и Марсел Леви пред "Капитал"

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Кино: "Курск"

Трогващ авторски трилър по действителен случай

Ново място: "Компанията"

На брънч между "Оборище" и "Черковна"

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 49

Капитал

Брой 49 // 08.12.2018 Прочетете
Капитал PRO, Природният газ поскъпва леко, Lidl отваря най-големия си магазин във Варна, Uber излиза на борсата

Емисия

DAILY @7AM // 11.12.2018 Прочетете
Капитал
СЪДЪРЖАНИЕ
  • К1Средата
  • К2Бизнесът
  • К3Моят Капитал
ПРОДУКТИ
МОБИЛНИ ПРИЛОЖЕНИЯ