Хедж фондове залагат срещу най-големите рекламни компании
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Хедж фондове залагат срещу най-големите рекламни компании

Reuters

Хедж фондове залагат срещу най-големите рекламни компании

Гигантите в сектора все още не могат да се справят с миграцията към онлайн реклама

3647 прочитания

Reuters

© Reuters


Световните хедж фондове залагат усилено срещу най-големите рекламни компании в света, пише Financial Times. Фондовете търсят нов начин да печелят от индустрията, която в момента преминава през силно турбулентни години и отбелязва спад в ръста на приходите си. Британският хедж фонд Marshall Wace и американските Lone Pine и Maverick Capital държат в момента акции за 280 млн. евро във френската група Publicis, сочат регулаторни документи. Акциите на Publicis са едни от малкото в сектора, които поддържат нивото си. За сравнение, книжата на друг гигант в индустрията, WPP, миналата седмица се оттласнаха от 3-годишно дъно.

Стратегията на хедж фондовете е да изкупуват акции с краткосрочна цел и да ги продават, като това може да се окаже една от по-малко рисковите възможности за правене на пари в сектора, който преживява пълно преобразяване. Причината е, че масово бюджетите за реклама на големите компании отиват за онлайн маркетинг, където има почти пълен монопол на Google и Facebook.

Залог за милиарди

Акциите на хедж фондовете във WPP възлизат на 920 млн. паунда. Наскоро компанията пусна годишния си финансов доклад, като представянето беше определено като разочароващо дори от изпълнителния директор на групата Мартин Сорел. Цената на акциите очаквано отбеляза спад.

Най-големите залози на фондовете обаче са на друго място - те ще търсят продажба на печалба най-вече при Omnicom, където трите фирми имат акции на стойност 2.2 млрд. долара, сочат данните на Markit. Голям залог има и в Interpublic, където акциите са на стойност 426 млн. долара. Вярванията на инвеститорите в традиционните рекламни компании са, че те могат да се справят с проблемите си, които идват основно от миграцията към онлайн реклама.

Тези вярвания обаче са основани повече на желанието на инвеститорите, а не на доказателства. Друг голям проблем пред традиционните рекламни компании е сериозното свиване на бюджета за реклама от страна на някои от най-големите конгломерати в света като Procter & Gamble и Kraft-Heinz, които от своя страна усещат напрежение от собствените си инвеститори да намалят харчовете за рекламите, които не постигат големи резултати.

Сложната плетеница в рекламата

По-рано през месеца от Procter & Gamble, най-големият рекламодател в света, обявиха, че компанията ще си "върне контрола" в маркетинговата стратегия. Изпълнителният директор на WPP Мартин Сорел пък беше критичен към активистките хедж фондове при клиентите му. Според него те добавят към напрежението и "искат по-малко инвестиции в маркетинга в момент, в който трябва да се инвестира повече".

В цялата ситуация обаче има и оптимисти. Дейвид Херо, инвестиционен директор в Harris Associates, държи дял от WPP на стойност 766 млн. паунда, както и акции за 755 млн. евро в Publicis. Според него сегашната цена на акциите на WPP не отговаря на истинската им стойност.

Световните хедж фондове залагат усилено срещу най-големите рекламни компании в света, пише Financial Times. Фондовете търсят нов начин да печелят от индустрията, която в момента преминава през силно турбулентни години и отбелязва спад в ръста на приходите си. Британският хедж фонд Marshall Wace и американските Lone Pine и Maverick Capital държат в момента акции за 280 млн. евро във френската група Publicis, сочат регулаторни документи. Акциите на Publicis са едни от малкото в сектора, които поддържат нивото си. За сравнение, книжата на друг гигант в индустрията, WPP, миналата седмица се оттласнаха от 3-годишно дъно.

Стратегията на хедж фондовете е да изкупуват акции с краткосрочна цел и да ги продават, като това може да се окаже една от по-малко рисковите възможности за правене на пари в сектора, който преживява пълно преобразяване. Причината е, че масово бюджетите за реклама на големите компании отиват за онлайн маркетинг, където има почти пълен монопол на Google и Facebook.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK