Хедж фондове залагат срещу най-големите рекламни компании

Гигантите в сектора все още не могат да се справят с миграцията към онлайн реклама

Световните хедж фондове залагат усилено срещу най-големите рекламни компании в света, пише Financial Times. Фондовете търсят нов начин да печелят от индустрията, която в момента преминава през силно турбулентни години и отбелязва спад в ръста на приходите си. Британският хедж фонд Marshall Wace и американските Lone Pine и Maverick Capital държат в момента акции за 280 млн. евро във френската група Publicis, сочат регулаторни документи. Акциите на Publicis са едни от малкото в сектора, които поддържат нивото си. За сравнение, книжата на друг гигант в индустрията, WPP, миналата седмица се оттласнаха от 3-годишно дъно.

Стратегията на хедж фондовете е да изкупуват акции с краткосрочна цел и да ги продават, като това може да се окаже една от по-малко рисковите възможности за правене на пари в сектора, който преживява пълно преобразяване. Причината е, че масово бюджетите за реклама на големите компании отиват за онлайн маркетинг, където има почти пълен монопол на Google и Facebook.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове