Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 14 мар 2018, 11:06, 3788 прочитания

Volkswagen инвестира още 20 млрд. евро в 16 предприятия за батерии

Производителят работи за намаляване на количеството кобалт, необходимо за електрическите му модели

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Германският автомобилен производител Volkswagen ще инвестира 20 млрд. евро в батерии, за да подкрепи агресивния тласък на електрическите автомобили през следващите години. По този начин тя усилва натиска върху Tesla, която се бори с производствените проблеми на Модел 3, съобщава Bloomberg.

Плановете


Най-големият автомобилен производител в света ще изгради 16 предприятия за производство на електрически автомобили до края на 2022 г. в сравнение с трите в момента, каза говорител на Volkswagen в Берлин. Плановете на германския производител да произвежда до 3 млн. електрически автомобила годишно до 2025 г. са подкрепени от сделки с доставчици на батерии, включително Samsung, LG и Contemporary Amperex Technology в Европа и Китай.

След като осигури доставките за двата си най-големи пазара, Volkswаgen обяви, че скоро ще последва и сделка за доставки за Северна Америка. Производителят заяви, че планира да сключи сделка за доставка на батерии на стойност близо 50 млрд. евро като част от плановете си за развитие на електрическите си модели. През 2018 г. компанията ще представи три нови такива.

Главният изпълнителен директор Матиас Мюлер заяви на годишната пресконференция на компанията, че групата от 12 марки възнамерява да предложи най-големия флот от електрически автомобили в света.



Проблемите

Наред с инвестицията от 20 млрд. евро в електрически автомобили, компанията ще създаде и самостоятелен бранд за автомобилите с батерии. Първият модел от тях ще е хечбекът Neo, който ще бъде пуснат в продажба през 2020 г.

Компанията, която се бори да подсигури доставките си на кобалт, който е основен компонент на батериите за електромобилите, заяви, че работи върху начини за намаляване на количеството материал, необходим за производството.

Китайският производител CATL, който Мюлер потвърди сега като един от бъдещите доставчици на батерии на Volkswagen, обмисля място в Европа за първия си завод извън Китай.

Разходи за развитие

Дори и с натиска да повиши производството на електрически автомобили, за да се избегнe санкциите от по-строгите екологични норми, Volkswagen планира да намали разходите си. Тези за развитие са намалели с 3.9% до 13.1 млрд. евро през 2017 г., което представлява 6.7% от продажбите. Компанията повтори целта си да намали това съотношение до 6% до 2020 г. Производителят прогнозира оперативен марж тази година от 6.5% до 7.5% от приходите в сравнение със 7.4% през 2017 г.

"Естествено, ние се стремим да продължим успеха си през 2018 г.", каза Мюлер. "Не на последно място, защото трябва да генерираме приходите, които ще ни бъдат необходими за огромните ни бъдещи инвестиции."
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Продажбите на нови коли през март падат с 46%, целият пазар се свива с една трета Продажбите на нови коли през март падат с 46%, целият пазар се свива с една трета

Сривът при новите камиони е още по-голям: 65%

2 апр 2020, 722 прочитания

Пивоварите отчитат 20% директни загуби заради затворените хотели и заведения Пивоварите отчитат 20% директни загуби заради затворените хотели и заведения

Засега няма съкращения на работещи в бранша

2 апр 2020, 646 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Хедж фондове залагат срещу най-големите рекламни компании

Гигантите в сектора все още не могат да се справят с миграцията към онлайн реклама

Още от Капитал
Какво правят другите държави за бизнеса

Какви мерки са предприели правителствата на Гърция, Румъния, Северна Македония и Унгария, за да се справят с икономическото въздействие от разпространението на коронавируса

Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Съвети при борсова зараза

"Капитал" разговаря с мениджърите на няколко от най-големите управляващи дружества в България

Проф. д-р Коста Костов: Колкото повече знаем за заразата, толкова по-добре ще се справим с нея

Ръководителят на Медицинския експертен съвет към Министерския съвет пред "Капитал"

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

Моне за всеки ден

Изложба преживяване в ново пространство за дигитални арт събития в Барселона ни потапя във вселената на Клод Моне

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10