Volkswagen инвестира още 20 млрд. евро в 16 предприятия за батерии
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Volkswagen инвестира още 20 млрд. евро в 16 предприятия за батерии

Главният изпълнителен директор на Volkswagen Матиас Мюлер

Volkswagen инвестира още 20 млрд. евро в 16 предприятия за батерии

Производителят работи за намаляване на количеството кобалт, необходимо за електрическите му модели

3955 прочитания

Главният изпълнителен директор на Volkswagen Матиас Мюлер

© Reuters


Германският автомобилен производител Volkswagen ще инвестира 20 млрд. евро в батерии, за да подкрепи агресивния тласък на електрическите автомобили през следващите години. По този начин тя усилва натиска върху Tesla, която се бори с производствените проблеми на Модел 3, съобщава Bloomberg.

Плановете

Най-големият автомобилен производител в света ще изгради 16 предприятия за производство на електрически автомобили до края на 2022 г. в сравнение с трите в момента, каза говорител на Volkswagen в Берлин. Плановете на германския производител да произвежда до 3 млн. електрически автомобила годишно до 2025 г. са подкрепени от сделки с доставчици на батерии, включително Samsung, LG и Contemporary Amperex Technology в Европа и Китай.

След като осигури доставките за двата си най-големи пазара, Volkswаgen обяви, че скоро ще последва и сделка за доставки за Северна Америка. Производителят заяви, че планира да сключи сделка за доставка на батерии на стойност близо 50 млрд. евро като част от плановете си за развитие на електрическите си модели. През 2018 г. компанията ще представи три нови такива.

Главният изпълнителен директор Матиас Мюлер заяви на годишната пресконференция на компанията, че групата от 12 марки възнамерява да предложи най-големия флот от електрически автомобили в света.

Проблемите

Наред с инвестицията от 20 млрд. евро в електрически автомобили, компанията ще създаде и самостоятелен бранд за автомобилите с батерии. Първият модел от тях ще е хечбекът Neo, който ще бъде пуснат в продажба през 2020 г.

Компанията, която се бори да подсигури доставките си на кобалт, който е основен компонент на батериите за електромобилите, заяви, че работи върху начини за намаляване на количеството материал, необходим за производството.

Китайският производител CATL, който Мюлер потвърди сега като един от бъдещите доставчици на батерии на Volkswagen, обмисля място в Европа за първия си завод извън Китай.

Разходи за развитие

Дори и с натиска да повиши производството на електрически автомобили, за да се избегнe санкциите от по-строгите екологични норми, Volkswagen планира да намали разходите си. Тези за развитие са намалели с 3.9% до 13.1 млрд. евро през 2017 г., което представлява 6.7% от продажбите. Компанията повтори целта си да намали това съотношение до 6% до 2020 г. Производителят прогнозира оперативен марж тази година от 6.5% до 7.5% от приходите в сравнение със 7.4% през 2017 г.

"Естествено, ние се стремим да продължим успеха си през 2018 г.", каза Мюлер. "Не на последно място, защото трябва да генерираме приходите, които ще ни бъдат необходими за огромните ни бъдещи инвестиции."

Германският автомобилен производител Volkswagen ще инвестира 20 млрд. евро в батерии, за да подкрепи агресивния тласък на електрическите автомобили през следващите години. По този начин тя усилва натиска върху Tesla, която се бори с производствените проблеми на Модел 3, съобщава Bloomberg.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    geordgeo avatar :-P
    geordgeo

    Супер, супер, колкото повече, толкова по-добре за нас, клиентите, ще имаме много по-богат избор от автомобили...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK