С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 14 мар 2018, 11:06, 3575 прочитания

Volkswagen инвестира още 20 млрд. евро в 16 предприятия за батерии

Производителят работи за намаляване на количеството кобалт, необходимо за електрическите му модели

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Германският автомобилен производител Volkswagen ще инвестира 20 млрд. евро в батерии, за да подкрепи агресивния тласък на електрическите автомобили през следващите години. По този начин тя усилва натиска върху Tesla, която се бори с производствените проблеми на Модел 3, съобщава Bloomberg.

Плановете


Най-големият автомобилен производител в света ще изгради 16 предприятия за производство на електрически автомобили до края на 2022 г. в сравнение с трите в момента, каза говорител на Volkswagen в Берлин. Плановете на германския производител да произвежда до 3 млн. електрически автомобила годишно до 2025 г. са подкрепени от сделки с доставчици на батерии, включително Samsung, LG и Contemporary Amperex Technology в Европа и Китай.

След като осигури доставките за двата си най-големи пазара, Volkswаgen обяви, че скоро ще последва и сделка за доставки за Северна Америка. Производителят заяви, че планира да сключи сделка за доставка на батерии на стойност близо 50 млрд. евро като част от плановете си за развитие на електрическите си модели. През 2018 г. компанията ще представи три нови такива.

Главният изпълнителен директор Матиас Мюлер заяви на годишната пресконференция на компанията, че групата от 12 марки възнамерява да предложи най-големия флот от електрически автомобили в света.



Проблемите

Наред с инвестицията от 20 млрд. евро в електрически автомобили, компанията ще създаде и самостоятелен бранд за автомобилите с батерии. Първият модел от тях ще е хечбекът Neo, който ще бъде пуснат в продажба през 2020 г.

Компанията, която се бори да подсигури доставките си на кобалт, който е основен компонент на батериите за електромобилите, заяви, че работи върху начини за намаляване на количеството материал, необходим за производството.

Китайският производител CATL, който Мюлер потвърди сега като един от бъдещите доставчици на батерии на Volkswagen, обмисля място в Европа за първия си завод извън Китай.

Разходи за развитие

Дори и с натиска да повиши производството на електрически автомобили, за да се избегнe санкциите от по-строгите екологични норми, Volkswagen планира да намали разходите си. Тези за развитие са намалели с 3.9% до 13.1 млрд. евро през 2017 г., което представлява 6.7% от продажбите. Компанията повтори целта си да намали това съотношение до 6% до 2020 г. Производителят прогнозира оперативен марж тази година от 6.5% до 7.5% от приходите в сравнение със 7.4% през 2017 г.

"Естествено, ние се стремим да продължим успеха си през 2018 г.", каза Мюлер. "Не на последно място, защото трябва да генерираме приходите, които ще ни бъдат необходими за огромните ни бъдещи инвестиции."
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Китайската научно-технологична борса отвори с ръст на някои акции от 520% Китайската научно-технологична борса отвори с ръст на някои акции от 520%

Star market e направена по подобие на Nasdaq и е отговорът на Китай в търговската война със САЩ

22 юли 2019, 851 прочитания

Как африканската чума стигна до фондовата борса 2 Как африканската чума стигна до фондовата борса

Обявните мерки от БАБХ по умъртвяване на 17 хил. животни вероятно ще навредят на резултатите на "Свинекомплекс Николово"

22 юли 2019, 1871 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Хедж фондове залагат срещу най-големите рекламни компании

Гигантите в сектора все още не могат да се справят с миграцията към онлайн реклама

Държавата с най-отворените данни в света

Как България неволно настигна скандинавските страни по публичност на доходите

Напрежението около Кипър: Газ, санкции и геополитика

Конфронтацията между Анкара и Никозия е лоша новина за възможността за алтернативни доставки за Европа, включително за България

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Made in Poland

"АБВ на полския дизайн" в Пловдив изследва един век история и поставя въпроса за преосмислянето на миналото

Бързи, смели, бременни

За остарелите представи и новите проучвания, които доказват ползите от физическата активност и по време на беременността