С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 14 мар 2018, 11:06, 3650 прочитания

Volkswagen инвестира още 20 млрд. евро в 16 предприятия за батерии

Производителят работи за намаляване на количеството кобалт, необходимо за електрическите му модели

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Германският автомобилен производител Volkswagen ще инвестира 20 млрд. евро в батерии, за да подкрепи агресивния тласък на електрическите автомобили през следващите години. По този начин тя усилва натиска върху Tesla, която се бори с производствените проблеми на Модел 3, съобщава Bloomberg.

Плановете


Най-големият автомобилен производител в света ще изгради 16 предприятия за производство на електрически автомобили до края на 2022 г. в сравнение с трите в момента, каза говорител на Volkswagen в Берлин. Плановете на германския производител да произвежда до 3 млн. електрически автомобила годишно до 2025 г. са подкрепени от сделки с доставчици на батерии, включително Samsung, LG и Contemporary Amperex Technology в Европа и Китай.

След като осигури доставките за двата си най-големи пазара, Volkswаgen обяви, че скоро ще последва и сделка за доставки за Северна Америка. Производителят заяви, че планира да сключи сделка за доставка на батерии на стойност близо 50 млрд. евро като част от плановете си за развитие на електрическите си модели. През 2018 г. компанията ще представи три нови такива.

Главният изпълнителен директор Матиас Мюлер заяви на годишната пресконференция на компанията, че групата от 12 марки възнамерява да предложи най-големия флот от електрически автомобили в света.



Проблемите

Наред с инвестицията от 20 млрд. евро в електрически автомобили, компанията ще създаде и самостоятелен бранд за автомобилите с батерии. Първият модел от тях ще е хечбекът Neo, който ще бъде пуснат в продажба през 2020 г.

Компанията, която се бори да подсигури доставките си на кобалт, който е основен компонент на батериите за електромобилите, заяви, че работи върху начини за намаляване на количеството материал, необходим за производството.

Китайският производител CATL, който Мюлер потвърди сега като един от бъдещите доставчици на батерии на Volkswagen, обмисля място в Европа за първия си завод извън Китай.

Разходи за развитие

Дори и с натиска да повиши производството на електрически автомобили, за да се избегнe санкциите от по-строгите екологични норми, Volkswagen планира да намали разходите си. Тези за развитие са намалели с 3.9% до 13.1 млрд. евро през 2017 г., което представлява 6.7% от продажбите. Компанията повтори целта си да намали това съотношение до 6% до 2020 г. Производителят прогнозира оперативен марж тази година от 6.5% до 7.5% от приходите в сравнение със 7.4% през 2017 г.

"Естествено, ние се стремим да продължим успеха си през 2018 г.", каза Мюлер. "Не на последно място, защото трябва да генерираме приходите, които ще ни бъдат необходими за огромните ни бъдещи инвестиции."
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Седмични новини за енергетика Седмични новини за енергетика

В рубриката събираме всички най-важни новини от последните седем дни

18 окт 2019, 794 прочитания

Новите инженери на "Бош" 1 Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

18 окт 2019, 1693 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Хедж фондове залагат срещу най-големите рекламни компании

Гигантите в сектора все още не могат да се справят с миграцията към онлайн реклама

Още от Капитал
Втори живот за старата техника

Къде се приемат електроуредите и как става рециклирането им

Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Решения за софийските проблеми

Какво предлагат кандидатите за кметския пост по ключови за града въпроси

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10