С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 14 мар 2018, 15:03, 2869 прочитания

Собственикът на Zara със 7% ръст на печалбата през 2017 г.

Продажбите на Inditex са нараснали с 9% основно благодарение на онлайн търговията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Zara ще използва нови технологии, за да конкурира успешно онлайн търговци

Собственикът на Zara - Inditex, се стреми да доминира в променящата се ритейл индустрия

18 юни 2018

Британската модна верига Next свива продажбите и печалбата

Компанията е изправена пред най-големите предизвикателства за последните 25 години

1 апр 2018

H&M и Zara под натиска на онлайн търговията

Дигитализацията на търговията на дребно е засегнала бизнеса и на двете вериги

19 дек 2017

Global Powers of Retailing 2017: Размествания в топ 10 на глобално ниво

Световните вериги се сливат, за да стават още по-големи

29 сеп 2017

Бизнес за 9 млрд. лв.

Най-голямата верига в България прави 18% от оборота на всички търговци в класацията топ 100

29 сеп 2017

Собственикът на Zara отчете 12% ръст на продажбите си за полугодието

За периода февруари - юли печалбата на испанската група Inditex се повишава с 9%

25 сеп 2017

Собственикът на Zara с 10% ръст на печалбата през 2016 г.

Продажбите на Inditex са нараснали с 12%, трендът трябва да се задържи и през тази година

15 мар 2017

Испания поде кампания да се превърне в ключов шопинг център

Страната опитва да привлече туристи с най-големи възможности да пазаруват.

12 фев 2017
Испанската компания Inditex, производител на популярните брандове дрехи Zara, Pull&Bear и Massimo Dutti, е имала успешна 2017 г. – печалбата е нараснала със 7%, а приходите – с 9%, съобщава Financial Times. Успехът се дължи предимно на политиката на компанията за развитие на онлайн търговията.

Резултатите

Бизнес моделът на фирмата, известен като "бърза мода", в момента се представя на добро ниво. Inditex, която е представена и в България, продължава да бъде най-големият търговец на дрехи в света. Компанията отчита ръст от 7% в годишните нетни печалби до 3.37 млрд. евро, което съвпада с очакванията на анализаторите. Продажбите са нараснали с 9% до 25.34 млрд. евро в сравнение със същия период на миналата година.

Испанският производител на дрехи обяви, че приходите от онлайн продажби са нараснали с 41% през годината и че 10% от общите продажби вече са онлайн. ОТ Inditex увеличиха дигиталното си предлагане през последните години, загрижени за нарастващата заплаха от онлайн магазини като Amazon и Asos.

Стратегията на компанията през последните години е да се фокусира върху големите представителни магазини (flagship), където клиентите могат да разглеждат и след това да купят продуктите онлайн. Повечето продажби все още се правят физически в магазина, но балансът се променя.



В момента Inditex предлага онлайн продажби на дрехите си на 43 пазара, сред които и България, където интернет магазинът заработи през март 2016 г. Физически магазини групата има в 94 страни, като в България броят им е 33. Общият брой на магазините на Inditex се е увеличил с 2.5% до 7475 през годината. Това включва отварянето на 524 нови магазина на 58 пазара, както и преместването или поглъщането от по-големи магазини на 341 по-малки единици.

Трудностите пред компанията

Но резултатите показаха, че компанията не е имунизирана от трудности, отбелязва FT. Брутният марж е намалял от 57% през 2016 г. на 56.3% през 2017 г. на фона на по-силното евро. Продажбите в магазините, които са работили поне една пълна година, се увеличават с 5%, но това е най-слабият им темп на нарастване за последните три години.

Inditex произвежда своите изделия бързо и в малки партиди, което позволява на производителя да реагира незабавно на нови модни тенденции и промени във вкусовете на клиентите. Бизнес моделът е базиран на необичайното за текстилната индустрия решение на групата да произвежда много от дрехите си в Испания, Португалия и други страни с високи разходи, близо до централата. Това позволява на Inditex да реализира нови проекти по-бързо от конкурентите си, често в рамките на само няколко седмици, но същевременно прави групата доста по-силно уязвима от колебанията във валутните курсове, тъй основната част от продажбите са генерирани извън еврозоната.

По думите на главния изпълнителен директор на групата Пабло Исла "далновидните инвестиции в технологиите и логистиката през последните години, съчетани с оптимизиране на пространството, означават, че компанията е на добри позиции за продължаване на растежа си на всичките си пазари".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Германската финтех компания Wirecard вече струва повече от Deutsche Bank Германската финтех компания Wirecard вече струва повече от Deutsche Bank

Акциите на доставчика на платежни услуги са поскъпнали с 84% от началото на годината

18 авг 2018, 882 прочитания

Най-големите компании за машини и оборудване: Отново рекорд Най-големите компании за машини и оборудване: Отново рекорд

Приходите на 40-те производствени дружества в сектора растат с 12% до 7.3 млрд. лв.

18 авг 2018, 1625 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Отключете лидера в себе си

Няколко съвета за професионално развитие от Next Genеration финалиста Марин Трошанов

Стажове, стипендии, конкурси (30 юли – 5 август)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

В България кадърните и търсещи хора получават по-големи шансове и по-бързо, отколкото в развитите страни

Момчил Ковачев, заместник-директор по информационните въпроси в Inter Cars SA и част от Топ 3 финалистите в конкурса за млади бизнес лидери Next Generation, пред "Кариери"

Стажове, стипендии, конкурси (23 - 29 юли)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Топ обявите за работа на Karieri.bg

Преглед на актуалните предложения за работа в областта на маркетинга, финансите, IT сектора, търговията, човешките ресурси

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
NEVEQ излиза от "Онтотекст" срещу 4.2 млн. евро

Мажоритарният собственик "Сирма груп холдинг" увеличава дела си в компанията

Опасното шофиране на Илън Мъск

Предприемачът отдавна има проблеми с анализаторите и спекулантите на капиталовия пазар

Трите рекламни стълба на L'Oréal

Главният дигитален директор, българката Любомира Роше, разказва пред "Капитал" за новата рекламна стратегия на козметичния гигант

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

20 въпроса: Ирена Иванова (Рене Карабаш)

Възможно е да я познавате в различни превъплъщения и под различни имена

Календар и домашно кино

Интересните събития през уикенда и следващата седмица

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 33

Капитал

Брой 33 // 18.08.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

DAILY @7AM // 18.08.2018 Прочетете