Собственикът на Zara със 7% ръст на печалбата през 2017 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Собственикът на Zara със 7% ръст на печалбата през 2017 г.

Изпълнителният директор на Inditex Пабло Исла

Собственикът на Zara със 7% ръст на печалбата през 2017 г.

Продажбите на Inditex са нараснали с 9% основно благодарение на онлайн търговията

5586 прочитания

Изпълнителният директор на Inditex Пабло Исла

© Reuters


Испанската компания Inditex, производител на популярните брандове дрехи Zara, Pull&Bear и Massimo Dutti, е имала успешна 2017 г. – печалбата е нараснала със 7%, а приходите – с 9%, съобщава Financial Times. Успехът се дължи предимно на политиката на компанията за развитие на онлайн търговията.

Резултатите

Бизнес моделът на фирмата, известен като "бърза мода", в момента се представя на добро ниво. Inditex, която е представена и в България, продължава да бъде най-големият търговец на дрехи в света. Компанията отчита ръст от 7% в годишните нетни печалби до 3.37 млрд. евро, което съвпада с очакванията на анализаторите. Продажбите са нараснали с 9% до 25.34 млрд. евро в сравнение със същия период на миналата година.

Испанският производител на дрехи обяви, че приходите от онлайн продажби са нараснали с 41% през годината и че 10% от общите продажби вече са онлайн. ОТ Inditex увеличиха дигиталното си предлагане през последните години, загрижени за нарастващата заплаха от онлайн магазини като Amazon и Asos.

Стратегията на компанията през последните години е да се фокусира върху големите представителни магазини (flagship), където клиентите могат да разглеждат и след това да купят продуктите онлайн. Повечето продажби все още се правят физически в магазина, но балансът се променя.

В момента Inditex предлага онлайн продажби на дрехите си на 43 пазара, сред които и България, където интернет магазинът заработи през март 2016 г. Физически магазини групата има в 94 страни, като в България броят им е 33. Общият брой на магазините на Inditex се е увеличил с 2.5% до 7475 през годината. Това включва отварянето на 524 нови магазина на 58 пазара, както и преместването или поглъщането от по-големи магазини на 341 по-малки единици.

Трудностите пред компанията

Но резултатите показаха, че компанията не е имунизирана от трудности, отбелязва FT. Брутният марж е намалял от 57% през 2016 г. на 56.3% през 2017 г. на фона на по-силното евро. Продажбите в магазините, които са работили поне една пълна година, се увеличават с 5%, но това е най-слабият им темп на нарастване за последните три години.

Inditex произвежда своите изделия бързо и в малки партиди, което позволява на производителя да реагира незабавно на нови модни тенденции и промени във вкусовете на клиентите. Бизнес моделът е базиран на необичайното за текстилната индустрия решение на групата да произвежда много от дрехите си в Испания, Португалия и други страни с високи разходи, близо до централата. Това позволява на Inditex да реализира нови проекти по-бързо от конкурентите си, често в рамките на само няколко седмици, но същевременно прави групата доста по-силно уязвима от колебанията във валутните курсове, тъй основната част от продажбите са генерирани извън еврозоната.

По думите на главния изпълнителен директор на групата Пабло Исла "далновидните инвестиции в технологиите и логистиката през последните години, съчетани с оптимизиране на пространството, означават, че компанията е на добри позиции за продължаване на растежа си на всичките си пазари".

Испанската компания Inditex, производител на популярните брандове дрехи Zara, Pull&Bear и Massimo Dutti, е имала успешна 2017 г. – печалбата е нараснала със 7%, а приходите – с 9%, съобщава Financial Times. Успехът се дължи предимно на политиката на компанията за развитие на онлайн търговията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK