"Карлсберг България" отчете повишение на пазарния си дял през 2017 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Карлсберг България" отчете повишение на пазарния си дял през 2017 г.

"Карлсберг България" отчете повишение на пазарния си дял през 2017 г.

Пазарът на бира в страната отбелязва 2.4% ръст и достига около 5.1 млн. хектолитра през миналата година

Мара Георгиева
9715 прочитания

© Надежда Чипева


"Карлсберг България" достигна 31.6% пазарен дял в обем през миналата година, съобщи Бранимир Братанов, маркетинг мениджър, като цитира данни на агенция Nielsen A/S. За сравнение – през 2016 делът на компанията е бил 26.8%. Другите два основни играча в България са още "Загорка" и "Каменица". Данните за пазара обаче са оскъдни и идват основно от самите производители.

Възход на местните марки

Двете местни марки на "Карлсберг" също отчитат ръст в продажбите. "Пиринско"продължава да бъде пазарен лидер в последните две години, достигайки 19.8% дял в обем през 2017 (ръст от 24 пр.п. спрямо 2016).

"Шуменско" също върви нагоре с 15 пр.п. и достига 10% пазарен дял в обем през 2017. "Завръщането на оригиналната 0.33 л стъклена бутилка "Бомбичката" бе една от най-успешните новости за бранда", обобщи Бранимир Братанов.

Данните за първите два месеца на 2018 г. са също възходящи - компанията отчита 33.1% дял в обем и 32.6% дял в стойност от бирения пазар. За същия период "Пиринско" достига 20.7% дял в обем, а "Шуменско" – 10.1%, по последни данни на агенция Nielsen A/S.

Резултатите на фирмата са постигнати на фона на добри продажби на бира в страната - пазарът отбелязва 2.4% ръст в обем през 2017 г. и достига около 5.1 млн. хектолитра, съобщи Бранимир Братанов.

Денис Шерстенников, изпълнителен директор на "Карлсберг България".
Фотограф: Юлия Лазарова

Инвестиции и проекти

През миналата година "Карлсберг България" е инвестирала 11.2 млн. лв. През май 2017 компанията откри модерна пречиствателна станция в пивоварната си в Благоевград. Инвестицията бе за 5 милиона лева. Тогава от дружеството съобщиха, че имат подобни планове и за пивоварната в Шумен.

"По правило компанията инвестира в няколко посоки – в развитие на пазара, в нови продукти и в обновяването на двете пивоварни в Благоевград и Шумен, за да поддържаме технологичното ниво, което е нужно за производство на качествена бира", обобщи Денис Шерстенников, изпълнителен директор на "Карлсберг България".

Бранимир Братанов, маркетинг мениджър
Фотограф: Анелия Николова

Продуктите

Продуктовото портфолио на "Карлсберг България" включва националните "Шуменско" и "Пиринско", международните Carlsberg и Tuborg, чешката Budweiser Budvar, немската пшеничена Erdinger, белгийската крафт бира Grimbergen, испанската San Migel Fresca, италианската Angelo Poretti, американската Brooklyn Lager.

През миналата година компанията предложи нова марка - House of beer, под чиято шапка са обединени световни бири от Super Premium сегмента на бирената категория. Целта е да разширим асортимента в бирената категория и да задоволим търсенето на специални бири, съобщиха тогава от дружеството.

"Първото ново попълнение към House of Beer за 2018 година е френската Kronenbourg Blanc 1664 – един от най-продаваните брандове на "Карлсберг груп" в Европа", съобщи Бранимир Братанов.

"Карлсберг България" достигна 31.6% пазарен дял в обем през миналата година, съобщи Бранимир Братанов, маркетинг мениджър, като цитира данни на агенция Nielsen A/S. За сравнение – през 2016 делът на компанията е бил 26.8%. Другите два основни играча в България са още "Загорка" и "Каменица". Данните за пазара обаче са оскъдни и идват основно от самите производители.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    serpico avatar :-|
    Bedtime for Democracy

    тия на снимките горе , трябва да ги е срам че правят най големите боклуци за пиене


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK