Renault-Nissan-Mitsubishi ще произвежда електроколи с ново поколение батерии
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Renault-Nissan-Mitsubishi ще произвежда електроколи с ново поколение батерии

Mitsubishi представи електрическия си кросоувър на годишното автошоу в Токио.

Renault-Nissan-Mitsubishi ще произвежда електроколи с ново поколение батерии

Компаниите предпочитат батериите на твърди електролити и електроди заради по-ниските разходи и по-дългата им издържливост

5026 прочитания

Mitsubishi представи електрическия си кросоувър на годишното автошоу в Токио.

© Reuters


Компаниите ще продължат продукцията и на модели с литиево-йонни батерии.

Обединението Renault-Nissan-Mitsubishi планира да произвежда електрически автомобили със следващато поколение батерии на твърди електролити и електроди до 2025 г. По този начин автомобилните гиганти ще са сред първите в сектора с версии, които се движат с подобна технология, пише Financial Times.

Предпочитана технология

Този модел батерии се различават от литиево-йонните, тъй като се зареждат за по-кратко време и имат по-дълга издържливост. Стратегията на японската компания Toyota предвижда пускането на пазара на електромобили с най-новата генерация батерии през първата половина на 2020 г. От друга страна, амбициите на конкурента BMW са да предприеме подобни стъпки през 2026 г.

Джайлс Норманд, директор на дивизията за продукция на електрически коли в Renault, коментира, че технологията е за предпочитане пред литиево-йонните батерии заради разходите, теглото и издържливостта ѝ. Норманд отчете добър прогрес към целта на трите компании. Той обясни, че ще се изправят пред много предизвикателства в индустрията и поради това крайният срок за изпълнение на стратегията е 2030 г.

Все повече производители на коли се ориентират към електромобилите, за да изпълняват критериите около затягащия се контрол за отделянето на вредни емисии, както и да са подготвени за предвидените забрани на коли на дизел и бензин в няколко големи града.

Въпреки това броят на потребителите, които предпочитат електрически коли, остава нисък предимно заради високата цена. Към момента продажбите на моделите са под 1% в световните. Нивото ще нарасне до 16%, когато започне предлагането на версии с най-новия вид батерии, прогнозират от UBS. Подобен ръст би осигурил сериозно предимство на Renault-Nissan-Mitsubishi, BMW и Toyota пред конкурентите им. Oт BMW коментираха, че параметрите на батериите ще се превърнат в основен фактор за избора на потребителите.

Партньорството

Renault, Nissan и Mitsubishi си партнират в разработването и производството на различни технологии и продукти. Преди около 2 седмици трите компании отправиха заявка за потенциално сливане, чрез което да изпреварят лидера в автомобилната индустрия Volkswagen. В началото на тази година групите инвестираха в стартъпа за разработване най-новото поколение батерии Ionic Material, като разходите бяха покрити от съвместния им фонд за иновации.

Nissan е първият играч в бранша, който пуска на пазара електрически коли – през 2010 г. японската група започва продажбата на модела Leaf. Досега трите компании са продали 500 хил. електрически версии на литиево-йонни батерии.

Компаниите ще продължат продукцията и на модели с литиево-йонни батерии.

Обединението Renault-Nissan-Mitsubishi планира да произвежда електрически автомобили със следващато поколение батерии на твърди електролити и електроди до 2025 г. По този начин автомобилните гиганти ще са сред първите в сектора с версии, които се движат с подобна технология, пише Financial Times.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Сладка зона

Сладка зона

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK