Автобус, това звучи куул

Зеленият гигант FlixBus започва превози от София. Компанията преобърна модела на автобусни превози и навлиза и в жп сектора

"Настоящите тенденции показват растеж на автобусния пазар", каза Ласло Арани, регионален управляващ директор на FlixBus
"Настоящите тенденции показват растеж на автобусния пазар", каза Ласло Арани, регионален управляващ директор на FlixBus
"Настоящите тенденции показват растеж на автобусния пазар", каза Ласло Арани, регионален управляващ директор на FlixBus    ©  Цветелина Белутова
"Настоящите тенденции показват растеж на автобусния пазар", каза Ласло Арани, регионален управляващ директор на FlixBus    ©  Цветелина Белутова

Темата накратко

- Зеленият автобусен гигант FlixBus започва превози от София

- Моделът на германския start-up комбинира работа с подизпълнители и удобна онлайн платформа за билети

- Отскоро компанията навлиза и в жп превозите, като ще бъде конкуренция на Deutsche Bahn

"Допреди пет години в Европа пътуването с автобус беше за хората с по-ниски доходи и не беше избор, който правиш, ако не ти се налага. Това, което успяхме да постигнем, е, че автобусите станаха готини".


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
12 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    qvd50491823 avatar :-|
    Костадин Иванов
    • - 4
    • + 3

    "Основната маркетингова стратегия на компанията е да се промотира "онлайн преживяването" при резервацията на автобусни билети - през сайта на компанията или през app, като компанията става атрактивна за младото поколение, свикнало с бързите покупки"
    ==============
    Ай бегайте.
    Страшно преживяване, положителни емоции с таксито до автобуса, общите почивки с опашката пред тоалетната и после в обратен ред.
    Пътувам сам или със семейството си. Избирам часа на тръгване, маршрута, почивките, музиката или нейната липса....
    Другото е липса на избор.

    Нередност?
  • 2
    rainbou1 avatar :-P
    rainbou1
    • - 1
    • + 7

    Цената до Букурещ е по-ниска от тази до Бургас - май ще направим едно трипче.

    Нередност?
  • 3
    tucker_case avatar :-P
    tucker case
    • - 2
    • + 3

    от нас до летището е преко сили час, два на летището, час и половина полет, час за мотане (ако има багаж) и влак до виена - 6 часа щедро от врата до врата...
    автобуса е гарантирани поне 12 само возене :)

    Нередност?
  • 4
    evpetra avatar :-|
    evpetra
    • - 1
    • + 8

    До коментар [#1] от "Костадин Иванов":

    Беше посочено - тоалетна на борда.
    Ако колата Ви е пълна, ще Ви излезе по-евтино, но ако пътувате сам, по-изгодно е с автобуса. Освен това няма да се безпокоите дали сте достатъчно отпочинали и дали сте се наспали преди шофирането.

    Нередност?
  • 5
    qvd50491823 avatar :-|
    Костадин Иванов
    • - 4
    • + 3

    До коментар [#4] от "Евгения Петрова":

    В редките случаи, когато съм пътувал с автобус, тоалетната става достъпна, ако човек започне да заплашва, че ще се .....
    Иначе предпочитат клиентът за отиде да.... в някоя бензиностанция или кафене. Отделен въпрос е "преживяването" да си на 4 мм фазер и 3 мм велтър от спътниците в автобуса.
    Не смятам колко ми излиза пътуването, докато мога да си го позволя. Почти винаги пътуваме двама, максимум четири, макар че колата е голяма. Петият винаги е излишен, макар че в извънредни случаи се налага.
    Дори да съм в командировка, пътувам сам с кола, като ми изплащат цената на билетите, разликата покривам с мои средства.
    Можете да ме наречете келеш, няма да се обидя.

    Нередност?
  • 6
    chitatelsz avatar :-|
    Читател
    • + 6

    До коментар [#1] от "Костадин Иванов":

    Така е. Удобството да се пътува с личен автомобил е несравнимо спрямо това с автобус по междуселищни трасета, а понякога и в града. Но както е видно, автобусният тип превози ще продължава да се развива, поне докато има клиентела - за локални (в рамките на държавата) и международни пътувания. Няма лошо. Важното е винаги да имаме възможност за избор.

    Нередност?
  • 7
    skch avatar :-|
    skch
    • - 1
    • + 2

    Тая статия я претопляте за трети път. И така и не казахте кой ще вози по другите дестинации. И защо се продават билети на сайта им в България, при положение, че не са почнали още. И какво ще стане със сега съществуващите линии - Фликсбус ли ще ги изпълнява или пускат изцяло нови линии в изцяло нови часове? Иначе голяма промоция, голяма реклама.

    Нередност?
  • 8
    klecho avatar :-|
    klecho
    • + 7

    Ако пуснат линия до Солун за 15 лева и до Скопие за 12 лева (понастоящем към 15 евро) наистина ще избият рибата.

    Нередност?
  • 9
    qyd1424884427392548 avatar :-|
    Ned Apostolov
    • + 4

    Сега, има някои неща от които няма бягане - влак е най-бързия и удобен наземен транспорт, просто защото няма светофари и градски трафик. Проблема на балканите е липсата на ЖП свързаност. Колкото по-свързани сме, колкото по-модерни и бързи са мотрисите и трасетата - толкова по-неефективен ще става автобусния транспорт.

    Относно конкуриране с - авиотранспорт, това е смешно и няма смисъл да го коментираме.

    Хубава статия, дава максимум позитивизъм за бизнеса на тези хора, но фактите са си факти. Поне за мен.

    Нередност?
  • 10
    chitatelsz avatar :-|
    Читател
    • + 2

    До коментар [#9] от "Ned Apostolov":

    Това, което казвате, може да важи за метрото в градски условия, но не и за ж.п. превоза у нас (поне на този етап). Да, строят се нови трасета, да, работи се по това средната скорост да се увеличава, но поне засега бързината и комфортът (вкл. и като спирки) на автобусния превоз са с предимство спрямо ж.п. превоза. Според мен най-нормалното нещо е да имаме възможност за избор между различните форми на придвижване.

    Нередност?
Нов коментар