С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
12 16 мар 2018, 10:59, 15986 прочитания

Автобус, това звучи куул

Зеленият гигант FlixBus започва превози от София. Компанията преобърна модела на автобусни превози и навлиза и в жп сектора

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Темата накратко

- Зеленият автобусен гигант FlixBus започва превози от София

- Моделът на германския start-up комбинира работа с подизпълнители и удобна онлайн платформа за билети

- Отскоро компанията навлиза и в жп превозите, като ще бъде конкуренция на Deutsche Bahn

Още по темата

Бавната електрореволюция

Основните изводи от организираната от "Капитал" конференция в София "Е-мобилност и бъдещето на транспорта в града"

9 мар 2018

Автобусният гигант FlixBus влиза в България

Иновативната компания започва превози от София от 22 март

8 мар 2018

Рекордни приходи в туризма през 2017 г. - над 8 млрд. лв.

Морските почивки доминират, а нискотарифните полети и ръстът в цените също водят до повече постъпления

20 фев 2018

Нискотарифните авиокомпании държат почти половината от пазара в България

Националният превозвач "България ер" остава на трето място с 14.6%

11 яну 2018

Въпреки проблемите Ryanair остава най-големият нискотарифен превозвач

WizzAir отчита най-сериозното процентно увеличение на броя на пътници през 2017 г.

7 яну 2018
"Допреди пет години в Европа пътуването с автобус беше за хората с по-ниски доходи и не беше избор, който правиш, ако не ти се налага. Това, което успяхме да постигнем, е, че автобусите станаха готини".

Изказването е на Андре Швамлейн, един от създателите на автобусния гигант FlixBus, който започна превози и от София. Зелените транспортни средства под бранда на компанията от пет години кръстосват стария континент, като привличат все повече и повече фенове. Това компанията успя да постигне във време, в което всички мислеха, че бъдещето е за нискотарифните въздушни превозвачи, а автобусите ще стават все повече спомен от миналото. Компанията обаче успя да преобърне хода на историята, работейки като хибрид между платформи като Uber и Airbnb и класическите автобусни компании.

Нискотарифният модел на компанията явно е успешен, като тя се превърна в един от силните конкуренти на бързите, но скъпи железници на Стария континент.

"Настоящите тенденции показват растеж на автобусния пазар", каза Ласло Арани, регионален управляващ директор на FlixBus. Арани вижда автобусите като конкурентоспособни при превозите на средни разстояния, при които, като се прибави дългото чакане по летищата, времето за пътуване с автобус не е много по-голямо. Друг плюс на компанията са множеството връзки, които предлага в Европа, и допълващата роля, която автобусните превози могат да имат след пътуванията по въздух.

Наскоро FlixBus обяви, че влиза и в София. Първите линии до Будапеща, Виена и Букурещ ще бъдат открити на 22 март и това ще позволи на българските пътници да имат връзка с голямата мрежа на компанията.



А по нея са пътували 40 млн. пътници през 2017 г. и общо над 100 млн. души от създаването на компанията, като те растат с по 10 млн. през последните години. Към момента транспортната компания предлага превози до над 1400 дестинации в 27 държави, като държи 90% от пазара на превози на пътници на дълги разстояния в Германия. През тази пролет компанията трябва да започне услуга и отвъд океана - в Калифорния, а отскоро развива и превози по жп релсите в Европа.

Автобуси без автобуси

FlixBus започва да развива транспортната си услуга през 2013 г. в Мюнхен, Германия. Start-up идеята се оформя няколко години по-рано от трима партньори - Йохен Енгерт, Андре Швамлейн и Даниел Краус. Обмислят се всякакви варианти за бизнес - едно от условията е бизнесът да не е само в технологичен, а да създаде реален продукт.

В този момент пазарът на автобусни превози на дълги разстояния в Германия се либерализира и тримата партньори виждат в това възможност с помощта на технологиите да се създаде нов подход в сектора.

Едно от най-важните решения за партньорите е какви да са автобусите - под наем, на лизинг или да се работи с партньори. Спират се на последната опция, като голям брой малки автобусни компании започват да се включват към мрежата на FlixBus и да ребрандират в разпознаваемото зелено автобусите си.

През 2015 г. компанията се слива с другия голям start-up играч в сектора от Берлин - MeinFernbus. Международната експанзия започва, като развитието следва либерализацията на пазарите за автобусни превози.

Сега броят на партньорите по места е общо 250, като сред тях са Volanbusz, Alis Grup и Eurolines Romania, а офисите на компанията в Европа са 14. През 2016 г. компанията придобива бизнеса на големия английски играч Megabus Europe от StageCoach Group, като последната продължава да извършва превозите като подизпълнител.

За хипстъри и инвеститори

За разлика от платформата за таксиметрови превози Uber FlixBus разполага с лиценз за превозваческа дейност, обясняват от дружеството. Приходите, печалбите и отговорностите между участниците в бизнеса са поделени. Автобусните компании отговарят за самото извършване на услугата, а FlixBus за планирането на маршрутите, технологичните нововъведения, маркетинга и продажбите.

Основната маркетингова стратегия на компанията е да се промотира "онлайн преживяването" при резервацията на автобусни билети - през сайта на компанията или през app, като компанията става атрактивна за младото поколение, свикнало с бързите покупки. Не се изисква разпечатка на билети, достатъчен е само баркодът, свален на телефона. Предлага wi-fi и контакти на борда на автобуса, GPS идентифициране на превозните средства, модерни автобуси и тоалетна на борда.

Компанията до момента залага в по-голяма степен на разрастването, отколкото на печалбите, като размахът дотук е възможен благодарение и на силния гръб от инвеститори, сред които са General Atlantic, Silver Lake, Holtzbrinck Ventures и Daimler.

Flix Влак

След преобръщането на пазара на автобусни превози компанията се насочи и към една още по-консервативна и монополизирана сфера - железопътните, където директно ще се конкурира с германските железници. В началото на март тя обяви две жп линии - от Хамбург до Кьолн и между Щутгарт и Берлин, като нейни партньори са чешкият жп оператор Leo Express и германската BahnTouristikExpress.

Опит за конкуренция на Deutsche Bahn първо прави базираният в Берлин независим жп превозвач Locomore. Компанията се контролираше от Дерек Ладевиг. Тя влиза на пазара в края на 2016 г., като пуска лоу-кост влак по линията Берлин – Щутгарт. Начинанието обаче се оказва трудно и през пролетта на миналата година компанията фалира.

През август 2017 г. планът се възражда с нови сили с помощта на FlixBus и чешкия жп оператор Leo Express. Двете обединяват сили, за да възстановят услугата. Втората извършва изпълнението на услугата, а първата се заема с продажбите, като билетите за влака се продават на сайта на FlixBus и започват от цена от 9.9 евро.

Locomore не беше първата жп компания, която през последните години се провали на пазара на пътническите жп превози в Германия. Първата, която оспори монопола на DB, беше френската Interconnex. Последва и неуспехът на Vogtlandexpress, една от малкото частни компании.

Или ако FlixBus успее да направи пробив на този труден транспортен пазар, това би било истинска нова транспортна революция.
Зеленият гигант в България

FlixBus обяви, че влиза и в София. Първите линии до Будапеща, Виена и Букурещ ще бъдат открити на 22 март и това ще позволи на българските пътници да имат връзка с голямата мрежа на компанията. На българския пазар партньор на компанията е Florentia Bus. Компанията е на пазара от 20 години и разполага с автопарк от 45 автобуса, работи по международни линии от София. Тя ще изпълнява превозите на FlixBus към Виена. Билетите вече са в продажба на сайта на компанията и мобилното й приложение. Цената на еднопосочното пътуване между София и Букурещ е 23.90 лв., между София и Будапеща – 37.90 лв., а до Виена билетът е 76.90 лв.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Вкусът се възпитава Вкусът се възпитава

Баровете и специализирани магазинчета за крафт бира, се множат и вече излизат и извън София, но проблем пред развитието са по-високата цена и консервативните потребители

21 сеп 2018, 706 прочитания

Пазарът на занаятчийска бира е малък, но с потенциал 1 Пазарът на занаятчийска бира е малък, но с потенциал

Все повече ентусиасти започват свой бизнес, рисковете обаче не са малко, както и възможностите

21 сеп 2018, 1601 прочитания

24 часа 7 дни

21 сеп 2018, 9851 прочитания

21 сеп 2018, 6605 прочитания

21 сеп 2018, 6317 прочитания

21 сеп 2018, 4536 прочитания

21 сеп 2018, 4400 прочитания

Всички новини

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Уебинар: Как да изберете MBA програмата си и как да я завършите успешно

На 25 септември от 19 ч. можете да задавате въпросите си на Д-р Лесли Самози, академичен директор на MBA програмата на Шефийлдския университет

Какво да правим с визитките след GDPR

За да използвате по какъвто и да е начин данните на бизнес партньорите си, трябва да имате правно основание - съгласие или легитимен интерес - за обработването на тези данни и трябва да предоставите на лицето определена информация

Пет минути със ... Алесандро Салерно

Алесандро Салерно - мениджър "Производство" в завода за производство на електрическо оборудване ABB и финалист в последното издание на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018 на "Капитал" и "Кариери"

Кариерният форум "Кариера в България" ще се състои на 20 септември

Инициативата е предназначена за студенти, специалисти и предприемачи, които търсят кариерно развитие в България

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Създадената в България Dynamo Software купи щатската Q-Biz Solutions

Двете фирми имат съвместни проекти от години в областта на системи за управление на инвестиции

Семейството с каменната мелница

"Екосем" произвежда 21 вида брашна, а най-новото им предложение е полезната вафла "Лимецка"

Този филм е заснет с част от вашите данъци

Кино индустрията почти сигурно ще получи исканите от години финансови стимули от държавата

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Музика за очите

Гиноварт в Музея на музиката в Барселона

Офис, стани, офис, немирно!

Защо е важно да седим по-малко и да се движим повече, когато сме на работа, и как да го правим правилно и ефективно

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: Не разследвай това

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 21.09.2018 Прочетете