С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
19 мар 2018, 13:18, 4450 прочитания

Lufthansa със 70% ръст на печалбата след краха на Air Berlin

Придобиването на Brussels Airlines също е сред факторите за повишението на приходите през 2017 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Германската авиокомпания Lufthansa е увеличила значително печалбата си през 2017 г., когато основният й конкурент в страната Air Berlin фалира. Оперативната печалба е скочила със 70% до 2.97 млрд. евро, съобщава Bloomberg. Влизането в процедура по несъстоятелност на Air Berlin през миналото лято доведе до недостиг на самолети и повишаване на цените на билетите. По-високите тарифи в допълнение с придобиването на Brussels Airlines са довели до най-бързото нарастване на приходите на компанията за последните 7 години.

Едно наум за тази година


Изпълнителният директор на Lufthansa Карстен Шпор обаче обяви, че тази година оперативната печалба ще се забави след три последователни рекордни години. Мениджмънтът смята, че нискотарифни компании като EasyJet и Ryanair бързо ще навлязат на германския пазар и ще запълнят липсата на Air Berlin. Нискобюджетните авиокомпании използват създалата се ситуация, за да влязат на авиационния пазар в Германия, където нямат такова проникване, както в други страни в Европа. По-високите разходи за гориво също ще се отразят на финансовия резултат.

Заради засилената конкуренция компанията намали и предвиденото по-рано увеличение в капацитета на седалките за предстоящата година на 9.5% от 12%. То ще може да се осъществи благодарение на целогодишни полети със самолетите на Air Berlin и придобитата в края на 2016 г. Brussels Airlines. Air France-KLM Group, най-голямата европейска авиокомпания, пък планира да увеличи седалките с 4%, а British Airways – с 6.7%.

Германската авиокомпания възобновява някои от дългите си полети от Берлин и увеличава авиационния парк на нискобюджетното си дружество Eurowings, запълвайки вакуума, създаден от изпадналия в несъстоятелност конкурент Air Berlin.



По-висок дивидент

Компанията ще увеличи дивидента за акционерите с 60% до 80 цента на акция, пише Spiegel. През следващите години дивидентите трябва поне да запазят сегашното си ниво, смята финансовият директор на компанията Улрик Свенсон. Това е голямо облекчение за акционерите, които в последните години взимаха само между 45 и 50 цента на акция.

Оперативната печалба на Lufthansa за 2017 г. е по голяма от тази на конкурента Air France-KLM (2.49 млрд евро), но е малко по-ниска от обявените от британско-испанската IAG 3.05 млрд евро.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Latecoere разширява завода си край Пловдив с инвестиция за 5.5 млн. лв. 1 Latecoere разширява завода си край Пловдив с инвестиция за 5.5 млн. лв.

В новия си цех компанията ще произвежда носовата част на самолети Airbus

9 дек 2019, 578 прочитания

Китай ще смени целия чужд софтуер и хардуер в държавната администрация Китай ще смени целия чужд софтуер и хардуер в държавната администрация

Страната ще смени между 20 и 30 млн. устройства в следващите три години

9 дек 2019, 528 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Продажбите на бира леко намаляват през 2017 г.

Членовете на Съюза на пивоварите държат 98-99% от производството на бира

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

Анестезиолозите на алианса

Лидерската среща на НАТО в Лондон се проведе "на обезболяващи", позаглади противоречията и отложи решаването на фундаменталните проблеми за по-късно

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

Камион желание

Отново за мобилните кухни, уличната храна и къде да я опитаме този месец

Кино: "Болка и слава"

Алмодовар вълнуващо за спектакъла на живота и корените на творчеството

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10