С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
19 мар 2018, 13:18, 4395 прочитания

Lufthansa със 70% ръст на печалбата след краха на Air Berlin

Придобиването на Brussels Airlines също е сред факторите за повишението на приходите през 2017 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Германската авиокомпания Lufthansa е увеличила значително печалбата си през 2017 г., когато основният й конкурент в страната Air Berlin фалира. Оперативната печалба е скочила със 70% до 2.97 млрд. евро, съобщава Bloomberg. Влизането в процедура по несъстоятелност на Air Berlin през миналото лято доведе до недостиг на самолети и повишаване на цените на билетите. По-високите тарифи в допълнение с придобиването на Brussels Airlines са довели до най-бързото нарастване на приходите на компанията за последните 7 години.

Едно наум за тази година


Изпълнителният директор на Lufthansa Карстен Шпор обаче обяви, че тази година оперативната печалба ще се забави след три последователни рекордни години. Мениджмънтът смята, че нискотарифни компании като EasyJet и Ryanair бързо ще навлязат на германския пазар и ще запълнят липсата на Air Berlin. Нискобюджетните авиокомпании използват създалата се ситуация, за да влязат на авиационния пазар в Германия, където нямат такова проникване, както в други страни в Европа. По-високите разходи за гориво също ще се отразят на финансовия резултат.

Заради засилената конкуренция компанията намали и предвиденото по-рано увеличение в капацитета на седалките за предстоящата година на 9.5% от 12%. То ще може да се осъществи благодарение на целогодишни полети със самолетите на Air Berlin и придобитата в края на 2016 г. Brussels Airlines. Air France-KLM Group, най-голямата европейска авиокомпания, пък планира да увеличи седалките с 4%, а British Airways – с 6.7%.

Германската авиокомпания възобновява някои от дългите си полети от Берлин и увеличава авиационния парк на нискобюджетното си дружество Eurowings, запълвайки вакуума, създаден от изпадналия в несъстоятелност конкурент Air Berlin.



По-висок дивидент

Компанията ще увеличи дивидента за акционерите с 60% до 80 цента на акция, пише Spiegel. През следващите години дивидентите трябва поне да запазят сегашното си ниво, смята финансовият директор на компанията Улрик Свенсон. Това е голямо облекчение за акционерите, които в последните години взимаха само между 45 и 50 цента на акция.

Оперативната печалба на Lufthansa за 2017 г. е по голяма от тази на конкурента Air France-KLM (2.49 млрд евро), но е малко по-ниска от обявените от британско-испанската IAG 3.05 млрд евро.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

България вече не е вторият най-голям акционер в Международната инвестиционна банка България вече не е вторият най-голям акционер в Международната инвестиционна банка

Новият домакин на институцията Унгария окрупни дела си с 10 млн. евро инжекция до 14.72%

19 сеп 2019, 1218 прочитания

Microsoft изкупува обратно акции за 40 млрд. долара Microsoft изкупува обратно акции за 40 млрд. долара

Компанията увеличава с 11% тримесечния дивидент

19 сеп 2019, 965 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Продажбите на бира леко намаляват през 2017 г.

Членовете на Съюза на пивоварите държат 98-99% от производството на бира

Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

ПИК-ът на отровената среда

Очернянето на годеницата на кандидат-кмет на София от кафявия сайт "ПИК" за първи път породи консенсус сред политици, журналисти и PR-и за това какво НЕ е журналистиката

Моят все по-скъп банкер

Банките започнаха да повишават таксите, като засилване на тенденцията, която не е нова, се очаква от есента

Сметка за 600 милиона: обществените поръчки в края на мандата на Фандъкова

Дългосрочните поръчки за сметосъбиране, поддръжка и RDF бяха раздадени преди изборите и оставят следващия кмет с вързани ръце

Софийската Индиана Джоунс

Какво остана под паважите: за Магдалина Станчева (1924–2014) и археологията на София през социализма

Изкуството, майна

Нощта на музеите и галериите се завръща в Пловдив (13-15 септември) със силно международно участие