Lufthansa със 70% ръст на печалбата след краха на Air Berlin
42 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Lufthansa със 70% ръст на печалбата след краха на Air Berlin

Главният изпълнителен директор на Lufthansa Карстен Шпор

Lufthansa със 70% ръст на печалбата след краха на Air Berlin

Придобиването на Brussels Airlines също е сред факторите за повишението на приходите през 2017 г.

4614 прочитания

Главният изпълнителен директор на Lufthansa Карстен Шпор

© Reuters


Германската авиокомпания Lufthansa е увеличила значително печалбата си през 2017 г., когато основният й конкурент в страната Air Berlin фалира. Оперативната печалба е скочила със 70% до 2.97 млрд. евро, съобщава Bloomberg. Влизането в процедура по несъстоятелност на Air Berlin през миналото лято доведе до недостиг на самолети и повишаване на цените на билетите. По-високите тарифи в допълнение с придобиването на Brussels Airlines са довели до най-бързото нарастване на приходите на компанията за последните 7 години.

Едно наум за тази година

Изпълнителният директор на Lufthansa Карстен Шпор обаче обяви, че тази година оперативната печалба ще се забави след три последователни рекордни години. Мениджмънтът смята, че нискотарифни компании като EasyJet и Ryanair бързо ще навлязат на германския пазар и ще запълнят липсата на Air Berlin. Нискобюджетните авиокомпании използват създалата се ситуация, за да влязат на авиационния пазар в Германия, където нямат такова проникване, както в други страни в Европа. По-високите разходи за гориво също ще се отразят на финансовия резултат.

Заради засилената конкуренция компанията намали и предвиденото по-рано увеличение в капацитета на седалките за предстоящата година на 9.5% от 12%. То ще може да се осъществи благодарение на целогодишни полети със самолетите на Air Berlin и придобитата в края на 2016 г. Brussels Airlines. Air France-KLM Group, най-голямата европейска авиокомпания, пък планира да увеличи седалките с 4%, а British Airways – с 6.7%.

Германската авиокомпания възобновява някои от дългите си полети от Берлин и увеличава авиационния парк на нискобюджетното си дружество Eurowings, запълвайки вакуума, създаден от изпадналия в несъстоятелност конкурент Air Berlin.

По-висок дивидент

Компанията ще увеличи дивидента за акционерите с 60% до 80 цента на акция, пише Spiegel. През следващите години дивидентите трябва поне да запазят сегашното си ниво, смята финансовият директор на компанията Улрик Свенсон. Това е голямо облекчение за акционерите, които в последните години взимаха само между 45 и 50 цента на акция.

Оперативната печалба на Lufthansa за 2017 г. е по голяма от тази на конкурента Air France-KLM (2.49 млрд евро), но е малко по-ниска от обявените от британско-испанската IAG 3.05 млрд евро.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Дигитални модели

Дигитални модели

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK