
Продажбите на бира леко намаляват през 2017 г.
Членовете на Съюза на пивоварите държат 98-99% от производството на бира
През 2017 г. членовете на браншовата организация - Болярка - ВТ", "Бритос", "Загорка", "Каменица", "Карлсберг България", "Ломско пиво", които са най-големите пивоварни компании в страната, са реализирали общо 5.130 млн. хектолитра бира. Това е с 50 820 хектолитра по-малко в сравнение с 2016 г. Трябва да се има предвид, че достигнатият през 2016 г. обем на производството на бира е бил най-високият от 2008 г. насам.
Внос, износ - надолу
"Износът на бира е символичен, той е предназначен най-вече за съседни държави и за страни, в които има по-голяма българска диаспора. През 2017 г. зад граница са заминали общо 130 хил. хектолитра пиво, което е 20 хил. хектолитра по-малко в сравнение с 2016 г.", обяви още Ивана Радомирова.
За поредна година намаляват и внесените количества бира (от EС и трети държави), които за 2017 г. са 499 хил. хектолитра. "Това е с 5.5% по-малко в сравнение с 2016 г. Обяснението за тази тенденция е в насищането с вносни предложения, доставяни директно от търговските вериги, и в засилващото се доверие на потребителите към местните производители и марки и към тяхната политика на прозрачност", коментира Ивана Радомирова.
Над 41 млн. лв. инвестиции
През 2017 членовете на Съюза на пивоварите в България са инвестирали общо 41.1 млн. лв. в обновяване на производствената база, автоматизиране на бутилиращи линии, модернизация и изграждане на цехове за съхранение на суровини, логистични центрове и инсталации за биоанаеробно пречистване на отпадните води.
От началото на приватизацията на пивоварната промишленост в страната през 1994 г. до днес в сектора са инвестирани над 1.24 млрд. лв., съобщават от браншовата организация.
По данни на Агенция "Митници" постъпленията от акциз за бира през 2017 г. са 79.376 млн. лв., от които приносът на членовете на Съюза на пивоварите е 95%.
Все по-малко в РЕТ бутилки
Намалява делът на продажбите на бира в РЕТ (пластмасови) бутилки, който през 2017 г. достига 56%. Делът на стъклените опаковки е 23%, на кеновете – 15%, а на кеговете – 6%.
През миналата година пивоварните компании са разширили асортиментната си листа с 14 нови марки бира, показват обобщените данни на Съюза на пивоварите.
Потреблението на човек от населението в страната е 74 литра годишно, което е над средното за Европа. "По основните показатели за растеж на категорията като производство, реализация, консумация на бира са постигнати едни от най-високите нива от 30 години насам. Това дава индикации, че пазарът все повече се насища и прогнозите за 2018 г. трябва да са умерени", коментира Ивана Радомирова.
Социална отговорност И през 2018 г. Съюзът на пивоварите в България ще продължи да развива информационната си кампания за качествата на бирата, като част от общоевропейската комуникационна програма Positive Story of Beer. Под мотото "Бирата на фокус" браншовата организация планира да организира редица събития, чиято цел е да се разширят познанията на любителите на напитката за технологията на производство и спецификите на категорията. През тази година започва работа Националната бирена академия, подкрепена и от общоевропейския образователен портал BrewUP. Целта й е да предложи база данни за предприемчиви хора, които искат да произвеждат пиво в малки семейни пивоварни, уточниха от Съюза на пивоварите. |
Още по темата
Продажбите на бира леко се свиват до 420 млн. лв.
Топ 3 в сектора - "Каменица", "Загорка" и "Карлсберг" държат 91% от целия пазар в стойност
4 ное 2018Най-големите вериги: Нов растеж
Средно продажбите на търговците на дребно за втора поредна година растат с 10%, а печалбите - с 24%
27 авг 2018Carlsberg пуска безалкохолна бира Birell на българския пазар
В България категорията държи под 1% в обем, но се развива с бързи темпове
5 юли 2018"Карлсберг България" отчете повишение на пазарния си дял през 2017 г.
Пазарът на бира в страната отбелязва 2.4% ръст и достига около 5.1 млн. хектолитра през миналата година
14 мар 2018Продажбите на бира са достигнали 500 млн. лв. през 2016 г.
Произведените количества са близо 5.18 млн. хектолитра
19 юли 2017
11 април 2019г.
Sofia Event Center
capital.bg/ecommerce
Конференция Стратегии за електронна търговия
Акценти в програмата:
- Тенденции при онлайн пазаруването и нови бизнес модели в ерата на онлайн търговията
- Иновативни услуги и ритейл стратегии
- Бъдещето на физическите магазини и кои са най-добрите магазини в Европа
- Как компаниите да предоставят най-доброто дигитално и физическо преживяване на своите клиенти
- Как технологиите променят начина, по който пазаруваме
- Нови форми на електронни разплащания
- Иновации в логистиката при електронната търговия
- Нарастващата значимост на маркетплейс платформите и какво следва за тях


JPM Coin ще може да бъде използвана от клиентите на американската банка за моментални и евтини трансфери на пари
16 фев 2019, 420 прочитания

Антимонополната комисия изследва детайлно базите за горива. Целите може да са две - най-накрая качествен анализ на пазара или предизборна проверка срещу "Лукойл" за злоупотреба с монопол
15 фев 2019, 1533 прочитания
15 фев 2019, 8136 прочитания
15 фев 2019, 2745 прочитания
15 фев 2019, 2448 прочитания
15 фев 2019, 2197 прочитания
15 фев 2019, 1703 прочитания
Каква е ползата от обучението на юристите
По-добрите съдебни процедури водят след себе си до по-висок икономически растеж
Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 февруари)
Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата
PwC България подкрепя студенти и докторанти по педагогически специалности
Консултантската компания ще даде на 11 младежи едногодишни стипендии и едномесечен стаж по специалността
Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 февруари)
Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата
Предприемаческа програма изпраща 70 европейци в САЩ
Двама българи бяха стипендианти на Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative през 2018 г.
Енергийният гигант ще произвежда повече вятърни инсталации, за да подобри резултатите си