С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
19 мар 2018, 17:22, 7001 прочитания

Продажбите на бира леко намаляват през 2017 г.

Членовете на Съюза на пивоварите държат 98-99% от производството на бира

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
В България през миналата година са били продадени общо 5.470 млн. хектолитра бира. Според регистрите на Агенция "Митници" с производство на бира са занимават 23 дружества – микро-, малки, средни и големи. Това съобщи за "Капитал" Ивана Радомирова, изпълнителен директор на Съюза на пивоварите.

През 2017 г. членовете на браншовата организация - Болярка - ВТ", "Бритос", "Загорка", "Каменица", "Карлсберг България", "Ломско пиво", които са най-големите пивоварни компании в страната, са реализирали общо 5.130 млн. хектолитра бира. Това е с 50 820 хектолитра по-малко в сравнение с 2016 г. Трябва да се има предвид, че достигнатият през 2016 г. обем на производството на бира е бил най-високият от 2008 г. насам.


Членовете на съюза държат 98-99% от производството на бира в България. В Съюза на пивоварите все още нямат данни за стойността на бирения пазар през миналата година, който през 2016 г. достигна 500 млн. лв.

Внос, износ - надолу

"Износът на бира е символичен, той е предназначен най-вече за съседни държави и за страни, в които има по-голяма българска диаспора. През 2017 г. зад граница са заминали общо 130 хил. хектолитра пиво, което е 20 хил. хектолитра по-малко в сравнение с 2016 г.", обяви още Ивана Радомирова.



За поредна година намаляват и внесените количества бира (от EС и трети държави), които за 2017 г. са 499 хил. хектолитра. "Това е с 5.5% по-малко в сравнение с 2016 г. Обяснението за тази тенденция е в насищането с вносни предложения, доставяни директно от търговските вериги, и в засилващото се доверие на потребителите към местните производители и марки и към тяхната политика на прозрачност", коментира Ивана Радомирова.

Над 41 млн. лв. инвестиции

През 2017 членовете на Съюза на пивоварите в България са инвестирали общо 41.1 млн. лв. в обновяване на производствената база, автоматизиране на бутилиращи линии, модернизация и изграждане на цехове за съхранение на суровини, логистични центрове и инсталации за биоанаеробно пречистване на отпадните води.

От началото на приватизацията на пивоварната промишленост в страната през 1994 г. до днес в сектора са инвестирани над 1.24 млрд. лв., съобщават от браншовата организация.

По данни на Агенция "Митници" постъпленията от акциз за бира през 2017 г. са 79.376 млн. лв., от които приносът на членовете на Съюза на пивоварите е 95%.

Все по-малко в РЕТ бутилки

Намалява делът на продажбите на бира в РЕТ (пластмасови) бутилки, който през 2017 г. достига 56%. Делът на стъклените опаковки е 23%, на кеновете – 15%, а на кеговете – 6%.

През миналата година пивоварните компании са разширили асортиментната си листа с 14 нови марки бира, показват обобщените данни на Съюза на пивоварите.

Потреблението на човек от населението в страната е 74 литра годишно, което е над средното за Европа. "По основните показатели за растеж на категорията като производство, реализация, консумация на бира са постигнати едни от най-високите нива от 30 години насам. Това дава индикации, че пазарът все повече се насища и прогнозите за 2018 г. трябва да са умерени", коментира Ивана Радомирова.
Социална отговорност

И през 2018 г. Съюзът на пивоварите в България ще продължи да развива информационната си кампания за качествата на бирата, като част от общоевропейската комуникационна програма Positive Story of Beer.

Под мотото "Бирата на фокус" браншовата организация планира да организира редица събития, чиято цел е да се разширят познанията на любителите на напитката за технологията на производство и спецификите на категорията.

През тази година започва работа Националната бирена академия, подкрепена и от общоевропейския образователен портал BrewUP. Целта й е да предложи база данни за предприемчиви хора, които искат да произвеждат пиво в малки семейни пивоварни, уточниха от Съюза на пивоварите.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек" Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек"

Сделката става през покупка на досегашния собственик на пакета - германската DocuWare

15 окт 2019, 1543 прочитания

Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям

Създателят и собственик на сайта malincho.com за ефекта от решението на САЩ да въведе мита върху някои европейски стоки

15 окт 2019, 1054 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
General Electric разширява бизнеса си с вятърна енергия

Енергийният гигант ще произвежда повече вятърни инсталации, за да подобри резултатите си

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма