С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
19 мар 2018, 17:22, 6557 прочитания

Продажбите на бира леко намаляват през 2017 г.

Членовете на Съюза на пивоварите държат 98-99% от производството на бира

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
В България през миналата година са били продадени общо 5.470 млн. хектолитра бира. Според регистрите на Агенция "Митници" с производство на бира са занимават 23 дружества – микро-, малки, средни и големи. Това съобщи за "Капитал" Ивана Радомирова, изпълнителен директор на Съюза на пивоварите.

През 2017 г. членовете на браншовата организация - Болярка - ВТ", "Бритос", "Загорка", "Каменица", "Карлсберг България", "Ломско пиво", които са най-големите пивоварни компании в страната, са реализирали общо 5.130 млн. хектолитра бира. Това е с 50 820 хектолитра по-малко в сравнение с 2016 г. Трябва да се има предвид, че достигнатият през 2016 г. обем на производството на бира е бил най-високият от 2008 г. насам.


Членовете на съюза държат 98-99% от производството на бира в България. В Съюза на пивоварите все още нямат данни за стойността на бирения пазар през миналата година, който през 2016 г. достигна 500 млн. лв.

Внос, износ - надолу

"Износът на бира е символичен, той е предназначен най-вече за съседни държави и за страни, в които има по-голяма българска диаспора. През 2017 г. зад граница са заминали общо 130 хил. хектолитра пиво, което е 20 хил. хектолитра по-малко в сравнение с 2016 г.", обяви още Ивана Радомирова.



За поредна година намаляват и внесените количества бира (от EС и трети държави), които за 2017 г. са 499 хил. хектолитра. "Това е с 5.5% по-малко в сравнение с 2016 г. Обяснението за тази тенденция е в насищането с вносни предложения, доставяни директно от търговските вериги, и в засилващото се доверие на потребителите към местните производители и марки и към тяхната политика на прозрачност", коментира Ивана Радомирова.

Над 41 млн. лв. инвестиции

През 2017 членовете на Съюза на пивоварите в България са инвестирали общо 41.1 млн. лв. в обновяване на производствената база, автоматизиране на бутилиращи линии, модернизация и изграждане на цехове за съхранение на суровини, логистични центрове и инсталации за биоанаеробно пречистване на отпадните води.

От началото на приватизацията на пивоварната промишленост в страната през 1994 г. до днес в сектора са инвестирани над 1.24 млрд. лв., съобщават от браншовата организация.

По данни на Агенция "Митници" постъпленията от акциз за бира през 2017 г. са 79.376 млн. лв., от които приносът на членовете на Съюза на пивоварите е 95%.

Все по-малко в РЕТ бутилки

Намалява делът на продажбите на бира в РЕТ (пластмасови) бутилки, който през 2017 г. достига 56%. Делът на стъклените опаковки е 23%, на кеновете – 15%, а на кеговете – 6%.

През миналата година пивоварните компании са разширили асортиментната си листа с 14 нови марки бира, показват обобщените данни на Съюза на пивоварите.

Потреблението на човек от населението в страната е 74 литра годишно, което е над средното за Европа. "По основните показатели за растеж на категорията като производство, реализация, консумация на бира са постигнати едни от най-високите нива от 30 години насам. Това дава индикации, че пазарът все повече се насища и прогнозите за 2018 г. трябва да са умерени", коментира Ивана Радомирова.
Социална отговорност

И през 2018 г. Съюзът на пивоварите в България ще продължи да развива информационната си кампания за качествата на бирата, като част от общоевропейската комуникационна програма Positive Story of Beer.

Под мотото "Бирата на фокус" браншовата организация планира да организира редица събития, чиято цел е да се разширят познанията на любителите на напитката за технологията на производство и спецификите на категорията.

През тази година започва работа Националната бирена академия, подкрепена и от общоевропейския образователен портал BrewUP. Целта й е да предложи база данни за предприемчиви хора, които искат да произвеждат пиво в малки семейни пивоварни, уточниха от Съюза на пивоварите.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Аурубис България" отчита по-слабо производство "Аурубис България" отчита по-слабо производство

Неплановото спиране на завода в Пирдоп се е отразило на резултатите за периода октомври - март

20 май 2019, 839 прочитания

"Белла България" купи унгарската Marathon Foods за 12 млн. лв. "Белла България" купи унгарската Marathon Foods за 12 млн. лв.

Сделката ще позволи на българското дружество да продава в McDonald’s, BurgerKing, Aldi, Tesco и др.

20 май 2019, 2063 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
General Electric разширява бизнеса си с вятърна енергия

Енергийният гигант ще произвежда повече вятърни инсталации, за да подобри резултатите си

Aéroport de Sofia

Френският кандидат Aéroports de Paris Group излетя към победата в концесията на софийското летище с изключително високо ценово и инвестиционно предложение

Да летиш в облака

Стефан Бумов, съосновател и главен оперативен директор на HeleCloud

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

In memoriam: Владимир Трендафилов (1955 - 2019)

"Не си създавай кумир" - това беше първата заповед, която следваше

Кино: "Щастливия Лазаро"

С фантазия и щедро сърце срещу неправдите в света