Alibaba се разраства в Югоизточна Азия
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Alibaba се разраства в Югоизточна Азия

Конкуренцията в бранша между американски и китайски компании ще се засилва.

Alibaba се разраства в Югоизточна Азия

Китайската компания инвестира 2 млрд. долара в онлайн търговеца Lazada, за да е по-конкурентна на Amazon

3362 прочитания

Конкуренцията в бранша между американски и китайски компании ще се засилва.

© Reuters


Alibaba има големи очаквания към пазара за онлайн търговия в Югоизточна Азия.

Китайският технологичен гигант Alibaba ще инвестира още 2 млрд. долара в азиатската компания за онлайн търговия Lazada, което е част от стратегията ѝ за експанзия на пазара в Югоизточна Азия. По този начин Alibaba демонстрира готовност да конкурира успешно гиганти, които оперират в страните от региона, като Amazon, пише Reuters.

Амбиции за успех

Eдин от основателите на Alibaba Луси Пенг ще заеме поста на настоящия изпълнителен директор на Lazada Макс Битнър. След като бъде извършена рокадата, основателят на групата за онлайн търговия Битнър ще встъпи в длъжност като старши консултант в Alibaba.

Alibaba досега притежаваше 83% от акциите в Lazada. След новата финансова инжекция делът на технологичния гигант в групата, която оперира в Индонезия, Малайзия, Сингапур, Виетнам, Тайланд и Филипините, все още не е обявен.

"Инвестицията подчертава увереността ни в бъдещия успех на Lazada и в потенциала за растеж на пазара в Югоизточна Азия, който е неизменна част от стратегията ни", отбелязват от Alibaba в официално изявление. Подобни стъпки на китайската група показват амбициите ѝ за осигуряването на по-голям дял в бързо разрастващия се пазар за онлайн търговия. Основните конкуренти в региона на Alibaba ще са Amazon, Google, китайската JD.COM, както и местни играчи като интернет компанията Sea.

Пенг коментира, че високият дял на младото население в страните, високото ниво на употреба на мобилни услуги и настоящият нисък дял на онлайн продажби им дава увереност, че ще удвоят приходите си в Югоизточна Азия.

След Индия идва ред на Югоизточна Азия

Alibaba оперира в над 200 страни и средно над 500 млн. потребители месечно използват мобилните ѝ платформи за пазаруване. Редица конкуренти вече влагат големи суми в проекти за изграждането на логистична инфраструктура в региона. От 2017 г. Amazon осъществява доставки във всички части на Сингапур до 2 часа, докато китайската JD.com изгради собствена логистична мрежа в Индонезия. През януари групата обяви, че ще инвестира и във виетнамския онлайн ритейл играч Tiki.

Според Джеймс Лойд, финтех лидер в EY, Alibaba преценява наравно потенциала за растеж на пазара, както и вероятността за засилваща се конкуренция. "Ако Индия беше първото поле за конкуренция между американските и китайските гиганти, то Югоизточна Азия ще е второто", обясни Лойд.

Консултантската група Frost & Sullivan прогнозира, че стойността на пазара за онлайн търговия в Югоизточна Азия ще нарасне от 20.5 млрд. долара през миналата година до 65.5 млрд. долара през 2021 г.

Alibaba има големи очаквания към пазара за онлайн търговия в Югоизточна Азия.

Китайският технологичен гигант Alibaba ще инвестира още 2 млрд. долара в азиатската компания за онлайн търговия Lazada, което е част от стратегията ѝ за експанзия на пазара в Югоизточна Азия. По този начин Alibaba демонстрира готовност да конкурира успешно гиганти, които оперират в страните от региона, като Amazon, пише Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK