С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
20 мар 2018, 10:31, 3117 прочитания

Alibaba се разраства в Югоизточна Азия

Китайската компания инвестира 2 млрд. долара в онлайн търговеца Lazada, за да е по-конкурентна на Amazon

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Alibaba има големи очаквания към пазара за онлайн търговия в Югоизточна Азия.
Китайският технологичен гигант Alibaba ще инвестира още 2 млрд. долара в азиатската компания за онлайн търговия Lazada, което е част от стратегията ѝ за експанзия на пазара в Югоизточна Азия. По този начин Alibaba демонстрира готовност да конкурира успешно гиганти, които оперират в страните от региона, като Amazon, пише Reuters.

Амбиции за успех


Eдин от основателите на Alibaba Луси Пенг ще заеме поста на настоящия изпълнителен директор на Lazada Макс Битнър. След като бъде извършена рокадата, основателят на групата за онлайн търговия Битнър ще встъпи в длъжност като старши консултант в Alibaba.

Alibaba досега притежаваше 83% от акциите в Lazada. След новата финансова инжекция делът на технологичния гигант в групата, която оперира в Индонезия, Малайзия, Сингапур, Виетнам, Тайланд и Филипините, все още не е обявен.

"Инвестицията подчертава увереността ни в бъдещия успех на Lazada и в потенциала за растеж на пазара в Югоизточна Азия, който е неизменна част от стратегията ни", отбелязват от Alibaba в официално изявление. Подобни стъпки на китайската група показват амбициите ѝ за осигуряването на по-голям дял в бързо разрастващия се пазар за онлайн търговия. Основните конкуренти в региона на Alibaba ще са Amazon, Google, китайската JD.COM, както и местни играчи като интернет компанията Sea.



Пенг коментира, че високият дял на младото население в страните, високото ниво на употреба на мобилни услуги и настоящият нисък дял на онлайн продажби им дава увереност, че ще удвоят приходите си в Югоизточна Азия.

След Индия идва ред на Югоизточна Азия

Alibaba оперира в над 200 страни и средно над 500 млн. потребители месечно използват мобилните ѝ платформи за пазаруване. Редица конкуренти вече влагат големи суми в проекти за изграждането на логистична инфраструктура в региона. От 2017 г. Amazon осъществява доставки във всички части на Сингапур до 2 часа, докато китайската JD.com изгради собствена логистична мрежа в Индонезия. През януари групата обяви, че ще инвестира и във виетнамския онлайн ритейл играч Tiki.

Според Джеймс Лойд, финтех лидер в EY, Alibaba преценява наравно потенциала за растеж на пазара, както и вероятността за засилваща се конкуренция. "Ако Индия беше първото поле за конкуренция между американските и китайските гиганти, то Югоизточна Азия ще е второто", обясни Лойд.

Консултантската група Frost & Sullivan прогнозира, че стойността на пазара за онлайн търговия в Югоизточна Азия ще нарасне от 20.5 млрд. долара през миналата година до 65.5 млрд. долара през 2021 г.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Китайската научно-технологична борса отвори с ръст на някои акции от 520% Китайската научно-технологична борса отвори с ръст на някои акции от 520%

Star market e направена по подобие на Nasdaq и е отговорът на Китай в търговската война със САЩ

22 юли 2019, 591 прочитания

Как африканската чума стигна до фондовата борса Как африканската чума стигна до фондовата борса

Обявните мерки от БАБХ по умъртвяване на 17 хил. животни вероятно ще навредят на резултатите на "Свинекомплекс Николово"

22 юли 2019, 1169 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Автономна кола за пръв път уби пешеходец

Това се случи в Аризона с автомобил на Uber, компанията спря всичките си програми за тестване

Кой взима летище София

Изненадващо обединението между фонда Meridiam и Strabag беше обявено за концесионер. Победителят предложи най-ниската инвестиционна оферта

Напрежението около Кипър: Газ, санкции и геополитика

Конфронтацията между Анкара и Никозия е лоша новина за възможността за алтернативни доставки за Европа, включително за България

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

До Луната и напред

Светът отбелязва 50-годишнината от стъпването на човека на Луната с още по-амбициозни космически програми

Арх. Стефка Георгиева и елегантният брутализъм

Виена се запознава с наследството на една изключителна българска архитектка. Ние също.