Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
20 мар 2018, 10:31, 3292 прочитания

Alibaba се разраства в Югоизточна Азия

Китайската компания инвестира 2 млрд. долара в онлайн търговеца Lazada, за да е по-конкурентна на Amazon

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Alibaba има големи очаквания към пазара за онлайн търговия в Югоизточна Азия.
Китайският технологичен гигант Alibaba ще инвестира още 2 млрд. долара в азиатската компания за онлайн търговия Lazada, което е част от стратегията ѝ за експанзия на пазара в Югоизточна Азия. По този начин Alibaba демонстрира готовност да конкурира успешно гиганти, които оперират в страните от региона, като Amazon, пише Reuters.

Амбиции за успех


Eдин от основателите на Alibaba Луси Пенг ще заеме поста на настоящия изпълнителен директор на Lazada Макс Битнър. След като бъде извършена рокадата, основателят на групата за онлайн търговия Битнър ще встъпи в длъжност като старши консултант в Alibaba.

Alibaba досега притежаваше 83% от акциите в Lazada. След новата финансова инжекция делът на технологичния гигант в групата, която оперира в Индонезия, Малайзия, Сингапур, Виетнам, Тайланд и Филипините, все още не е обявен.

"Инвестицията подчертава увереността ни в бъдещия успех на Lazada и в потенциала за растеж на пазара в Югоизточна Азия, който е неизменна част от стратегията ни", отбелязват от Alibaba в официално изявление. Подобни стъпки на китайската група показват амбициите ѝ за осигуряването на по-голям дял в бързо разрастващия се пазар за онлайн търговия. Основните конкуренти в региона на Alibaba ще са Amazon, Google, китайската JD.COM, както и местни играчи като интернет компанията Sea.



Пенг коментира, че високият дял на младото население в страните, високото ниво на употреба на мобилни услуги и настоящият нисък дял на онлайн продажби им дава увереност, че ще удвоят приходите си в Югоизточна Азия.

След Индия идва ред на Югоизточна Азия

Alibaba оперира в над 200 страни и средно над 500 млн. потребители месечно използват мобилните ѝ платформи за пазаруване. Редица конкуренти вече влагат големи суми в проекти за изграждането на логистична инфраструктура в региона. От 2017 г. Amazon осъществява доставки във всички части на Сингапур до 2 часа, докато китайската JD.com изгради собствена логистична мрежа в Индонезия. През януари групата обяви, че ще инвестира и във виетнамския онлайн ритейл играч Tiki.

Според Джеймс Лойд, финтех лидер в EY, Alibaba преценява наравно потенциала за растеж на пазара, както и вероятността за засилваща се конкуренция. "Ако Индия беше първото поле за конкуренция между американските и китайските гиганти, то Югоизточна Азия ще е второто", обясни Лойд.

Консултантската група Frost & Sullivan прогнозира, че стойността на пазара за онлайн търговия в Югоизточна Азия ще нарасне от 20.5 млрд. долара през миналата година до 65.5 млрд. долара през 2021 г.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Шокът от пандемията ще направи големите компании още по-силни Шокът от пандемията ще направи големите компании още по-силни

Промяната ще се усети и сред обществата, където гигантите оперират

3 апр 2020, 131 прочитания

Строителните предприемачи призовават да не се стопира банковото кредитиране Строителните предприемачи призовават да не се стопира банковото кредитиране

Националната асоциация на строителните предприемачи предлага създаването на експертен икономически съвет, който да работи върху мерки за стабилизиране на икономиката

3 апр 2020, 756 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Автономна кола за пръв път уби пешеходец

Това се случи в Аризона с автомобил на Uber, компанията спря всичките си програми за тестване

Още от Капитал
Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Защо се бавим с бързите тестове

Националният кризисен щаб и премиерът са абсолютно против използването им в България

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

Проф. д-р Коста Костов: Колкото повече знаем за заразата, толкова по-добре ще се справим с нея

Ръководителят на Медицинския експертен съвет към Министерския съвет пред "Капитал"

Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

Емисия "Добри новини"

За конструктивната журналистика и начините да намалим стреса от информационния поток

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10