Ryanair купува авиокомпанията на Ники Лауда
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ryanair купува авиокомпанията на Ники Лауда

Ники Лауда ще остане начело на борда и ще наблюдава изпълнението на стратегията си за изграждане на успешна австрийска нискотарифна авиокомпания

Ryanair купува авиокомпанията на Ники Лауда

Ирландският нискотарифен превозвач плаща 50 млн. евро за 75% от LaudaMotion

7042 прочитания

Ники Лауда ще остане начело на борда и ще наблюдава изпълнението на стратегията си за изграждане на успешна австрийска нискотарифна авиокомпания

© Reuters


Ирландският нискотарифен авиопревозвач Ryanair купува мажоритарен дял от LaudaMotion, която е собственост на бившия пилот във Формула 1 Ники Лауда, съобщава Financial Times. Ники Лауда основа авиокомпанията, носеща неговото име - Niki, през 2003 г. и я продаде на Air Berlin през 2011 г. След фалита на германския превозвач през миналата година бившият състезател успя да си я върне обратно срещу 47 млн. евро, като елиминира конкуренцията на собственика на British Airways - IAG, който искаше да влее Niki в нискотарифната си Vueling. Сега тя се казва LaudaMotion.

В коментар днес Лауда каза, че винаги се е изправял срещу монополите и сделката с Ryanair означава, че неговата авиокомпания "ще може да се утвърди като силен конкурент".

Сделката

Ryanair обяви, че първоначално ще купи 24.9% и след това ще увеличава дела си до 75%. Купувачът заяви, че ще плати под 50 млн. евро за мажоритарния дял, но ще добави още толкова за бизнес развитие през първата година и още 6 самолета заедно с екипажите. Лауда ще остане начело на борда и ще наблюдава изпълнението на стратегията си за изграждане на успешна австрийска нискотарифна авиокомпания в конкуренцията на Lufthansa и дъщерните й компании на този пазар. В резултат на сделката ирландската авиокомпания ще се конкурира на пазарите в Германия и Австрия.

След краха на Air Berlin, високото търсене предизвика растяща тенденция в цените на билетите на доминиращата на германския пазар авиокомпания Lufthansa. Високите цени предоставят отлична възможност за бърз и устойчив растеж на новата нискотарифна компания Lauda Motion, коментира изпълнителният директор на Ryanair Майкъл О'Лиъри.

Ирландският нискотарифен авиопревозвач Ryanair купува мажоритарен дял от LaudaMotion, която е собственост на бившия пилот във Формула 1 Ники Лауда, съобщава Financial Times. Ники Лауда основа авиокомпанията, носеща неговото име - Niki, през 2003 г. и я продаде на Air Berlin през 2011 г. След фалита на германския превозвач през миналата година бившият състезател успя да си я върне обратно срещу 47 млн. евро, като елиминира конкуренцията на собственика на British Airways - IAG, който искаше да влее Niki в нискотарифната си Vueling. Сега тя се казва LaudaMotion.

В коментар днес Лауда каза, че винаги се е изправял срещу монополите и сделката с Ryanair означава, че неговата авиокомпания "ще може да се утвърди като силен конкурент".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    chocomilk avatar :-|
    choKo

    Ясно е, че ирландците го правят тъй като Виена е на път да се превърне в новата гореща дестинация след сериозното навлизане на конкурентите си - Уиз Ер. През 2019г., се очакват и други сериозни авиокомпании да откриват база във Виена пр. Vueling, easyJet, Eurowings.
    Сериозно ще пострадат от това са самите Австрийски авиолинии, които до сега бяха сериозен монополист на летището.
    Важно е да отбележем, че Виена е втората най-натоварена линия на летище София, след Лондон. Нищо чудно е отново да видим Лауда (бившата Air Niki) в София.

  • 2
    tatamata avatar :-|
    Tata Mata

    Райънеър вместо да инвестира в подобряване условията за пътниците и за служителите си, пак се надява да лапа още пари. Накрая няма да им остане нито един пилот. Миналата година за малко да си идат всички вкупом.

  • 3
    isg56556823 avatar :-|
    Димитрова

    Колкото и нови компании да придобиват, докато не си подобрят обслужването няма да има значение. Най- много и тях да повлекат надолу със себе си.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK