Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 21 мар 2018, 10:58, 5045 прочитания

Италианският стартъп XEV ще произвежда 3D принтирани коли в Китай

Електромобилът LSEV ще се движи с до 70 км в час

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Пекин подкрепя производителите на електрически коли и хибриди.
Италианският стартъп X Electrical Vehicle (XEV) обяви, че ще предлага на пазарa в Китай 3D принтирания електрически автомобил LSEV до второто тримесечие на 2019 г. Очакванията са цената на двуместния модел LSЕV да бъде около 10 хил. долара, коментира старши дизайнерът в XEV Гуо Сиаозенг, цитиран от South China Morning Post.

За модела


Максималната скорост на 3D принитирания електромобил ще е 70 км в час и батерията му ще издържа до 150 км без зареждане. Почти всички части на версията ще са принтирани с изключение на стъклата, гумите и шасито. Към момента прототип на колата е изложен в китайския 3D музей на културата в Шанхай, като след месец моделът ще бъде представен и на годишното автомобилно шоу в Пекин. От италианската група твърдят, че вече са получили над 7 хил. поръчки за електромобила от различни бизнеси, включително и за пощенски услуги.

Сиаозенг обяви, че могат да произведат и нов модел до 4 месеца, тъй като технологията скъсява времето за продукция. В стартъпа, който е основан преди година, работят редица специалисти от автомобилната индустрия в Китай. Те коментираха, че Пекин планира да въведе ограничения за скоростта на електрическите коли през втората половина на тази година и поради това най-вероятно ще започнат разпространението на лицензи за производствената линия.

Сиаозенг прогнозира, че ще свият разходите около продукцията на 3D колите наполовина до 2024 г., тъй като потребителският интерес към тях ще се засилва. Според него Китай е най-големият пазар за подобен модел коли. Той заяви, че преговорите с няколко индустриални зони в страната за започване на производството са в напреднала фаза.



Моделът е направен от полиамидни влакна и пластмаси (найлон). XEV си е партнирала с базираната в Шанхай фирма за производство на нови материали Polymaker, за да направи електромобила по-подвижен и стабилен. Теглото му е 450 кг.

Сиаозенг твърди, че е възможно да разполагат с няколко производствени линии в една индустриална зона, тъй като разходите не са високи.

Електрическа промяна

Продажбата на електрически модели и хибриди нараства с бързи темпове в Китай от 2014 г., когато правителството започна да субсидира компаниите от бранша, за да намали високите нива на вредни емисии във въздуха.

Освен XEV и други стартъпи планират експанзия на пазара – NIO започна продажбата на седемместния електромобил ES8 през декември 2017 г., а Iconiq Motors е амбициран да произвежда от 2019 г. Iconiq 7, който също разполага със 7 седалки.

Зу Ли, директор на Музея на културата в Шанхай, изрази благодарност към XEV, тъй като са демонстрирали удобствата на 3D технологията, която ще се "отрази на ежедневието на всеки".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Правителството тества шпионски и аналитични софтуери за следене на коронавируса Правителството тества шпионски и аналитични софтуери за следене на коронавируса

По неофициална информация МВР и "Информационно обслужване" вече експериментират с израелската платформа Wisdom Stone

1 апр 2020, 45 прочитания

АИКБ: Само компании, които не са в дълбока криза, могат да приложат схемата 23/77 5 АИКБ: Само компании, които не са в дълбока криза, могат да приложат схемата 23/77

Законът за извънредното положение трябва да бъде променен, за да помогне на повече хора в рамките на ресурса от 1 млрд. лв.

31 мар 2020, 3192 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Amazon изпревари Alphabet по пазарна капитализация

Компанията на Джеф Безос стана втората по този показател след Apple

Още от Капитал
Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Ричард Грийвсън: Дълбока рецесия е най-вероятният сценарий за региона

Заместник-председателят на Виенския институт за международни икономически изследвания wiiw пред "Капитал"

Проф. д-р Коста Костов: Колкото повече знаем за заразата, толкова по-добре ще се справим с нея

Ръководителят на Медицинския експертен съвет към Министерския съвет пред "Капитал"

Моне за всеки ден

Изложба преживяване в ново пространство за дигитални арт събития в Барселона ни потапя във вселената на Клод Моне

Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10