С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
21 мар 2018, 12:38, 4400 прочитания

Онлайн продажбите на луксозни модни стоки ще се утроят до 2025 г.

Модните компании все повече се дигитализират, показва проучване на McKinsey

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
8%
от пазара на луксозни стоки държат в момента онлайн продажбите.
Онлайн продажбите на луксозните модни стоки ще се увеличат поне три пъти до 2025 г. и ще достигнат обща стойност от 74 млрд. евро, показва проучване на консултантската компания McKinsey. В момента обемът на пазара е около 20 млрд. евро годишно, или 8% от целия на луксозни стоки.

Тенденцията за по-широко пазаруване на продукти от този вид чрез интернет набира скорост и компаниите трябва да се настроят спрямо новите интереси на потребителите с цел запазване на конкурентоспособността си, пише Quartz.


Онлайн модели за бизнес

Вече има редица онлайн модели за развитие на този бизнес, за да покрият търсенето. Те включват уебсайтове с фокус върху само един бранд и такива върху няколко, електронни пазари, универсални магазини, уеб платформи за "флаш" продажби и така наречените techplaces, които изкарват на преден план сътрудничеството технологиите и модата.

Според McKinsey моделите, които ще имат успех за в бъдеще, ще са тези, които са по-технологично приспособими. По думи на Антонио Ачил, старши партньор към McKinsey и водещ отдел изследвания за луксозна мода, компаниите, които искат да си подсигурят по-рентабилно съществуване в дългосрочен план, се фокусират върху дигитализирането на бизнеса си и установяването на по-устойчиво общуване с клиентите в допълнение към стратегически партньорства в сектора.



Най-работещите

Към момента един от най-работещите модели в електронната търговия е използването на уебсайтове с фокус върху един бранд. За сравнение - платформи като Gucci.com и Armani.com продават само една марка продукти и съумяват да направят най-голям обем на продажбите.

Веднага след тях се нареждат електронните пазари, като именно те са тези, които отбелязват най-голям ръст през последните години. В тази група влизат уебсайтове от ранга на Farfetch, Drexcode, Etsy, The RealReal, Vestiaire и Asos. Друг модел, който набира популярност, е techplaces, който има също относително висок ръст, но изостава по отношение на обема на продажбите.

Според Антонио Ачил най-значителното преимущество на techplaces и електронните пазари е, че предлагат специфичен асортимент от стоки, без да се излагат на риск от поддържането на пълния инвентар, за да захранват положителния си ръст. "Често другите модели изискват предварителната инвестиция в цялата гама от артикули, които, ако не се търсят, водят до загуби", коментира Ачил.

В същността си електронните пазари и techplaces представляват свръзката между потребителя и неговите нужди от определени продукти. Те могат да бъдат технологични платформи, Lyst, или сайтове за доставки, The RealReal, като стоките не са техни.

Разбира се, има и изключения в тази схема, като например Rent и Runway, които реално притежават предлаганите артикули.

Quartz прави детайлен разбор на според обема на продажбите за 2016 г. и годишния ръст в периода 2014-2016 г.

- Уебсайтовете с фокус върху един бранд имат продажби за 4.9 млрд. долара и ръст от 20%
- Електронните пазари са имали приходи от 4 млрд. долара и 40% повишение за тригодишния период
- Универсалните онлайн магазини - 3.8 млрд. долара и 15% ръст
- Уебсайтовете с фокус върху няколко бранда - 3.8 млрд. долара и 15% повишение
- Платформите за "флаш" продажби са реализирали постъпления от 3.7 млрд. и 15% покачване
- Techplaces - 1.2 млрд. долара и 40% ръст.

Не на последно място, трябва да се отбележи и влиянието на гиганти в сферата на онлайн продажбите като Amazon и Alibaba, които, въпреки че все още нямат голям дял в луксозната мода, започват постепенно да се насочват и към нея.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница

Кооперация "Панда" - притежател на марката за цял свят, финализира преговори с чуждестранни партньори

22 окт 2019, 1123 прочитания

Facebook отпадна от Топ 10 на най-скъпите марки в света Facebook отпадна от Топ 10 на най-скъпите марки в света

За поредна година на първо място попада Apple

22 окт 2019, 819 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Facebook се изправя пред американските регулатори

Скандалът с Cambridge Analytica се задълбочава, директорът на компанията беше уволнен

Още от Капитал
Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Сирийската авантюра на Ердоган подкопава НАТО

Може ли Северноатлантическият алианс бъде въвлечен във война заради Турция

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Кино: "Близнакът"

Анг Лий опитва екшън трилър от ново поколение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10