С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
21 мар 2018, 12:38, 4308 прочитания

Онлайн продажбите на луксозни модни стоки ще се утроят до 2025 г.

Модните компании все повече се дигитализират, показва проучване на McKinsey

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
8%
от пазара на луксозни стоки държат в момента онлайн продажбите.
Онлайн продажбите на луксозните модни стоки ще се увеличат поне три пъти до 2025 г. и ще достигнат обща стойност от 74 млрд. евро, показва проучване на консултантската компания McKinsey. В момента обемът на пазара е около 20 млрд. евро годишно, или 8% от целия на луксозни стоки.

Тенденцията за по-широко пазаруване на продукти от този вид чрез интернет набира скорост и компаниите трябва да се настроят спрямо новите интереси на потребителите с цел запазване на конкурентоспособността си, пише Quartz.


Онлайн модели за бизнес

Вече има редица онлайн модели за развитие на този бизнес, за да покрият търсенето. Те включват уебсайтове с фокус върху само един бранд и такива върху няколко, електронни пазари, универсални магазини, уеб платформи за "флаш" продажби и така наречените techplaces, които изкарват на преден план сътрудничеството технологиите и модата.

Според McKinsey моделите, които ще имат успех за в бъдеще, ще са тези, които са по-технологично приспособими. По думи на Антонио Ачил, старши партньор към McKinsey и водещ отдел изследвания за луксозна мода, компаниите, които искат да си подсигурят по-рентабилно съществуване в дългосрочен план, се фокусират върху дигитализирането на бизнеса си и установяването на по-устойчиво общуване с клиентите в допълнение към стратегически партньорства в сектора.



Най-работещите

Към момента един от най-работещите модели в електронната търговия е използването на уебсайтове с фокус върху един бранд. За сравнение - платформи като Gucci.com и Armani.com продават само една марка продукти и съумяват да направят най-голям обем на продажбите.

Веднага след тях се нареждат електронните пазари, като именно те са тези, които отбелязват най-голям ръст през последните години. В тази група влизат уебсайтове от ранга на Farfetch, Drexcode, Etsy, The RealReal, Vestiaire и Asos. Друг модел, който набира популярност, е techplaces, който има също относително висок ръст, но изостава по отношение на обема на продажбите.

Според Антонио Ачил най-значителното преимущество на techplaces и електронните пазари е, че предлагат специфичен асортимент от стоки, без да се излагат на риск от поддържането на пълния инвентар, за да захранват положителния си ръст. "Често другите модели изискват предварителната инвестиция в цялата гама от артикули, които, ако не се търсят, водят до загуби", коментира Ачил.

В същността си електронните пазари и techplaces представляват свръзката между потребителя и неговите нужди от определени продукти. Те могат да бъдат технологични платформи, Lyst, или сайтове за доставки, The RealReal, като стоките не са техни.

Разбира се, има и изключения в тази схема, като например Rent и Runway, които реално притежават предлаганите артикули.

Quartz прави детайлен разбор на според обема на продажбите за 2016 г. и годишния ръст в периода 2014-2016 г.

- Уебсайтовете с фокус върху един бранд имат продажби за 4.9 млрд. долара и ръст от 20%
- Електронните пазари са имали приходи от 4 млрд. долара и 40% повишение за тригодишния период
- Универсалните онлайн магазини - 3.8 млрд. долара и 15% ръст
- Уебсайтовете с фокус върху няколко бранда - 3.8 млрд. долара и 15% повишение
- Платформите за "флаш" продажби са реализирали постъпления от 3.7 млрд. и 15% покачване
- Techplaces - 1.2 млрд. долара и 40% ръст.

Не на последно място, трябва да се отбележи и влиянието на гиганти в сферата на онлайн продажбите като Amazon и Alibaba, които, въпреки че все още нямат голям дял в луксозната мода, започват постепенно да се насочват и към нея.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Два кандидата привлече повторният конкурс за мениджър на стартъп фонд Два кандидата привлече повторният конкурс за мениджър на стартъп фонд

Фондът за ускоряване и начално финансиране ще трябва да разпредели 35.6 млн. лв. публичен ресурс

23 юли 2019, 655 прочитания

"Агрополихим" инвестира 26 млн. лв. в нов резервоар за амоняк "Агрополихим" инвестира 26 млн. лв. в нов резервоар за амоняк

Компанията ще разшири капацитета си за складиране на суровината, която е основна за производството на азотни торове

23 юли 2019, 652 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Facebook се изправя пред американските регулатори

Скандалът с Cambridge Analytica се задълбочава, директорът на компанията беше уволнен

Фандъкова forever

Дори кметът на София да остане на власт, ГЕРБ ще има проблем с мнозинството в общинския съвет

Трусовете на продуцентския пазар

Новият телевизионен сезон започва без някои ключови предавания

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

До Луната и напред

Светът отбелязва 50-годишнината от стъпването на човека на Луната с още по-амбициозни космически програми

Made in Poland

"АБВ на полския дизайн" в Пловдив изследва един век история и поставя въпроса за преосмислянето на миналото