С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 21 мар 2018, 14:05, 4817 прочитания

Facebook се изправя пред американските регулатори

Скандалът с Cambridge Analytica се задълбочава, директорът на компанията беше уволнен

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Американските регулатори ще разследват Facebook за изтичането на данните на потребителите на социалната мрежа в Cambridge Analytica, съобщава Financial Times. В края на миналата седмица New York Times и Observer разкриха, че анализаторската фирма е използвала данни от потребителските акаунти на 50 млн. души неправомерно. След събитията вчера вечерта компанията освободи главния си изпълнителен директор Александър Никс.
Facebook може да бъде наказан с глоба от близо 2 трлн. долара.


Нарушеното споразумение


Федералната търговска комисия (FTC) отправи искане към технологичната група за повече информация за това как Cambridge Analytica, която работи и по предизборната кампания на президента Тръмп, е получила данните на 50 млн. потребители на Facebook.

FTC ще се фокусира върху това дали Facebook е нарушила 20-годишно споразумение за неприкосновеност на личните данни, подписано през 2011 г., което беше предложено от правителството на САЩ, за да бъде по-ясно по какъв начин точно се използват данните на потребителите. Комисията твърди, че социалната мрежа е заблуждавала потребителите и не е обявила колко точно информация за тях събират различните приложения. Според правилата на споразумението Facebook трябва да получи директно съгласие за използването на данните на потребителите. Ако комисията реши, че социалната мрежа е нарушила правилата, ще й бъдат наложени глоби.

Дейвид Владек, бивш служител на Федералната търговска комисия, който е ръководил процедурата по споразумението, каза, че Facebook може да бъде наказана с глоба от 40 хил. долара на засегнат потребител. Така цялата сума би могла да възлезе на близо 2 трлн. долара.



Реакцията на Cambridge Analytica

Бордът на компанията за събиране на данни Cambridge Analytica заяви във вторник, че главният изпълнителен директор Александър Никс е уволнен. Това идва в отговор на излъчените от британския телевизионен канал Channel 4 записи, направени със скрита камера, в които Никс е заснет как разказва, че екипът му може да дискредитира политици в интерес на своите клиенти.

От Cambridge Analytica коментираха, че изказванията на бившия главен изпълнителен директор противоречат на ценностите, които изповядва компанията, както и че съдържанието на записаните разговори е представено невярно.

Вече е определен и временно изпълняващ длъжността наследник на поста му, докато положението се стабилизира.

Какво следва

Главният прокурор на Ню Йорк Ерик Шнайдерман заяви, че "потребителите имат право да знаят как се използва информацията им - и компании като Facebook имат основна отговорност да защитават личната им информация".

Акциите на Facebook са паднали с повече от 9%, след като през уикенда бе съобщено изтичането на данните.

Роб Шърман, заместник главен секретар по въпросите на неприкосновеността на данните във Facebook, заяви, че компанията остава "силно ангажирана с опазването на информацията на хората" и ще "оцени възможността да отговори на въпросите на Федералната търговска комисия".

Eвропейските операции на Facebook ще бъдат контролирани от ирландския регулатор по новите правила на ЕС, които ще влязат в сила през май, което ще засили контрола върху използването на частни данни от бизнеса. Брюксел заяви, че ще подкрепи разследванията във Великобритания и Ирландия във връзка с Facebook. "Сега трябва да се предприемат действия", каза Вера Юрова, еврокомисар по правосъдието.
Как случаят с Cambridge Analytica се превърна в криза

Колкото повече се разглежда скандалът с Cambridge Analytica, толкова по-странно изглежда той. Ефективността на данните, използвани неправомерно от анализаторската компания, която се е опитвала да повлияе на гласоподавателите, показвайки им реклами и страници на политическа тематика, може да се окаже надценена. Твърди се, че компанията е използвала данните на 50 млн. потребители. В крайна сметка може да се окаже, че това е маркетингов трик на компанията и числото е много по-малко, съобщава The Verge.

Взети заедно с твърденията за намеса на руски хакери в президентските избори през 2016 г. и други "кризи на доверието" към социалната мрежа, Facebook предприема редица стъпки за по-бързо отстраняване на терористичната пропаганда и за намаляване на разпространението на фалшивите новини. Въпреки че тези стъпки доведоха до окуражителни резултати, те все още не са достатъчни, за да върнат доверието в социалната мрежа.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Джон Върна: Мерките срещу корупцията са лидерство, контрол и правилните хора 1 Джон Върна: Мерките срещу корупцията са лидерство, контрол и правилните хора

Експертът по криминалистичен одит пред "Капитал"

6 дек 2019, 793 прочитания

Акцентираме на отличното обслужване и пълно организационно съдействие Акцентираме на отличното обслужване и пълно организационно съдействие

Светлин Якимов, маркетинг мениджър на "Регнум Банско апарт хотел и СПА"

6 дек 2019, 561 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Ин-трейд Балкани" инвестира 500 хил. лв. в налагане на нова марка бебешки пелени

България е първият задграничен пазар за италианския бранд Pillo

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Супер звук в мини тяло

Кои са най-добрите TWS слушалки на пазара

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

Анестезиолозите на алианса

Лидерската среща на НАТО в Лондон се проведе "на обезболяващи", позаглади противоречията и отложи решаването на фундаменталните проблеми за по-късно

Звуковата терапия на Стейси Кент

What a Wonderful World: певицата за нуждата да имаме споделени преживявания в кризисно време

Кино: "Болка и слава"

Алмодовар вълнуващо за спектакъла на живота и корените на творчеството

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10