Софтуерната компания Salesforce купува MuleSoft за 5.9 млрд. долара
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Софтуерната компания Salesforce купува MuleSoft за 5.9 млрд. долара

Главният изпълнителен директор на Salesforce Марк Беньоф

Софтуерната компания Salesforce купува MuleSoft за 5.9 млрд. долара

Сделката ще помогне на лидера в доставката на облачни услуги да разшири бизнеса си

2800 прочитания

Главният изпълнителен директор на Salesforce Марк Беньоф

© Reuters


Лидерът в доставките на облачни услуги Salesforce, който напоследък се ориентира към онлайн продажбите, обяви във вторник, че ще купи американската софтуерна компания MuleSoft, съобщава Reuters. Сделката ще бъде на стойност от 5.9 млрд. долара.

Сделката

Сделката е показателна за желанието на главния изпълнителен директор на Salesforce Марк Беньоф да разшири портфолиото с облачни услуги на компанията.

Акционерите на MuleSoft ще получат по 45 долара на акция. Акциите на компанията нараснаха с 5% в удълженото работно време за търговия, след 27-процентно увеличение през деня. Акциите на Salesforce се понижиха с малко повече от 2%. В съвместно изявление компаниите съобщиха, че стойността на сделката с дълга е 6.5 млрд. долара.

"Salesforce обикновено помага на клиентите да се преместят в облака и да преобразуват цифрово бизнеса си, така че придобиването на MuleSoft ще помогне на компанията да предлага по-бързо трансформиране на бизнесите и да предоставят по-цялостни решения", каза анализатор от Wedbush Securities.

MuleSoft листна акциите си Нюйоркската фондова борса на 17 март миналата година на цена 17 долара. Те повишиха цената си с 40% още през първия ден от търговията, което даде на компанията пазарна стойност от близо 3 млрд. долара. Salesforce Ventures, дружеството за рисков капитал на Salesforce, инвестира 128 млн. долара в MuleSoft през 2015 г.

Salesforce вече държи над 18% от световния пазар на софтуер за управление на връзки с клиентите, следван от Oracle с 9.4%, според данни от 2016 г., предоставени от изследователската фирма IDC.

MuleSoft прави софтуер, който предоставя на фирмите инструменти за автоматично интегриране на различни приложения, устройства и разнородни данни, за да подпомогнат на мрежите да работят по-бързо. Сред най-големите клиенти на компанията са Coca Cola, McDonald's, Salesforce и Spotify.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK