С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
22 мар 2018, 15:33, 5196 прочитания

"Кауфланд" ще популяризира традиционни български храни

Инициативата е съвместна със сдружение "Традиционни сурово сушени месни продукти"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

"Кауфланд" вече предлага собствена марка за козметика

bevola съдържа повече от 100 дерматологично тествани продукта

29 май 2018

"Кауфланд" започва строителство на хипермаркет във Велико Търново за 20 млн. лв.

Търговският обект ще отвори врати през февруари 2019 г.

14 яну 2018

Завод за "Горнооряховски суджук" расте с инвестиция за 1.5 млн. лв.

Месопреработващата фирма "Стефанов-Ив.Стефанов-04" е една от четирите, които имат право да произвеждат продукта

12 ное 2017
"Kaufland България" и сдружение "Традиционни сурово сушени месни продукти" започват съвместна кампания за популяризиране на храни с традиционно специфичен характер. До 15 април българските месни деликатеси, вписани в европейските регистри, ще бъдат част от промоционалните брошури на веригата. Предстоят и дегустации в три обекта на "Кауфланд" в София, Пловдив и Варна. Кампанията е подкрепена от Министерството на земеделието, храните и горите.

Вече защитени

В Европейския регистър на храните с традиционно-специфичен характер са вписани пет български продукта: "Филе Елена", "Луканка Панагюрска", "Роле Трапезица", "Пастърма говежда", "Кайсерован врат Тракия". България има и два продукта, регистрирани в Брюксел като защитено географско указание - "Горнооряховски суджук" и "Българско розово масло".

"В процес на регистрация в Брюксел е "Странджански манов мед", който кандидатства за защитено наименование за произход. В национална процедура за регистрация са документите на "Месо от Източнобалканска свиня", посочи Румен Порожанов, министър на земеделието, храните и горите.

"Подготвяме документацията за кандидатстване на "Суджук търновски" за защита като храна с традиционно-специфичен характер, но още сме в начален етап", уточни за "Капитал" Димитър Маджаров, председател на сдружение "Традиционни сурово сушени месни продукти". По думите му продажбите на деликатесите, които вече се получили защита в Брюксел, растат заради безспорните им качества, а и защото са гарантирани и популяризирани от сдружението.



"За първи път съвместно с "Кауфланд България" направихме износ на защитените месни български продукти, които се продаваха по време на изложението "Зелена седмица" през януари тази година в 10 магазина на веригата в Берлин", посочи още Димитър Маджаров. И уточни, че предстоят разговори с компанията за бъдещи задгранични продажби.

Продължаваща подкрепа

Пред юни миналата година от "Кауфланд България" обявиха, че ще инвестират 250 хил. лв. през 2018 г. в подкрепа на 15 български фермери, за да бъдат сертифицирани по стандарта GlobalG.A.Р. (Good Agricultural Practice) - независима световна система за добри земеделски практики. Инициативата е част от съвместна програма със Световната банка. През 2016 г. веригата финансира сертифицирането на 11 български производителя на пресни плодове и зеленчуци. "Кауфланд България" избира фермите, които подкрепя, на базата на дългогодишни контакти, желание от страна на земеделските стопани и възможности за развитие, уточниха тогава от веригата. Компанията подпомага производителите в целия процес по придобиване на стандарта и осигурява пазар за продуктите им.

Българските традиции в производството на месни деликатеси бяха представени и в магазини на "Билла България". В края на 2016 г. веригата организира пътуващо изложение в избрани магазини в София, Пловдив и Бургас отново съвместно със сдружението "Традиционни сурово сушени месни продукти".

Схеми за качество

Европейските схеми за качество са три: защитено наименование за произход (всички процеси – производство, преработка, опаковане - се случват в един и същ регион); защитено географско указание (eдин от процесите се извършва в посочения регион); храна с традиционно-специфичен характер (защита на рецепта и производство от поне 30 години, свързана е с традиция, а не с географски регион). Всички те са механизми за защита на специфични за всеки регион или държава продукти, носят добавена стойност за производителите и за региона. Вписването в регистрите е средство за достъп до пазара, осигурява допълнителна заетост на хората и води до опазване на традициите и биоразнообразието.

Производството на храни с традиционно-специфичен характер се подчинява на строго определени правила. Първото от тях гласи, че могат да бъдат произвеждани само от фирми, които членуват в специално създадено сдружение. Второто изискване е стриктно спазване на рецептурата, технологията и условията за производство, описани в съответната документация, с която се иска защита в Брюксел.

Членството в сдружение дава възможност за вътрешен контрол над производителите. Основният контрол обаче е възложен на външни сертифициращи организации, които се одобряват от министъра на земеделието и храните. Веднъж годишно те проверяват дали производителите спазват правилата и описаните характеристики, които определят традиционно-специфичния характер на съответната храна. Проверките се заплащат от производителите, които подлежат на контрол, и от Българската агенция по безопасност на храните.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

24 октомври 2018 г.
Sofia Event Center

capital.bg/hrforum

HR and Leadership Forum: Management 4.0



  • Как да привлечем точните таланти с помощта на креативни подходи, нови технологии и изкуствен интелект?
  • Как да развиваме хората в екипа си “в крак” с новите тенденции и подходи в сферата на обученията?
  • Кои са факторите, които правят хората щастливи на работното им място и какво и как да направим, за да ги осигурим?
  • Какво прави лидерите лидери?
  • Как да развием култура на иновативност и предприемачество и кои от новите стартъп модели (не) работят?

capital.bg/hrforum

Прочетете и това

Лекторите на Retail in Detail: Венета Петкова Лекторите на Retail in Detail: Венета Петкова

Официалният франчайз представител на Textura, Imaginarium, Duka и The Body Shop за България ще говори за това какво искат клиентите от поколението Millennials

19 окт 2018, 286 прочитания

Сезон 2019: Лоукост дрехите идват Сезон 2019: Лоукост дрехите идват

Германската KiK и полската Pepco искат да превземат ниския сегмент със съответно над 100 и 60 магазина

19 окт 2018, 706 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Близо 140 проекта ще получат субсидии за иновации

Компаниите ще си поделят 65 млн. лв. по оперативна програма "Конкурентоспособност"

Данък "Добра заплата"

Максималният осигурителен праг нараства с 15% до 3 хил. лв., което ще удари работещите в ИТ сектора

Центърът на София – в какво се превръщат мечтите

Конкурсът за нов облик на центъра от 2015 г. беше съпроводен със скандали и преработван във времето

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Колко е важно да бъдеш самотен

Британският писател Иън Макюън за спорните диагнози на настоящето

Албания в Демос версия

Гръцкият фотограф Джон Демос за революционните промени в Албания между 1990-1991 г.

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 42

Капитал

Брой 42 // 20.10.2018 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: Как "Джи Пи груп" стана най-големият строител

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 19.10.2018 Прочетете