"Кауфланд" ще популяризира традиционни български храни
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Кауфланд" ще популяризира традиционни български храни

"Кауфланд България"

"Кауфланд" ще популяризира традиционни български храни

Инициативата е съвместна със сдружение "Традиционни сурово сушени месни продукти"

Мара Георгиева
7150 прочитания

"Кауфланд България"

© "Кауфланд България"


"Kaufland България" и сдружение "Традиционни сурово сушени месни продукти" започват съвместна кампания за популяризиране на храни с традиционно специфичен характер. До 15 април българските месни деликатеси, вписани в европейските регистри, ще бъдат част от промоционалните брошури на веригата. Предстоят и дегустации в три обекта на "Кауфланд" в София, Пловдив и Варна. Кампанията е подкрепена от Министерството на земеделието, храните и горите.

Вече защитени

В Европейския регистър на храните с традиционно-специфичен характер са вписани пет български продукта: "Филе Елена", "Луканка Панагюрска", "Роле Трапезица", "Пастърма говежда", "Кайсерован врат Тракия". България има и два продукта, регистрирани в Брюксел като защитено географско указание - "Горнооряховски суджук" и "Българско розово масло".

"В процес на регистрация в Брюксел е "Странджански манов мед", който кандидатства за защитено наименование за произход. В национална процедура за регистрация са документите на "Месо от Източнобалканска свиня", посочи Румен Порожанов, министър на земеделието, храните и горите.

"Подготвяме документацията за кандидатстване на "Суджук търновски" за защита като храна с традиционно-специфичен характер, но още сме в начален етап", уточни за "Капитал" Димитър Маджаров, председател на сдружение "Традиционни сурово сушени месни продукти". По думите му продажбите на деликатесите, които вече се получили защита в Брюксел, растат заради безспорните им качества, а и защото са гарантирани и популяризирани от сдружението.

"За първи път съвместно с "Кауфланд България" направихме износ на защитените месни български продукти, които се продаваха по време на изложението "Зелена седмица" през януари тази година в 10 магазина на веригата в Берлин", посочи още Димитър Маджаров. И уточни, че предстоят разговори с компанията за бъдещи задгранични продажби.

Продължаваща подкрепа

Пред юни миналата година от "Кауфланд България" обявиха, че ще инвестират 250 хил. лв. през 2018 г. в подкрепа на 15 български фермери, за да бъдат сертифицирани по стандарта GlobalG.A.Р. (Good Agricultural Practice) - независима световна система за добри земеделски практики. Инициативата е част от съвместна програма със Световната банка. През 2016 г. веригата финансира сертифицирането на 11 български производителя на пресни плодове и зеленчуци. "Кауфланд България" избира фермите, които подкрепя, на базата на дългогодишни контакти, желание от страна на земеделските стопани и възможности за развитие, уточниха тогава от веригата. Компанията подпомага производителите в целия процес по придобиване на стандарта и осигурява пазар за продуктите им.

Българските традиции в производството на месни деликатеси бяха представени и в магазини на "Билла България". В края на 2016 г. веригата организира пътуващо изложение в избрани магазини в София, Пловдив и Бургас отново съвместно със сдружението "Традиционни сурово сушени месни продукти".

Схеми за качество

Европейските схеми за качество са три: защитено наименование за произход (всички процеси – производство, преработка, опаковане - се случват в един и същ регион); защитено географско указание (eдин от процесите се извършва в посочения регион); храна с традиционно-специфичен характер (защита на рецепта и производство от поне 30 години, свързана е с традиция, а не с географски регион). Всички те са механизми за защита на специфични за всеки регион или държава продукти, носят добавена стойност за производителите и за региона. Вписването в регистрите е средство за достъп до пазара, осигурява допълнителна заетост на хората и води до опазване на традициите и биоразнообразието.

Производството на храни с традиционно-специфичен характер се подчинява на строго определени правила. Първото от тях гласи, че могат да бъдат произвеждани само от фирми, които членуват в специално създадено сдружение. Второто изискване е стриктно спазване на рецептурата, технологията и условията за производство, описани в съответната документация, с която се иска защита в Брюксел.

Членството в сдружение дава възможност за вътрешен контрол над производителите. Основният контрол обаче е възложен на външни сертифициращи организации, които се одобряват от министъра на земеделието и храните. Веднъж годишно те проверяват дали производителите спазват правилата и описаните характеристики, които определят традиционно-специфичния характер на съответната храна. Проверките се заплащат от производителите, които подлежат на контрол, и от Българската агенция по безопасност на храните.

"Kaufland България" и сдружение "Традиционни сурово сушени месни продукти" започват съвместна кампания за популяризиране на храни с традиционно специфичен характер. До 15 април българските месни деликатеси, вписани в европейските регистри, ще бъдат част от промоционалните брошури на веригата. Предстоят и дегустации в три обекта на "Кауфланд" в София, Пловдив и Варна. Кампанията е подкрепена от Министерството на земеделието, храните и горите.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

10 коментара
  • 1
    zgu38588283 avatar :-|
    Krasimir Tsanev

    За известно време избягвайте да купувате продуктите на Мaджаров, не знам защо но са влошили ужасно качеството на продуктите си

  • 2
    xlr28588192 avatar :-|
    Maria Damianova

    След подаден сигнат в БАБХ срещу ужасно негодните продукти на Маждаров инспекцията влезе в фабриката и намери потресаващу условия: плъхове и мишки живеят с продуктите, които се изпозлват за направата на луканки и клобаси.

  • 3
    rrj04579546 avatar :-|
    damyanov_ivan

    Като вече бивш служител на Маджаров искам да кажа: избягвайте дори да пипате продуктите им. Колегите ни често страдаха от инфекции на годните дихателни пътища от миризната и ужасното качество на продуктите– изпозлвахме химия от посладители и сол за да прикрият ужасната миризма.

  • 4
    rsx10579546 avatar :-|
    Дилян Пеев

    С полеви тест в магазин метро доказахме,, че луканката на маджаров не отговаря дори за стандартите на котешка храна.

  • 5
    hha06635339 avatar :-|
    Бойко Тодоров

    След подаден сигнат в БАБХ срещу ужасно негодните продукти на Маждаров инспекцията влезе в фабриката и намери потресаващу условия: плъхове и мишки живеят с продуктите, които се изпозлват за направата на луканки и клобаси.

  • 6
    nku06635451 avatar :-|
    Галина Латунова

    Димитър Маджаров и Станислава Маджарова наскоро влязоха в полезрението и с навлизането си на ливанския пазар. След запитване в посолството на Ливан обаче се оказа, че те използват хранителните си продукти като параван за пране на пари. Към момента прокуратурата в Бейрут разследва 7 души за пране на пари и двама от тях са именно Маджаров и дъщеря му.

  • 7
    dac13635356 avatar :-(
    Данаил Миленов

    Продуктите на Маджаров не за първи път биват обект на наказателна отговорност. Преди години хората често намираха какви ли не предмети в месата си.

  • 8
    ghc54592076 avatar :-|
    paskal_p_1

    В мигове на пандемия това е особено опасно. Лошата храна, в случая дори негодна за консумация, отслабва имунната система и това прави организма лесно податлив на коронавируса или на други заболявания. Може да се стигне дори до рак.

  • 9
    NikolaK avatar :-|
    Nikola Kalchev

    Хора според вас нормално ли e Димитър Маджаров да си прави буквално каквото пожелае с продуктите и те да продължават да са на пазара? До кога ще продължава така ? Ясно е, че вече качество е неприемливо, но стоката си се продава и хората се тъпчат с боклуци.

  • 10
    lvm49638285 avatar :-|
    Георги

    Съгласен съм с вас. По възможност изобщо не консумирайте техните продукти. Изключително ниско качество...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.