С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
22 мар 2018, 15:33, 6131 прочитания

"Кауфланд" ще популяризира традиционни български храни

Инициативата е съвместна със сдружение "Традиционни сурово сушени месни продукти"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Kaufland България" и сдружение "Традиционни сурово сушени месни продукти" започват съвместна кампания за популяризиране на храни с традиционно специфичен характер. До 15 април българските месни деликатеси, вписани в европейските регистри, ще бъдат част от промоционалните брошури на веригата. Предстоят и дегустации в три обекта на "Кауфланд" в София, Пловдив и Варна. Кампанията е подкрепена от Министерството на земеделието, храните и горите.

Вече защитени


В Европейския регистър на храните с традиционно-специфичен характер са вписани пет български продукта: "Филе Елена", "Луканка Панагюрска", "Роле Трапезица", "Пастърма говежда", "Кайсерован врат Тракия". България има и два продукта, регистрирани в Брюксел като защитено географско указание - "Горнооряховски суджук" и "Българско розово масло".

"В процес на регистрация в Брюксел е "Странджански манов мед", който кандидатства за защитено наименование за произход. В национална процедура за регистрация са документите на "Месо от Източнобалканска свиня", посочи Румен Порожанов, министър на земеделието, храните и горите.

"Подготвяме документацията за кандидатстване на "Суджук търновски" за защита като храна с традиционно-специфичен характер, но още сме в начален етап", уточни за "Капитал" Димитър Маджаров, председател на сдружение "Традиционни сурово сушени месни продукти". По думите му продажбите на деликатесите, които вече се получили защита в Брюксел, растат заради безспорните им качества, а и защото са гарантирани и популяризирани от сдружението.



"За първи път съвместно с "Кауфланд България" направихме износ на защитените месни български продукти, които се продаваха по време на изложението "Зелена седмица" през януари тази година в 10 магазина на веригата в Берлин", посочи още Димитър Маджаров. И уточни, че предстоят разговори с компанията за бъдещи задгранични продажби.

Продължаваща подкрепа

Пред юни миналата година от "Кауфланд България" обявиха, че ще инвестират 250 хил. лв. през 2018 г. в подкрепа на 15 български фермери, за да бъдат сертифицирани по стандарта GlobalG.A.Р. (Good Agricultural Practice) - независима световна система за добри земеделски практики. Инициативата е част от съвместна програма със Световната банка. През 2016 г. веригата финансира сертифицирането на 11 български производителя на пресни плодове и зеленчуци. "Кауфланд България" избира фермите, които подкрепя, на базата на дългогодишни контакти, желание от страна на земеделските стопани и възможности за развитие, уточниха тогава от веригата. Компанията подпомага производителите в целия процес по придобиване на стандарта и осигурява пазар за продуктите им.

Българските традиции в производството на месни деликатеси бяха представени и в магазини на "Билла България". В края на 2016 г. веригата организира пътуващо изложение в избрани магазини в София, Пловдив и Бургас отново съвместно със сдружението "Традиционни сурово сушени месни продукти".

Схеми за качество

Европейските схеми за качество са три: защитено наименование за произход (всички процеси – производство, преработка, опаковане - се случват в един и същ регион); защитено географско указание (eдин от процесите се извършва в посочения регион); храна с традиционно-специфичен характер (защита на рецепта и производство от поне 30 години, свързана е с традиция, а не с географски регион). Всички те са механизми за защита на специфични за всеки регион или държава продукти, носят добавена стойност за производителите и за региона. Вписването в регистрите е средство за достъп до пазара, осигурява допълнителна заетост на хората и води до опазване на традициите и биоразнообразието.

Производството на храни с традиционно-специфичен характер се подчинява на строго определени правила. Първото от тях гласи, че могат да бъдат произвеждани само от фирми, които членуват в специално създадено сдружение. Второто изискване е стриктно спазване на рецептурата, технологията и условията за производство, описани в съответната документация, с която се иска защита в Брюксел.

Членството в сдружение дава възможност за вътрешен контрол над производителите. Основният контрол обаче е възложен на външни сертифициращи организации, които се одобряват от министъра на земеделието и храните. Веднъж годишно те проверяват дали производителите спазват правилата и описаните характеристики, които определят традиционно-специфичния характер на съответната храна. Проверките се заплащат от производителите, които подлежат на контрол, и от Българската агенция по безопасност на храните.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Предстоящият борсов дебют на WeWork може да притесни инвеститорите Предстоящият борсов дебют на WeWork може да притесни инвеститорите

В документите за първично публично предлагане проличават потенциални конфликти на интереси и съмнителни финансови операции

18 авг 2019, 364 прочитания

Alibaba зарадва инвеститорите със силен ръст на продажбите Alibaba зарадва инвеститорите със силен ръст на продажбите

Приходите на компанията са нараснали с 42% през второто тримесечие, докато тези на конкурента ѝ Tencent бяха под очакванията

18 авг 2019, 394 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Близо 140 проекта ще получат субсидии за иновации

Компаниите ще си поделят 65 млн. лв. по оперативна програма "Конкурентоспособност"

Бързи, спортни, дигитални

Пазарът на спортни карти бързо набра скорост и се появиха още две нови компании

Как Су-25 полетя към Беларус "през задния вход"

Ремонтът на щурмовите самолети продължава след сложен парламентарен лупинг

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

За нишките и хората

Чихару Шиота се завръща в Япония с първа голяма ретроспектива

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда