GlaxoSmithKline е с най-големи шансове да купи бизнеса с продукти за грижа за здравето на Pfizer
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

GlaxoSmithKline е с най-големи шансове да купи бизнеса с продукти за грижа за здравето на Pfizer

От фармацевтичната компания обявиха, че се стремят да се разделят с бизнеса си напълно или частично чрез продажба, сливане или друг вид транзакция

GlaxoSmithKline е с най-големи шансове да купи бизнеса с продукти за грижа за здравето на Pfizer

Предложението е на стойност 20 млрд. долара и ще е един от най-важните статегически ходове на новия главен изпълнителен директор на компанията

4270 прочитания

От фармацевтичната компания обявиха, че се стремят да се разделят с бизнеса си напълно или частично чрез продажба, сливане или друг вид транзакция

© Reuters


GlaxoSmithKline е в лидерска позиция да спечели състезанието за придобиване на бизнеса за продукти за грижа за здравето на американския фармацевтичен гигант Pfizer, след като офертата й е по-добра от тази на британската компания за потребителски стоки Reckitt Benckiser, съобщава Financial Times.

Сделката

Pfizer се надява да осигури до 20 млрд. долара за подразделението, което продава болкоуспокояващите Advil, мултивитамините Centrum и различни хранителни добавки. Брандовете Centrum и Advil са в топ 10 на най-продаваните продукти на американската група. Както GSK, така и Reckitt представиха окончателните си оферти в сряда. Ако GSK спечели търга, това ще представлява един от най-големите стратегически ходове досега на Ема Уалмслий, която беше назначена за главен изпълнителен директор на британския фармацевтичен гигант през април.

Не беше ясно дали в последните седмици на търга са се се появили и други участници, но вниманието през целия процес на продажба беше насочено към битката между GSK и Reckitt. Други компании, сред които Johnson & Johnson и Nestlé, също следяха процеса, но в крайна сметка решиха да не участват в по-ранните етапи на търга.

PFIZER Quotes by TradingView

Pfizer твърди, че е мислела за продажба или отделяне на бизнеса, което означава, че ако не избере GSK, тя може да предпочете друг начин за управление на подразделението.

"Придобиването на бизнеса на Pfizer не отговаря на критериите ни за такива сделки, а купуването на част от бизнеса не е възможно", каза изпълнителният директор на Reckitt Ракеш Капур в сряда. Той добави, че компанията ще продължи да се концентрира върху интегрирането на Mead Johnson, бизнеса за детски храни, който придоби миналата година.

Акциите на Reckitt нараснаха с почти 5% в четвъртък сутринта, докато тези на GSK паднаха с 1%.

Решението

Pfizer пусна поделението си за продажба, след като реши да се съсредоточи върху разработването и производството на лекарства, отпускани с рецепта. Това решение подчертава непрекъснатия дебат във фармацевтичната индустрия относно това дали фармацевтичните производители трябва да притежават разнообразен бизнес.

GlaxoSmithKline е сред най-големите застъпници на диверсифицирания бизнес модел, а г-жа Уалмслий преди това се занимавала с поделението за здравеопазване на потребителите. Тя подчерта, че успешното придобиване на тази част от Pfizer е от основно значение за стратегията за растеж на компанията.

Tя заяви, че GSK е "много ясна в своя план за приоритетизиране". Дивидентите към акционерите ще бъдат предшествани от мащабни сливания и придобивания, а ако последното се случи, компанията ще има "много строги критерии и дисциплина".

Отказвайки да коментира търга на Pfizer, тя каза: "Ще погледнем внимателно всички водещи и привлекателни активи в сектора, защото сме световен лидер."

GlaxoSmithKline е в лидерска позиция да спечели състезанието за придобиване на бизнеса за продукти за грижа за здравето на американския фармацевтичен гигант Pfizer, след като офертата й е по-добра от тази на британската компания за потребителски стоки Reckitt Benckiser, съобщава Financial Times.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK