С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 26 мар 2018, 11:09, 4898 прочитания

Трансформацията на автомобилните производители

След като Volkswagen и General Motors инвестират милиарди в електромобилите, надмощието на Tesla далеч не е сигурно

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Докато General Motors, Volkswagen и Toyota произвеждат близо 10 млн. автомобила годишно, всеки от тях се опитва да инвестира все повече в коли с нулеви вредни емисии. Автомобилните компании се преориентират към електрическите автомобили с две цели – печалба и нарастване на пазарния дял, пише Financial Times.

Предизвикателствата


Днес традиционните автомобилни компании произвеждат всички видове модели - от хечбек до спортни автомобили, на една производствена линия. Предизвикателството пред тях е да се преустроят тези операции, за да произвеждат електрически превозни средства с големи обеми, като се противпоставят на навлизащите в индустрията технологични компании и стартъпи.

Вместо да излязат с редица нерентабилни електрически автомобили в момента, настоящите компании инвестират голяма част от ресурсите си в производствени съоръжения, които ще произвеждат масово модели от 2020 г., след като разходите за батерии паднат. Според анализатори този подход оставя впечатлението, че действащите компании изостават далеч зад Tesla. Но след като играта всъщност започне, казват експерти, големите автомобилни компании ще бъдат в силна позиция да доминират на пазара.

"Нито един от традиционните производители на автомобили няма да има проблеми с увеличаването на производството на електрически автомобили", казва Клаус Стрикер,
анализатор от Bain&Company.



Проблемите на Tesla

Пазарната капитализация на Tesla се равнява на 55 млрд. долара, което е с около 2.3 млрд долара повече от тази на General Motors, въпреки че за миналата година компанията на Илън Мъск е произвела един автомобил за всеки сто на GM.

Пропускът в производителността отразява виждането, че традиционните способности на автомобилните производители да сглобяват и разпространяват автомобили е "компетентност от Стария свят" с малко значение за електрическото бъдеще. Анализатор от NSBC смятат, че "големите производители на автомобили може да нямат никакво предимство пред новите конкуренти, защото не участват в производството на батерии".

Tesla за втори път отложи производствените си цели за модел 3, като дори и този нов срок е посрещнат със скептицизъм. Анализаторите от Morgan Stanley, които смятат, че компанията на Илън Мъск по принцип е подценявана, са на мнение, че прогнозата за производство на 5000 автомобила седмично е нереалистична.

Засилващата се конкуренция

Успехът на германските производители, чиито обеми са се утроили от 1990 г. досега, до голяма степен се основава на "споделянето на платформата", което позволява разнообразни модели да бъдат произвеждани в едни и същи заводи. Volkswagen Group, най-големият автомобилен производител в света, сглобява автомобилите на всичките си 12 марки в едни и същи заводи.

"Ефективността винаги е била крайъгълен камък на успеха в автомобилната индустрия", каза Оливър Зип, ръководител на продукцията в BMW.

Производителите днес инвестират в производствени предприятия, които интегрират данни от процесите в цялата верига на доставки. Времето за сглобаяване намалява, а проблемите биват отстранявани, преди да се разраснат. .

Електромобилите ще се нуждаят от десетилетия, за да получат половината от световния пазар. В Европа Barclays очаква, че половината от продадените автомобили ще бъдат електрически до 2030 г.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Седмични новини за енергетика Седмични новини за енергетика

В рубриката събираме всички най-важни новини от последните седем дни

18 окт 2019, 975 прочитания

Новите инженери на "Бош" 1 Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

18 окт 2019, 2042 прочитания

24 часа 7 дни

18 окт 2019, 5084 прочитания

18 окт 2019, 2268 прочитания

18 окт 2019, 2028 прочитания

18 окт 2019, 1479 прочитания

18 окт 2019, 1473 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Китай разширява влиянието си на петролния пазар със свои фючърси върху суровината

По този начин Пекин се опитва да си осигури по-голям контрол върху цената

Още от Капитал
Втори живот за старата техника

Къде се приемат електроуредите и как става рециклирането им

Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Турската офанзива в Сирия: Раздвижване на смъртоносните пясъци

Военната операция на Анкара повишава риска от нова вълна бежанци и терористични атаки в Европа

Кино: "Близнакът"

Анг Лий опитва екшън трилър от ново поколение

Книга: Олга Токарчук - "Бегуни"

Една от ключовите книги на полската писателка, която получи Нобелова награда за литература

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10