С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 26 мар 2018, 11:09, 5016 прочитания

Трансформацията на автомобилните производители

След като Volkswagen и General Motors инвестират милиарди в електромобилите, надмощието на Tesla далеч не е сигурно

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Докато General Motors, Volkswagen и Toyota произвеждат близо 10 млн. автомобила годишно, всеки от тях се опитва да инвестира все повече в коли с нулеви вредни емисии. Автомобилните компании се преориентират към електрическите автомобили с две цели – печалба и нарастване на пазарния дял, пише Financial Times.

Предизвикателствата


Днес традиционните автомобилни компании произвеждат всички видове модели - от хечбек до спортни автомобили, на една производствена линия. Предизвикателството пред тях е да се преустроят тези операции, за да произвеждат електрически превозни средства с големи обеми, като се противпоставят на навлизащите в индустрията технологични компании и стартъпи.

Вместо да излязат с редица нерентабилни електрически автомобили в момента, настоящите компании инвестират голяма част от ресурсите си в производствени съоръжения, които ще произвеждат масово модели от 2020 г., след като разходите за батерии паднат. Според анализатори този подход оставя впечатлението, че действащите компании изостават далеч зад Tesla. Но след като играта всъщност започне, казват експерти, големите автомобилни компании ще бъдат в силна позиция да доминират на пазара.

"Нито един от традиционните производители на автомобили няма да има проблеми с увеличаването на производството на електрически автомобили", казва Клаус Стрикер,
анализатор от Bain&Company.



Проблемите на Tesla

Пазарната капитализация на Tesla се равнява на 55 млрд. долара, което е с около 2.3 млрд долара повече от тази на General Motors, въпреки че за миналата година компанията на Илън Мъск е произвела един автомобил за всеки сто на GM.

Пропускът в производителността отразява виждането, че традиционните способности на автомобилните производители да сглобяват и разпространяват автомобили е "компетентност от Стария свят" с малко значение за електрическото бъдеще. Анализатор от NSBC смятат, че "големите производители на автомобили може да нямат никакво предимство пред новите конкуренти, защото не участват в производството на батерии".

Tesla за втори път отложи производствените си цели за модел 3, като дори и този нов срок е посрещнат със скептицизъм. Анализаторите от Morgan Stanley, които смятат, че компанията на Илън Мъск по принцип е подценявана, са на мнение, че прогнозата за производство на 5000 автомобила седмично е нереалистична.

Засилващата се конкуренция

Успехът на германските производители, чиито обеми са се утроили от 1990 г. досега, до голяма степен се основава на "споделянето на платформата", което позволява разнообразни модели да бъдат произвеждани в едни и същи заводи. Volkswagen Group, най-големият автомобилен производител в света, сглобява автомобилите на всичките си 12 марки в едни и същи заводи.

"Ефективността винаги е била крайъгълен камък на успеха в автомобилната индустрия", каза Оливър Зип, ръководител на продукцията в BMW.

Производителите днес инвестират в производствени предприятия, които интегрират данни от процесите в цялата верига на доставки. Времето за сглобаяване намалява, а проблемите биват отстранявани, преди да се разраснат. .

Електромобилите ще се нуждаят от десетилетия, за да получат половината от световния пазар. В Европа Barclays очаква, че половината от продадените автомобили ще бъдат електрически до 2030 г.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Петролът падна с над 3% заради китайския вирус Петролът падна с над 3% заради китайския вирус

Опасенията за по-слабо търсене на суровината доведоха до понижение на цената на брента под 60 долара за барел

27 яну 2020, 417 прочитания

Takeaway.com и Just Eat отлагат листването си заради проверка на регулаторите във Великобритания Takeaway.com и Just Eat отлагат листването си заради проверка на регулаторите във Великобритания

Сливането на двете компании за доставка на храна създаде консолидиран гигант с оценка над 6 млрд. паунда

26 яну 2020, 1089 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Китай разширява влиянието си на петролния пазар със свои фючърси върху суровината

По този начин Пекин се опитва да си осигури по-голям контрол върху цената

Още от Капитал
Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

И твойто СУПТО също

Данъчната Наредба Н-18 засегна почти всяка компания в България, като създаде изключително сложна, неясна и скъпа за прилагане регулация. Скоро тя влиза в сила, а хаосът може да се избегне с повече разяснения, а не репресии

Битката за столичната адвокатура

Изборите на органи на софийската колегия имат значение не само за професионалните интереси на гилдията, но и за институционалната зрялост на държавата

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Цветан Тодоров - човекът на чужда земя

Две нови издания хвърлят светлина върху личността и идеите на родения в България философ

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10