Трансформацията на автомобилните производители
След като Volkswagen и General Motors инвестират милиарди в електромобилите, надмощието на Tesla далеч не е сигурно


Пламена Кацарова

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Докато General Motors, Volkswagen и Toyota произвеждат близо 10 млн. автомобила годишно, всеки от тях се опитва да инвестира все повече в коли с нулеви вредни емисии. Автомобилните компании се преориентират към електрическите автомобили с две цели – печалба и нарастване на пазарния дял, пише Financial Times.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
10 коментара
Електрическите автомобили, и по точно тези, които се зареждат от мрежата са поредният балон. Бъдещето е за водорода, но явно и батерийните коли си имат някакво лоби, въпреки относително скорошната си поява.
Ама само как уверено е написано "след като разходите за батерии паднат". Има ли насрочена някаква дата, след която се очаква батериите вече да са евтини?
До коментар [#2] от "krasi_kara":
Не, няма дата, защото такава просто няма как да се даде. Аз например, за лична употреба си купувам "Панасоник" (произведени в Япония) елементи, които преди 5 години струваха по 20 лева за брой, тип 18650 (мисля, че и в Тесла влагат този размер), а миналата седмица ги намерих по 6 лева за брой, с ДДС, такси и т.н, доставени до адрес в Бг. Видимо е, че цените вървят уверено надолу, друг е въпроса с каква скорост това се случва и дали е със скоростта, с която ни се иска на нас, обикновените потребители. Електрическите автомобили имат голямо бъдеще, особено за градско придвижване, а водородните клетки ще превземат големите междуградски разстояния, надявам се и там да се осъществи голям научен пробив в най-скоро време...
"Volkswagen Group, най-големият автомобилен производител в света, сглобява автомобилите на всичките си 12 марки в едни и същи заводи."
Това май някакъв доста нескопосан превод. Определено не е вярно.
Ако не беше Тесла, директорите на автогигантите още щяха да си бъркат в ушите и да ядат трюфели, вместо да работят за оцеляването на света ни.
Най-важното в електрическите коли са батериите, софтуера и електрическите мотори. А Tesla е най-напред в тези разработки. Строежа на Гигафактори 1 продължава вече 2 години. Така, че Tesla има поне две години предимство.
;)
До коментар [#3] от "Г.Е.М.":
Тъй де, тъй, още преди 20 години като пуснаха първите хибриди ги слушахме тия неща и прогнози. Е, още чакаме и хибридите и електричките да поевтинеят достатъчно, че да превземат пазара.
За сравнение, дядо ни Хенри Форд залива пазара със своя Модел Т, 23 години след като Даймлер произвежда първият "автомобил" с ДВГ. И то без да има на разположение кой знае какви средства за комуникация и без държавни субсидии и стимули. Дори обратното - правилата за движение и използване на първите автомобили са били меко казано драконовски.
До коментар [#2] от "krasi_kara":
"Ама само как уверено е написано "след като разходите за батерии паднат". Има ли насрочена някаква дата, след която се очаква батериите вече да са евтини?"
За последните 8 години има средно към 19% спад в цената всяка година.
"Нито един от традиционните производители на автомобили няма да има проблеми с увеличаването на производството на електрически автомобили", казва Клаус Стрикер, анализатор от Bain&Company.
Тесла са единствените, които планират и за масово производство на батерии. И то още от 2013. Тяхната Гигафактори 1 вече е най-голямата фабрика за батерии на планетата.
Всчки останали автомобилни компании се страхуват да инвестират в батерии и за в бъдеще ще купуват готови батерии от LG и Samsung. Ако наистина се окаже, че бъдещето е на електричките а те са решили да аутсорснат най-важния компонент, ще имат сериозни проблеми.....
[quote#8:"tvr18355030"]За последните 8 години има средно към 19% спад в цената всяка година.[/quote]
Значи батериите са на цена приблизително 1/5 от преди 8 години, когато излезе първата Тесла Роудстър, а цените на електричките все така високи. Парадокс някакъв явно...
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.