Трансформацията на автомобилните производители

След като Volkswagen и General Motors инвестират милиарди в електромобилите, надмощието на Tesla далеч не е сигурно

Пазарната капитализация на Tesla се равнява на 55 млрд. долара, което е с около 2,3 млрд долара повече от тази на General Motors, въпреки че за миналата година компанията на Илън Мъск е произвела един автомобил за всеки сто на GM.
Пазарната капитализация на Tesla се равнява на 55 млрд. долара, което е с около 2,3 млрд долара повече от тази на General Motors, въпреки че за миналата година компанията на Илън Мъск е произвела един автомобил за всеки сто на GM.
Пазарната капитализация на Tesla се равнява на 55 млрд. долара, което е с около 2,3 млрд долара повече от тази на General Motors, въпреки че за миналата година компанията на Илън Мъск е произвела един автомобил за всеки сто на GM.    ©  Reuters
Пазарната капитализация на Tesla се равнява на 55 млрд. долара, което е с около 2,3 млрд долара повече от тази на General Motors, въпреки че за миналата година компанията на Илън Мъск е произвела един автомобил за всеки сто на GM.    ©  Reuters

Докато General Motors, Volkswagen и Toyota произвеждат близо 10 млн. автомобила годишно, всеки от тях се опитва да инвестира все повече в коли с нулеви вредни емисии. Автомобилните компании се преориентират към електрическите автомобили с две цели – печалба и нарастване на пазарния дял, пише Financial Times.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
10 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    4epi avatar :-|
    marine eng
    • - 9
    • + 1

    Електрическите автомобили, и по точно тези, които се зареждат от мрежата са поредният балон. Бъдещето е за водорода, но явно и батерийните коли си имат някакво лоби, въпреки относително скорошната си поява.

    Нередност?
  • 2
    krasi_kara avatar :-|
    krasi_kara
    • - 5
    • + 4

    Ама само как уверено е написано "след като разходите за батерии паднат". Има ли насрочена някаква дата, след която се очаква батериите вече да са евтини?

    Нередност?
  • 3
    geordgeo avatar :-?
    geordgeo
    • + 8

    До коментар [#2] от "krasi_kara":

    Не, няма дата, защото такава просто няма как да се даде. Аз например, за лична употреба си купувам "Панасоник" (произведени в Япония) елементи, които преди 5 години струваха по 20 лева за брой, тип 18650 (мисля, че и в Тесла влагат този размер), а миналата седмица ги намерих по 6 лева за брой, с ДДС, такси и т.н, доставени до адрес в Бг. Видимо е, че цените вървят уверено надолу, друг е въпроса с каква скорост това се случва и дали е със скоростта, с която ни се иска на нас, обикновените потребители. Електрическите автомобили имат голямо бъдеще, особено за градско придвижване, а водородните клетки ще превземат големите междуградски разстояния, надявам се и там да се осъществи голям научен пробив в най-скоро време...

    Нередност?
  • 4
    orchis avatar :-|
    orchis
    • - 1
    • + 3

    "Volkswagen Group, най-големият автомобилен производител в света, сглобява автомобилите на всичките си 12 марки в едни и същи заводи."

    Това май някакъв доста нескопосан превод. Определено не е вярно.

    Нередност?
  • 5
    fcap123 avatar :-|
    fcap123
    • - 2
    • + 3

    Ако не беше Тесла, директорите на автогигантите още щяха да си бъркат в ушите и да ядат трюфели, вместо да работят за оцеляването на света ни.

    Нередност?
  • 6
    sokratus avatar :-|
    sokratus
    • - 1
    • + 3

    Най-важното в електрическите коли са батериите, софтуера и електрическите мотори. А Tesla е най-напред в тези разработки. Строежа на Гигафактори 1 продължава вече 2 години. Така, че Tesla има поне две години предимство.
    ;)

    Нередност?
  • 7
    krasi_kara avatar :-|
    krasi_kara
    • + 3

    До коментар [#3] от "Г.Е.М.":

    Тъй де, тъй, още преди 20 години като пуснаха първите хибриди ги слушахме тия неща и прогнози. Е, още чакаме и хибридите и електричките да поевтинеят достатъчно, че да превземат пазара.

    За сравнение, дядо ни Хенри Форд залива пазара със своя Модел Т, 23 години след като Даймлер произвежда първият "автомобил" с ДВГ. И то без да има на разположение кой знае какви средства за комуникация и без държавни субсидии и стимули. Дори обратното - правилата за движение и използване на първите автомобили са били меко казано драконовски.

    Нередност?
  • 8
    tvr18355030 avatar :-|
    tvr18355030

    До коментар [#2] от "krasi_kara":

    "Ама само как уверено е написано "след като разходите за батерии паднат". Има ли насрочена някаква дата, след която се очаква батериите вече да са евтини?"

    За последните 8 години има средно към 19% спад в цената всяка година.

    Нередност?
  • 9
    tvr18355030 avatar :-|
    tvr18355030
    • + 1

    "Нито един от традиционните производители на автомобили няма да има проблеми с увеличаването на производството на електрически автомобили", казва Клаус Стрикер, анализатор от Bain&Company.

    Тесла са единствените, които планират и за масово производство на батерии. И то още от 2013. Тяхната Гигафактори 1 вече е най-голямата фабрика за батерии на планетата.
    Всчки останали автомобилни компании се страхуват да инвестират в батерии и за в бъдеще ще купуват готови батерии от LG и Samsung. Ако наистина се окаже, че бъдещето е на електричките а те са решили да аутсорснат най-важния компонент, ще имат сериозни проблеми.....

    Нередност?
  • 10
    krasi_kara avatar :-|
    krasi_kara
    • + 2

    [quote#8:"tvr18355030"]За последните 8 години има средно към 19% спад в цената всяка година.[/quote]

    Значи батериите са на цена приблизително 1/5 от преди 8 години, когато излезе първата Тесла Роудстър, а цените на електричките все така високи. Парадокс някакъв явно...

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал