С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
10 26 мар 2018, 11:09, 4833 прочитания

Трансформацията на автомобилните производители

След като Volkswagen и General Motors инвестират милиарди в електромобилите, надмощието на Tesla далеч не е сигурно

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Докато General Motors, Volkswagen и Toyota произвеждат близо 10 млн. автомобила годишно, всеки от тях се опитва да инвестира все повече в коли с нулеви вредни емисии. Автомобилните компании се преориентират към електрическите автомобили с две цели – печалба и нарастване на пазарния дял, пише Financial Times.

Предизвикателствата


Днес традиционните автомобилни компании произвеждат всички видове модели - от хечбек до спортни автомобили, на една производствена линия. Предизвикателството пред тях е да се преустроят тези операции, за да произвеждат електрически превозни средства с големи обеми, като се противпоставят на навлизащите в индустрията технологични компании и стартъпи.

Вместо да излязат с редица нерентабилни електрически автомобили в момента, настоящите компании инвестират голяма част от ресурсите си в производствени съоръжения, които ще произвеждат масово модели от 2020 г., след като разходите за батерии паднат. Според анализатори този подход оставя впечатлението, че действащите компании изостават далеч зад Tesla. Но след като играта всъщност започне, казват експерти, големите автомобилни компании ще бъдат в силна позиция да доминират на пазара.

"Нито един от традиционните производители на автомобили няма да има проблеми с увеличаването на производството на електрически автомобили", казва Клаус Стрикер,
анализатор от Bain&Company.



Проблемите на Tesla

Пазарната капитализация на Tesla се равнява на 55 млрд. долара, което е с около 2.3 млрд долара повече от тази на General Motors, въпреки че за миналата година компанията на Илън Мъск е произвела един автомобил за всеки сто на GM.

Пропускът в производителността отразява виждането, че традиционните способности на автомобилните производители да сглобяват и разпространяват автомобили е "компетентност от Стария свят" с малко значение за електрическото бъдеще. Анализатор от NSBC смятат, че "големите производители на автомобили може да нямат никакво предимство пред новите конкуренти, защото не участват в производството на батерии".

Tesla за втори път отложи производствените си цели за модел 3, като дори и този нов срок е посрещнат със скептицизъм. Анализаторите от Morgan Stanley, които смятат, че компанията на Илън Мъск по принцип е подценявана, са на мнение, че прогнозата за производство на 5000 автомобила седмично е нереалистична.

Засилващата се конкуренция

Успехът на германските производители, чиито обеми са се утроили от 1990 г. досега, до голяма степен се основава на "споделянето на платформата", което позволява разнообразни модели да бъдат произвеждани в едни и същи заводи. Volkswagen Group, най-големият автомобилен производител в света, сглобява автомобилите на всичките си 12 марки в едни и същи заводи.

"Ефективността винаги е била крайъгълен камък на успеха в автомобилната индустрия", каза Оливър Зип, ръководител на продукцията в BMW.

Производителите днес инвестират в производствени предприятия, които интегрират данни от процесите в цялата верига на доставки. Времето за сглобаяване намалява, а проблемите биват отстранявани, преди да се разраснат. .

Електромобилите ще се нуждаят от десетилетия, за да получат половината от световния пазар. В Европа Barclays очаква, че половината от продадените автомобили ще бъдат електрически до 2030 г.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

КЗК ще разследва Apple по искане на БТК 1 КЗК ще разследва Apple по искане на БТК

Телекомът не предлага моделите на американския гигант, за разлика от конкурентите в България

15 юли 2019, 3819 прочитания

"БТЛ индъстрийз" е удвоила приходите си през първото полугодие "БТЛ индъстрийз" е удвоила приходите си през първото полугодие

Компанията за медицинско оборудване е произвела 12 хил. уреда през периода

15 юли 2019, 720 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Китай разширява влиянието си на петролния пазар със свои фючърси върху суровината

По този начин Пекин се опитва да си осигури по-голям контрол върху цената

Министърът и златната каса

Кирил Ананиев е готов с втори проект за здравна реформа, който предвижда конкуренция между държавната и частни здравни каси

Защо се срина морският туризъм

Сезонът се движи с намаление от 20%, а туристическото министерство закъснява с мерките за следващото лято

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Sympathy for the Writer

Биляна Курташева за книгата си, посветена на неподозираните връзки между различни произведения, периоди и личности

Да снимаш Пабло

"Пикасо – погледът на фотографа" в Барселона разказва чрез снимки личния живот и творческия процес на Пабло Пикасо