С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
27 мар 2018, 13:49, 6200 прочитания

H&M с най-ниска тримесечна печалба от 16 години

Приходите на шведската верига в България са нараснали с 8% през тримесечието

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Веригата очаква да се върне към растеж през второто полугодие.
Шведската верига H&M обяви най-ниска печалба за първото тримесечие от 16 години насам, след като климатичните промени не позволиха на търговеца на дребно да продаде натрупаните запаси от дрехи на стойност 4 млрд. долара, съобщава Bloomberg. Въпреки че резултатите на групата са се понижили, представянето в България през тримесечието се е подобрило.


Резултатите


Оперативната печалба е намаляла с 62% до 1.2 млрд. крони (150 млн. долара) през трите месеца до февруари, съобщиха от компанията във вторник. Това е под очакванията на анализаторите за печалба от 1.4 млрд. крони. Необичайно топлото време в Европа през януари, последвано от застудяването през февруари, принуди компанията да намали цените, за да успее да продаде натрупаната стока.

По-рано през март компанията обяви, че приходите от продажби са намалели до 53.55 млрд. крони при 54.37 млрд. година по-рано. Миналия месец търговецът на дребно прогнозира спад в продажбите, но обеща да се върне към растеж през второто тримесечие. Акциите на компанията поевтиняха с 3.8% след обявяването на резултатите.

Плановете



Главният изпълнителен директор Карл-Йохан Персон заяви във вторник, че компанията е допуснала грешки, като е намалила асортимента си миналата година, въпреки че очаква продажбите да се подобрят през второто полугодие.

"Много от текущите ни инициативи дават добри показатели и резултати, макар че не са напълно приложени в достатъчно голям мащаб, за да имат решаващ ефект върху цялостните резултати", заяви още главният изпълнителен директор.

През есента шведската компания отвори нов бранд магазини в опит да съживи продажбите си на ключови пазари в Европа. Също така тя изгради три автоматизирани логистични центъра, за да ускори доставките. "Следващите 12-18 месеца ще бъдат предизвикателство за H&M", пише Алвира Рао, анализатор в Barclays, като казва, че тези действия може да не са достатъчни, за да се справят с нарастващата конкуренция.

H&M заяви, че запазва своите цели за ръст на продажбите от най-малко 25% от електронна търговия и нови бизнеси тази година, въпреки че пропусна тази цел през първото тримесечие. Онлайн продажбите са се увеличили с 20%, докато приходите от нови бизнеси са нараснали с 15% за периода.

H&M също така заяви, че е започнала онлайн продажби в Индия и ще си партнира с Alibaba чрез платформата Tmall в Китай.

По-добро представяне в България

За разлика от по-слабото представяне на групата в глобален мащаб резултатите й в България се подобряват. Приходите от продажби в страната за тримесечието възлизат на 160 млн. крони (30 млн. лв.), което е ръст от 8% спрямо същия период на предходната година. Веригата има 20 магазина на територията на страната в 11 града, а също така българските клиенти могат да пазаруват и онлайн.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Един е-румънец в София 2 Един е-румънец в София

Андрей Попеску, директор на "eMAG България"

24 яну 2020, 1720 прочитания

24 часа 7 дни
Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Huawei отново залага на фотографията с новата си линия P20

Компанията показа впечатляващи технологии, но ще срещне трудности заради пренаситения пазар

Още от Капитал
Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Реклама за слушане

Чрез подкаст рекламите компаниите могат да достигнат до нишова аудитория, фокусирана върху съдържанието.

Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

Ново място: Музей на илюзиите

Оптични илюзии, интерактивност и древни експонати

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10