Nissan планира да продава 1 млн. електромобила годишно до 2022 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Nissan планира да продава 1 млн. електромобила годишно до 2022 г.

Автомобилните компании изпитват притеснения относно ограничения брой станции за зареждане

Nissan планира да продава 1 млн. електромобила годишно до 2022 г.

Автомобилният гигант е амбициран да изпревари конкурентите си в бранша

3941 прочитания

Автомобилните компании изпитват притеснения относно ограничения брой станции за зареждане

© Reuters


Японската група ще се съсредоточи и върху пазара в Китай.

Вторият най-голям автомобилен производител в Япония - Nissan, представи стратегията си за драстично увеличение на продажбите на електрически коли до 1 млн. годишно до 2022 г., което е 6 пъти повече от продажбите им през изминалата година. Освен това от японската група потвърдиха, че ще продължат тестовете на автономни коли на пътища за обществено ползване, тъй като моделите са "безопасни", пише Reuters.

Мащабна стратегия

Автомобилната компания и голяма част от конкурентите ѝ планират да повишат производството на електромобили заради затягащите се регулации за отделяне на вредни емисии, въпреки че потребителският интерес към моделите все още не е висок. Сред основните причини за тенденцията са високата цена и ограниченият брой станции за зареждане на батерии.

Първият напълно електрически автомобил на пазара - Nissan Leaf, който беше пуснат през 2010 г., има най-големи продажби сред електрическите версии. Към момента са продадени около 300 хил. броя. През 2017 г. японската компания е продала 163 хил. електромобила в световен мащаб.

От Nissan обявиха в петък, че през следващите 5 години ще произведат 8 нови електрически модела, като 4 от тях ще са за Китай, тъй като е най-големият автомобилен пазар. Един от най-популярните брандове - Infiniti, ще има електрически версии от 2021 г. Освен това до 2022 г. колите, които ще са задвижвани от хибридната технология e-Power и малко количество бензин, ще са съществена част от производствената линия, коментираха от групата. Подобни модели са с по-малък акумулатор и разходите за производството са по-ниски.

Филип Клайн, главен директор по стратегията на Nissan, коментира на официална пресконференция, че в основата на стратегията на групата в дългосрочен план ще са електрическите батерии и технологията e-Power.

Тенденцията в бранша

Голяма част от компаниите в бранша се фокусират върху разработването на различни технологии за отделяне на ниски емисии поради високите разходи за производство на електрически батерии и части. Поради тази причина Nissan ще се съсредоточи върху плъгин хибридите и технологиите с водородно гориво, които са с нулеви емисии.

Стратегията на обединението Nissan-Renault-Mitsubishi предвижда съвместното производство на 17 нови електрически модела, което да доведе до ръст на годишните им продажби до общо 14 млн. до 2022 г. През 2017 г. те са били 10.6 млн.

Автомобилните и технологичните компании се стремят да докажат, че системите за автономно управление на коли са безопасни за движение по пътищата, след като самоуправляващ се автомобил на Uber прегази смъртоносно жена в Аризона преди седмица. Клайн отказа да коментира инцидента с фатален край, но заяви, че Nissan изисква присъствието на двама инженери по време на тестовете на пътищата – един зад волана и един на задната седалка, който да следи операциите на системата. "Поради това считаме, че безопасността е осигурена, и ще продължим тестовете", каза той.

Nissan тества автономни коли в японския град Йокохама, тъй като планира създаването на платформата за транспортни услуги EasyRide през 2020 г.

Японската група ще се съсредоточи и върху пазара в Китай.

Вторият най-голям автомобилен производител в Япония - Nissan, представи стратегията си за драстично увеличение на продажбите на електрически коли до 1 млн. годишно до 2022 г., което е 6 пъти повече от продажбите им през изминалата година. Освен това от японската група потвърдиха, че ще продължат тестовете на автономни коли на пътища за обществено ползване, тъй като моделите са "безопасни", пише Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    geordgeo avatar :-?
    geordgeo

    Конкуренцията на автопазара се засилва, с интерес следя и разработките с водородните клетки, но има много малко работещи прототипи и информация, явно скоро няма да има масово внедряване на технологията...

  • 2
    capf avatar :-|
    capf

    Ако не беше Мъск, още щяха да обясняват колко е нерентабилно...

  • 3
    bvu38525482 avatar :-|
    bvu38525482

    Май ще има скоро глад за араби и руснаци. Шейховете ще намалят частните самолети и колекциите от ферарита.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK