Доставчици на "Лидл" отчитат задгранични продажби за над 15 млн. лв. през 2017 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Доставчици на "Лидл" отчитат задгранични продажби за над 15 млн. лв. през 2017 г.

"Лидл България"

Доставчици на "Лидл" отчитат задгранични продажби за над 15 млн. лв. през 2017 г.

Веригата отбелязва сериозен ръст и на обемите от продуктовата линия "Родна стряха"

Мара Георгиева
13656 прочитания

"Лидл България"

© "Лидл България"


През 2017 г. доставчици на "Лидл България" отчитат продажби за над 15 млн. лв. в магазини на Lidl в Европа. В резултат на партньорството си с веригата над 20 български компании изнасят продукцията си зад граница.

"Родна стряха" - след една година

"Лидл България" отчита сериозен ръст и на обемите от продуктовата линия "Родна стряха". Първите 45 артикула от серията се появяват в магазините на веригата през февруари 2017. Година по-късно предложенията в "Родна стряха" са над 80, а до края на годината ще станат 87. Компанията започва с 24 доставчици на продукти за тази серия, 12 месеца по-късно те са 31.

"Започнахме с пет млечни продукта "Родна стряха" от четири български фирми. Днес млечните продукти в серията са 22, а доставчиците – осем. Месните продукти "Родна стряха" от 13 за една година нарастват на 20, сладкарските изделия – от 11 на 20, а броят на доставчиците им се удвоява", даде примери Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България".

По думите й част от продуктите в серията вече правят качествена стъпка напред, тъй като са произведени със суровини "От собствената ферма" и това е отбелязано със специален печат върху опаковката.

Възможности за експорт

"Лидл България" предоставя няколко възможност за експорт на своите доставчици. Една от тях е постоянният износ на продукти и включването им в асортимента в магазини от 28-те държави, в които Lidl присъства. От тази възможност през 2016 г. са се възползвали 17 български фирми, а през 2017 г. – 22, които са продали зад граница продукти за 15.3 млн. лв. (22% ръст спрямо 2016 г.), показва статистиката на веригата.

Специалната тематична "Балканска седмица" в магазините е друга възможност за експорт на български продукти. "През миналата година 14 артикула от серията "Родна стряха" на шест фирми са присъствали в 19 държави, където са направили оборот за 3.2 млн. лв.", съобщи Милена Драгийска.

Веригата дава възможност за експорт и на единични артикули. През миналата година чрез "Лидл България" са изнесени 131 хил. бутилки българско вино (11 вина от 7 доставчика), а за тази година са договорени 347 хил. (18 вина от 9 изби). Четири оризови продукта на фирма "Нухелт" са в постоянния асортимент на Lidl в 13 държави. Три вида хляб през 2016 г. присъстват в постоянния асортимент на пет държави, а през миналата продуктите са вече пет.

"Германия и Великобритания са най-силните пазари за български продукти в групата на Lidl", обобщи Милена Драгийска.

През 2017 г. доставчици на "Лидл България" отчитат продажби за над 15 млн. лв. в магазини на Lidl в Европа. В резултат на партньорството си с веригата над 20 български компании изнасят продукцията си зад граница.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    krasi_kara avatar :-|
    krasi_kara

    Абе, нещо не виждам коментари под статията как "немските бакалии" подкопават "честния" български бизнес и как източват печалби в чужбина? Що така?

  • 2
    capf avatar :-|
    capf

    До коментар [#1] от "krasi_kara":

    Ами просто не се отнасят за Лидл. Кауфланд имат изключително високи финансови изисквания и не предлагат нищо подобно в замяна.

  • 3
    olga_kokoshkina avatar :-|
    olga_kokoshkina

    Аааа, значи германските вериги в България не били чак такива злодеи, каквито путинските тролове в интернет се опитват да ги направят.

  • 4
    krasi_kara avatar :-|
    krasi_kara

    До коментар [#2] от "capf":

    Ела да ти подшушна нещо - ЛИДЛ И КАУФЛАНД СА НА ЕДИН И СЪЩ СОБСТВЕНИК!!!

    Вземете да си го тотуирате този факт някъде, че да не се излагате.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.