Защо фирмите ще продължат да харесват Facebook

Маркетингът през социалната мрежа остава най-ефективният инструмент

През миналата година приходите на Facebook нараснаха с 47% до малко над 40 млрд. долара. Над 98% от тях идват от реклама. Основните причини за успеха на този бизнес са ясни: на пазара няма друга компания (освен Google и донякъде Amazon), която толкова умело да таргетира потребителите си. Ясно е и защо: тъй като знае толкова много неща за ползващите платформата, които те доброволно и понякога без да осъзнават са й предоставили.

Затягането на правилата за личните данни може да удари както рекламния бизнес на Facebook, така и самите рекламодатели, за които социалната мрежа е един от най-ефективните инструменти да достигнат до потенциални клиенти. Но на този етап все още не се забелязва мащабна реакция от страна на компании и брандове, които промотират продуктите си през социалната мрежа. Първите, които обявиха, че спират кампаниите си в платформата, са германската банкова група Commerzbank и създателят на браузъра Firefox Mozilla. Асоциацията на британските рекламодатели ISBA, представляваща над 3000 компании като P&G и Unilever също предупреди, че е загрижена, без да предприеме конкретни стъпки. Илън Мъск, който никога не е поддържал добри отношения с Марк Зукърбърг, показно закри профилите на компаниите си Tesla и SpaceX в платформата. Но извън тези епизодични стъпки засега не се забелязва отлив на маркетинг пари от Facebook.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове