С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
30 мар 2018, 12:24, 20759 прочитания

Защо фирмите ще продължат да харесват Facebook

Маркетингът през социалната мрежа остава най-ефективният инструмент

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Част от темата

Facebook в окото на бурята

Тези, които напуснаха Facebook

Кои са някои от хората, които закриха профила си в социалната мрежа, и защо

Как да ограничим информацията си в социалната мрежа

Мрежата знае много повече, отколкото някой осъзнава и някога е предоставял като данни

Съпротивата срещу Facebook

Кризата с Cambridge Analytica разобличи зловещите страни на социалната мрежа. Лесно решение не се задава

Как Facebook промени хората и политиката

Социалната мрежа се отразява на всеки аспект от живота - личния, обществения и политическия. Излизането обаче е трудно

Акциите на Facebook са под натиск, но засега няма място за паника

Инвеститорите все още не са готови да се откажат от социалната мрежа

Още по темата

Когато господин Зукърбърг отиде във Вашингтон

Рекламодателите и инвеститорите могат да са по-спокойни след разпита на основателя на Facebook пред Конгреса

13 апр 2018

Tesla няма нужда от допълнителен капитал с нарастването на производството на Model 3

Компанията на Илън Мъск си е поставила амбициозни цели за близките месеци

8 апр 2018

Марк Зукърбърг е отворен към прилагане на GDPR в световен мащаб

Facebook насочва сили срещу руски страници, целящи да влияят на руските избори

4 апр 2018

Facebook спира достъпа до данни на трети страни (обновена)

Засега не е ясно как това ще повлияе на рекламните приходи

2 апр 2018

Партията на Меркел и Свободните демократи са купували данни на избиратели

Deutsche Post е продавала информацията за изборите през 2017 г., но твърди, че извършва дейността законно

2 апр 2018

Facebook е знаела, че приложението за данни е можело да ги продава на трети страни

Социалната мрежа автоматично приема актуализации и никой служител на Facebook не е видял обновените правила на приложението

1 апр 2018

Тези, които напуснаха Facebook

Кои са някои от хората, които закриха профила си в социалната мрежа, и защо

30 мар 2018

Как да ограничим информацията си в социалната мрежа

Мрежата знае много повече, отколкото някой осъзнава и някога е предоставял като данни

30 мар 2018

Съпротивата срещу Facebook

Кризата с Cambridge Analytica разобличи зловещите страни на социалната мрежа. Лесно решение не се задава

30 мар 2018

Акциите на Facebook са под натиск, но засега няма място за паника

Инвеститорите все още не са готови да се откажат от социалната мрежа

30 мар 2018

Как Facebook промени хората и политиката

Социалната мрежа се отразява на всеки аспект от живота - личния, обществения и политическия. Излизането обаче е трудно

30 мар 2018

Марк Зукърбърг се извинява на британците с реклама в местни вестници

Илън Мъск свали Facebook страниците на Tesla и SpaceX след скандала с Cambridge Analytica

25 мар 2018

Грозното лице на Facebook

Скандалът с консултантската фирма Cambridge Analytica показа, че най-голямата социална мрежа мутира в средство за психологическо въздействие

23 мар 2018
През миналата година приходите на Facebook нараснаха с 47% до малко над 40 млрд. долара. Над 98% от тях идват от реклама. Основните причини за успеха на този бизнес са ясни: на пазара няма друга компания (освен Google и донякъде Amazon), която толкова умело да таргетира потребителите си. Ясно е и защо: тъй като знае толкова много неща за ползващите платформата, които те доброволно и понякога без да осъзнават са й предоставили.

Затягането на правилата за личните данни може да удари както рекламния бизнес на Facebook, така и самите рекламодатели, за които социалната мрежа е един от най-ефективните инструменти да достигнат до потенциални клиенти. Но на този етап все още не се забелязва мащабна реакция от страна на компании и брандове, които промотират продуктите си през социалната мрежа. Първите, които обявиха, че спират кампаниите си в платформата, са германската банкова група Commerzbank и създателят на браузъра Firefox Mozilla. Асоциацията на британските рекламодатели ISBA, представляваща над 3000 компании като P&G и Unilever също предупреди, че е загрижена, без да предприеме конкретни стъпки. Илън Мъск, който никога не е поддържал добри отношения с Марк Зукърбърг, показно закри профилите на компаниите си Tesla и SpaceX в платформата. Но извън тези епизодични стъпки засега не се забелязва отлив на маркетинг пари от Facebook.

Рекламодателите естествено следят много внимателно какво се случва и изчакват събитията и мерките, които във Facebook сами ще предприемат или пък ще им бъдат наложени от щатски или европейски регулатори. Всяка промяна и ограничаване на събирането на данни ще направи рекламирането през платформата по-неефективно. Но според някои наблюдатели поне на този етап, дори регулирана, Facebook ще бъде твърде голяма компания, а за брандовете ще е трудно да намерят алтернатива. Естествено, Facebook далеч не са единствените, следящи активността на потребителите и продаващи данните им на рекламодателите. Google например знае какво търсим, местоположението ни, какви мейли получаваме и т.н. Но обхватът на Facebook е считан за по-широк, защото покрива какво хората харесват и има достъп до мрежите им от приятели.

Facebook се е справял и преди с кризи с рекламодателите си, макар и далеч по-малки от сегашната. Преди около пет години маркетинг експерти обявиха, че платформата на гиганта е най-неефективната на пазара. Компанията реагира бързо и предостави на брандовете неограничени възможности за таргетиране. През септември 2016 г. Facebook разгневи свои клиенти след разкритията, че завишава статистиките за гледанията през платформата - в някои случаи с 60% до 80%. И тогава компанията на Зукърбърг горещо се разкая.

По отношение на рекламодателите някои експерти правят паралел между сегашния скандал и случая с YouTube от миналия март. Тогава от Google признаха, че са пропуснали неонацисти и други екстремистки групи в партньорската си програма в YouTube. Така те без проблеми разпространявали свое видеосъдържание, под което имало реклами на големи брандове. Тоест се оказа, че рекламодателите са финансирали екстремисти. Реакциите донякъде напомняха сегашната ситуация. Акциите на Google се сринаха, регулаторите поискаха отговори, а брандове като McDonald’s, L’Oreal и Audi спряха кампаниите си в Google и YouTube. От интернет гиганта предприеха бързи мерки, поставиха нови филтри върху пресяването на съдържание и започнаха преговори с клиентите си. Постепенно скандалът отшумя и за същото това тримесечие групата отчете по-висока печалба.



Подобно нещо донякъде се наблюдава и сега. След признанието на Зукърбърг и обещанието му, че ще бъдат предприети мерки (без да дава особени подробности) някои рекламодатели се успокоиха. Споменатата ISBA например обяви, че приветства обявените мерки, а брандове като Carlsberg потвърдиха доверието си към платформата. Поне засега рекламирането продължава.

Експерти от българския рекламен сектор не очакват да има промени в бизнеса на социалната мрежа поне на първо време. "Facebook е първата платформа, която даде възможност на хората да комуникират директно с брандове. Рекламата в нея е базирана на конкретни цели и действия на потребителя, достъпна е за абсолютно всички, и дава много добри резултати", казва Петър Владимиров, партньор в Interactive Share. Според него все още не се забелязва отлив на клиенти на компанията му от платформата. "По мое мнение Facebook и Google държат около 50-60% от бюджетите за онлайн реклама в България. Във Facebook и с ограничен бюджет за малки бизнеси рекламата дава резултати. Компании, които не могат да си позволят традиционна онлайн реклама, рекламират в Google и Facebook, защото правят прилични кампании за ограничени бюджети", допълва експертът.

Поне на първо време бизнесът на Facebook няма да пострада, стига да няма масов отлив на потребители, а оттам и на рекламодатели. В централата на компанията в Менло парк ще очакват трескаво реакцията на регулаторите в САЩ и Европа, за да видят дали и колко да променят модела си. Още преди кризата групата обяви, че въвежда нов алгоритъм кое и какво ползващите платформата да виждат на стената си, което поне на хартия означава по-малко новини, реклами и повече информация от приятели. Целта беше да се ограничат стресиращите новини, фалшиви профили и т.н. От гледна точка на брандовете рекламата ще става основно чрез спонсорирани и таргетирани постове.

Все повече брандове се оглеждат и за други възможности за реклама освен дуопола Google-Facebook. Според данни на eMarketer двете фирми държат над 50% от пазара на дигитална реклама в САЩ, но през тази година за първи път делът им ще падне до 56.8% от 58.5%. Все повече рекламни долари се насочват към компании като Amazon и Snap, но влиянието им все още е много слабо.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Годишно в страната се обработват над 50 хил. тона дрехи втора ръка Годишно в страната се обработват над 50 хил. тона дрехи втора ръка

Повече от половината от тези количества се изнасят след това в държави извън ЕС

17 окт 2018, 130 прочитания

BlackRock отчете най-малките инвестиции във фондовете си от две години BlackRock отчете най-малките инвестиции във фондовете си от две години

Международната несигурност и увеличаването на лихвите от Фед карат инвеститорите да играят на сигурно

17 окт 2018, 148 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Седмични новини за енергетика

В рубриката събираме всички най-важни новини от последните седем дни

В България дизелът побеждава

За първи път за последните три години българският автопарк расте, но има силно увеличение и при колите над 20 години

Арх. Иво Пантелеев: Част от недоволството се дължи на преекспонирани снимки в интернет

Водещият проектант на течащите от няколко месеца ремонти в центъра на София пред "Капитал"

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Кино: "Роди се звезда"

Мелодиите на сърцето в талантлива версия на холивудската приказка

Бягай, Затопек, бягай

Писателят Ян Новак за графичния си роман, посветен на рекордьора бегач Емил Затопек

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 41

Капитал

Брой 41 // 13.10.2018 Прочетете
Капитал PRO, Данъчните закони минаха на първо четене; Индустриалните зони с поръчка за 70 млн. лв.; "Уникредит" ще продава застраховки на "Алианц"

Емисия

DAILY @7AM // 17.10.2018 Прочетете