С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 30 мар 2018, 11:24, 28965 прочитания

Платформата, която среща IT компаниите с програмистите

Sloth.Works на Maj.io помага на софтуерните компании и потенциалните кандидати за работа да се открият по-лесно и бързо

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Различното от традиционните агенции е, че Sloth.Works е по-прозрачна и спестява време и на двете страни.
Да се срещнат правилните хора е предизвикателство и в живота, и в бизнеса. Новите технологии обаче могат да направят второто значително по-лесно, включително когато става дума за среща между работодател и кандидат. Така работи "машинката" на Maj.io, която три години и половина след създаването си може да се похвали с продукт на американския пазар и платформа за България, която бързо набира скорост. Както показва и името на компанията, което идва от matching applicants and jobs, идеята е да се намери най-бързата и подходяща връзка между кандидатите и компаниите. Фокусът пък е секторът, който най-много се нуждае от кадри - информационните технологии.

Проблем за решаване


Когато през 2014 г. създават Maj.io, Светла Симидчиева и Екатерина Михайлова все още не са сигурни какъв продукт ще правят, но са наясно с проблема, който искат да решат. "Всички търсачки работят само на базата на няколко ключови думи, което е неприятно и за кандидатите, и за компаниите, защото така се изпускат хора", казва Симидчиева. Затова компанията решава да разработи технология, която да казва кои са най-подходящите кандидати за дадена позиция (и съответно най-подходящите позиции за даден човек), като преглежда автоматично хиляди резюмета. В края на същата година ги приемат в инкубатора Talen Tech Labs в Ню Йорк, който се занимава само с компании, разработващи технологии в областта на търсенето и предлагането на работа.

Още през 2014 г. компанията получава пълно финансиране от Eleven - 200 хил. евро, а година по-късно други 1 млн. евро осигуряват Blackpeak Capital и група инвеститори, сред които съоснователят на "Телерик" Васил Терзиев, "Бакалов инвестмънт груп" и Валери Петров ("Имплео мениджмънт сървисиз"). Те заедно със Симидчиева и Михайлова са и акционерите в българското дружество на компанията "Мадж.ио".

Американски дебют



В края на 2016 г. първият продукт - Placement Feed, вече е готов. Той се продава само на американския пазар и само на агенции за подбор на персонал в сегмента на информационните технологии и инженерството. Една от функционалностите му е, че използва информацията от CRM системите на клиентите - резюметата от кандидати, които те получават, и обявите за работа, "смила" я и прави автоматичен подбор. Така специалистите в агенциите получават кратък списък на най-подходящите кандидати за дадена позиция. "Нашата технология "чете" едно CV, както го чете човек, вади смисъла от него и го сравнява с обявата", обяснява Симидчиева.

Технологията всъщност позволява на Maj.io да получи много повече информация от тази, която се вижда на пръв поглед в резюметата. "Знаем, че човек, който работи като системен администратор на Linux, е запознат с Unix. По същия начин можем да извлечем допълнителна информация и от обявите за работа", обяснява Михайлова, която е и главен технически директор. Компанията цели също да предлага разнообразие на кандидатите и по отношение на възможностите. "Знаем от какви позиции хората могат да израснат до други. Ако си средно ниво програмист после може да станеш senior, но може също от senior програмист да станеш архитект или мениджър проекти. На базата на данните, които имаме от CV-тата, машината може сама да види как прогресира от позиция на позиция даден човек и така да предложим най-разностранни обяви", уточнява тя.

По думите на Симидчиева това, което е уникално за Placement Feed, е, че софтуерът работи без никаква интеграция, а само по имейл и така се спестява един бавен и сложен процес. "Направихме го така, за да можем по-лесно да влизаме при клиентите, защото в САЩ е доста трудно, а ние работим с големи агенции", казва тя и дава сравнение: "Първите ни два клиента имат толкова обяви, колкото IT обяви има в България във всеки момент." По думите й обаче подобен продукт няма пазар в България, тъй като агенциите са много малки.

На българския пазар

В края на миналото лято се ражда идеята за създаване на отделна платформа за IT кадри специално за българския пазар на базата на същата технология. Sloth.Works, както се казва продуктът, е пуснат в средата на ноември. На платформата се събират автоматично обявите на компаниите от техните сайтове, а задачата на Maj.io е да привлича повече кандидати. За целта прави различни кампании през Facebook, организира събития (включително проведения през януари хакатон). Михайлова пък често участва като лектор по теми, свързани с machine learning, изкуствен интелект и т.н. "Хората искат да си общуват на живо", обяснява Симидчиева. Според нея причината, поради която хората решават да си направят профил в Sloth.Works, е, че не получават "студени" имейли, които не са съобразени с изискванията им.

Какво искаш и какво не

Maj.io използва методологията Design Sprint, която учи, че първо трябва да разбереш какво искат хората, за които правиш даден продукт. След като от компанията провеждат разговори с 40 - 50 програмисти, става ясно, че за тях е важно да има едно място, където могат да кажат какво искат и какво не искат, а не да ги заливат с неадекватни предложения. "Ние им направихме такова място. Регистрацията отнема буквално секунди, само си качваш резюмето, ние за секунди го изчитаме автоматично, извличаме цялата информация от него и профилът ти е готов. Най-важното е, че им задаваме тези два важни въпроса - какво искаш и какво не искаш", казва Симидчиева. Опитът им досега показва, че отговорите на въпроса "Какво искаш?" обикновено са свързани с тип нови технологии, с които те искат да работят, а тези на въпроса "Какво не искаш?" се отнасят до културата в компанията - например някои кандидати не искат да работят в големи компании, други за казино индустрията, за fintech и т.н. Съответно те не виждат предложения на такива работодатели, дори да са подходящи за тях по всички останали критерии. Компанията вече има близо 500 профила на кандидати в България.

Бонус за добро поведение

От Maj.io си поставят за задача да поправят и друг порок на пазара за подбор на персонал - липсата на обратна връзка, след като от компанията са наели някой друг, за да държат останалите кандидати в резерв за позиции, които очакват скоро да се отворят. При Sloth.Works компаниите имат два дни да кажат дали ще се видят с предложения им човек или не. За да вземат такова решение, те получават анонимен профил на кандидата заедно с анализ какви умения има и какви му липсват, както и какво иска и какво не. "Когато започнахме да правим Sloth.Works, тръгнахме от хипотезата, че колкото по-бърз и прозрачен е процесът, толкова повече и по-качествени ще са кандидатите за компаниите, които са добри партньори", казва Симидчиева. Затова от Maj.io не дават бонуси за обеми, каквато е практиката на агенциите, а за добро поведение. Когато компаниите спазват всички изисквания, всеки четвърти или всеки пети нает кандидат им излиза безплатно, т.е. не плащат такса за него.

Ако на базата на предварителната информация и двете страни се харесат, се организира интервю, като тук също има някои нововъведения. "Кандидатът получава съобщение, че от тази компания ще се обади човек, получава профила му - дали от страницата на компанията или от LinkedIn, както и информация как точно ще протече интервюто и колко време ще му отнеме", обяснява Симидчиева. Компанията пък получава пълното CV на кандидата и оттам нататък процесът тече по обичайния начин.

Засега платформата работи само в България, макар че според Maj.io моделът е приложим на всички по-малки пазари в Централна и Източна Европа. Страни като Украйна и Австрия са евентуалните следващи цели.

Бизнес моделът

Докато американският продукт Placement Feed се продава директно на агенциите за подбор, за което те плащат лицензна такса всеки месец, в България Maj.io решава да приложи по-различен бизнес модел. "Видяхме, че пазарът тук е доста изнервен, защото няма хора, клиентите невинаги са гъвкави. Затова направихме платформата подобно на агенция, само че е по-евтино", казва Симидчиева.

Клиентите плащат такса при наемане на кандидат, която се определя на база на заплатата. Но при Maj.io размерът й е различен според това дали клиентът е премиум или не. Първите плащат месечна такса за участие в платформата - 500 лв. за малки и 1000 лв. за големи компании, но възнаграждението при наемане на кандидат е по-ниско - една месечна заплата. Освен това получават информация за потенциален кандидат 24 часа по-рано от другите членове на платформата. За непремиум клиентите няма месечна такса, но при наемане те дължат 10% от годишната заплата на новия служител. Сред първите клиенти на Sloth.Works са компании като VM Ware, Software Group, Melon и т.н. Към момента членовете на платформата са 20, но всяка седмица се подписват по 1-2 нови договора. "С компаниите влизаме в директен контакт, но много от новите клиенти, които се включват, вече ни търсят сами", казва Симидчиева. По думите й Maj.io вече е излязла почти на нула, а прогнозите са "супердобри".
Q&A

Какъв е предишният ви опит?

Екатерина Михайлова: Аз съм с технически бекграунд. Преди Maj.io работех в "Онтотекст", а преди това в Google. Като цяло съм се занимавала с обработка на естествени езици.

Светла Симидчиева: Аз съм била специалист по подбор на кадри повече от 20 години, имах и собствена агенция. Занимавала съм се също с управленско консултиране, започнах кариерата си в PricewaterhouseCoopers. А иначе моите интереси, и там много се доближаваме с Катя, са лингвистиката и когнитивните науки, завършила съм лингвистика.

С какъв екип работите?

С.С.: Работим общо осем души. Половината са програмисти. Имаме двама QA (специалисти по качеството) и тяхната роля е много важна, тъй като те гледат от човешка гледна точка дали сме направили добър подбор и как да подобрим резултатите. Аз и още една колега сме откъм бизнес страната, занимаваме се с клиенти.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кухните на Вирджиния 2 Кухните на Вирджиния

Основаната от трима българи компания Virginia Kitchens вече три години предлага сглобяване и монтаж на IKEA кухни в САЩ

19 юли 2019, 3648 прочитания

Дигитално досие за авиопратки Дигитално досие за авиопратки

Създадената от Тодор Тодоров и Кевин Ваз и базирана в Сан Франциско Frontline Dynamics работи по продукт, който да оптимизира операциите във въздушния карго транспорт

12 юли 2019, 3208 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
Бизнесът с очила за тонус на българската "Новалоджи"

Компанията на Александър Димитров и сръбските му партньори разработва очилата Ayo за преодоляване на часова разлика, подобряване на съня или за енергизиране

Фандъкова forever

Дори кметът на София да остане на власт, ГЕРБ ще има проблем с мнозинството в общинския съвет

Държавата с най-отворените данни в света

Как България неволно настигна скандинавските страни по публичност на доходите

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Made in Poland

"АБВ на полския дизайн" в Пловдив изследва един век история и поставя въпроса за преосмислянето на миналото

Бързи, смели, бременни

За остарелите представи и новите проучвания, които доказват ползите от физическата активност и по време на беременността